ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018

ΣΕΤΕ: Συνέργειες και συγκρατημένη αισιοδοξία για το 2019







Αποτέλεσμα εικόνας για Γιάννης Ρέτσος: ΣΕΤΕ: Συνέργειες και συγκρατημένη αισιοδοξία για το 2019


Με εξωστρέφεια αλλά και συνέργειες θα επιδιώξει ο ΣΕΤΕ να διατηρηθεί η δυναμική του ελληνικού τουρισμού τα επόμενα χρόνια, όπως τόνισε στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου λίγο πριν το κλείσιμο της χρονιάς, σήμερα 13 Δεκεμβρίου, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ.Γιάννης Ρέτσος.

Ο κ. Ρέτσος, αφού έκανε έναν απολογισμό της φετινής χρονιάς η οποία σημείωσε πολύ καλές επιδόσεις σε ό,τι αφορά τόσο τις αφίξεις όσο και τα έσοδα, εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι η δυναμική της Ελλάδας θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Σημείωσε όμως ότι είναι η πρώτη φορά που έχουν αυξηθεί και οι προκλήσεις. 

Οι προκλήσεις αυτές είναι τόσο εξωτερικές όσο και εσωτερικές. Στις εξωτερικές προκλήσεις, καταγράφονται η αγορά της Τουρκίας, η οποία ανακάμπτει, κάτι για το οποίο φαίνεται να ανησυχεί και ο μεγάλος μας ανταγωνιστής, η Ισπανία, αλλά και το Brexit και τα πιθανά αποτελέσματά του στον τουρισμό. Στις εσωτερικές προκλήσεις, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ τόνισε ότι «μετά από έξι χρόνια συνεχούς ανόδου, είναι αναπόφευκτο να πάμε σε ισορροπία ή σε ελαφρά καθοδική τάση.

 Οι τιμές θα χρειαστεί να παίξουν και πάλι ρόλο, όπως στην αρχή της κρίσης. Όμως τότε υπήρχε περιθώριο ενώ τώρα, λόγω της υπερφορολόγησης, δεν υπάρχει δυνατότητα για σημαντικές εκπτώσεις». Επιπλέον, στάθηκε ιδιαίτερα στο ζήτημα της διαχείρισης των προορισμών, το οποίο αναδεικνύεται πλέον σε μείζονα στόχο των επόμενων χρόνων, κάτι το οποίο απαιτεί τη συνεργασία ιδιωτών και κρατικών/τοπικών φορέων, ξεκινώντας ωστόσο από την αλλαγή νοοτροπίας σε επίπεδο πολιτών.

 «Μέχρι τώρα μιλάγαμε για προβολή, η οποία φυσικά δεν σταματάει. Αλλά η κουβέντα και οι ενέργειες του επόμενου διαστήματος επικεντρώνονται στο πως θα διαχειριστούμε καλύτερα τους προορισμούς μας», σημείωσε ο κ. Ρέτσος, επισημαίνοντας ότι ζητούμενο για την αειφορική ανάπτυξη του τουρισμού είναι πρωτίστως να είναι ευχαριστημένοι οι πολίτες του κάθε προορισμού.

 Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να γίνουν συντονισμένες κινήσεις για τη βελτίωση των βασικών υποδομών και λειτουργιών των πόλεων (διαχείριση σκουπιδιών, υδροδότηση, ηλεκτροδότηση, δρόμοι, λιμάνια, μαρίνες, τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια, κ.ά.) ενώ ταυτόχρονα ο ΣΕΤΕ αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών και τη συνεργασία με τις τοπικές αρχές προκειμένου οι δράσεις να κατευθυνθούν προς την επίλυση των προβλημάτων διαβίωσης σε συνάρτηση με την αειφόρα ανάπτυξη του τουρισμού. 

Σε αυτές τις πρωτοβουλίες, ενεργό ρόλο παίζει τόσο η Marketing Greece όσο και το ΙΝΣΕΤΕ που με τις πολυποίκιλες δράσεις τους προωθούν την αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος με τη διασύνδεσή του με τον πολιτισμό και το αγροτοδιατροφικό τομέα, την ενίσχυση του ανθρώπινου παράγοντα (διαδικτυακή καμπάνια «Τουρισμός για Όλους» αλλά και περιφερειακές συναντήσεις), επαφές και συνεργασίες με αντίστοιχους ευρωπαϊκούς φορείς, συνεργασία με το This is Athens αλλά και δράσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα για τους επαγγελματίες τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και μέσω συνεργειών με κορυφαία εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού.