Τα νέα ψηφιακά κανάλια πώλησης και διάθεσης του ξενοδοχειακού προϊόντος, οι νέες επενδύσεις αλλά και τα εμπόδια διενέργειας τους στο ξενοδοχειακό κλάδο, παρουσιάστηκαν μεταξύ άλλων στο 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας (2nd International Hospitality Forum), που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος στις 24 Νοεμβρίου 2018 στο Metropolitan Expo, στο πλαίσιο της Έκθεσης XENIA 2018.
Πρόκειται για την πρωτοβουλία που καταξιώνεται πλέον ως κορυφαίος θεσμός διαλόγου, ενημέρωσης, πληροφόρησης και ανταλλαγής τεχνογνωσίας για τον κλάδο της φιλοξενίας στην Ελλάδα.
Χαιρετισμό στο 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας απηύθυνε η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, ενώ τις 4 θεματικές ενότητες του Συνεδρίου, τις οποίες παρακολούθησαν εκπρόσωποι των κύριων φορέων του τουρισμού και πλέον των 800 ιδιοκτητών ξενοδοχείων.
Ομιλητές στις ενότητες του 2ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας αποτέλεσαν κορυφαίες προσωπικότητες της ακαδημαϊκής κοινότητας και τον κλάδο των συμβουλευτικών επιχειρήσεων.
Ειδικότερα οι ενότητες του 2nd International Hospitality Forum ήταν οι εξής :
Ειδικότερα οι ενότητες του 2nd International Hospitality Forum ήταν οι εξής :
-«Επενδύσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο: Τάσεις και Εμπόδια»
Ομιλητές :
Ανδρέας Ανδρεάδης: CEO Sani/Ikos Group
Σπύρος Σπυρόπουλος: Senior Advisor, Oaktree Capital Management
Στέλιος Κουτσιβίτης: Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Astir Palace Vouliagmenis S.A.
Σπύρος Σπυρόπουλος: Senior Advisor, Oaktree Capital Management
Στέλιος Κουτσιβίτης: Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Astir Palace Vouliagmenis S.A.
-«Data is the new Oil: Χρησιμοποιώντας δεδομένα για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας των επισκεπτών και την αύξηση των ξενοδοχειακών εσόδων»
Ομιλητές :
Peter O’ Connor: Senior Market Analyst, Phocuswright
Daniel Craig: Vice President of Marketing, ReviewPro
Renzo Iorio: COO Italy and Greece, AccorHotels
Ομιλητές :
Peter O’ Connor: Senior Market Analyst, Phocuswright
Daniel Craig: Vice President of Marketing, ReviewPro
Renzo Iorio: COO Italy and Greece, AccorHotels
-«Getting Digital: Αξιοποιώντας τα νέα ψηφιακά κανάλια πώλησης και διάθεσης του ξενοδοχειακού προϊόντος»
Ομιλητές :
Ruairidh Roberts: Industry Head for Travel, Google
Βασιλική Μαυροκέφαλου: Director Market Management Greece, Cyprus & East Adriatic, Expedia Group
Ruairidh Roberts: Industry Head for Travel, Google
Βασιλική Μαυροκέφαλου: Director Market Management Greece, Cyprus & East Adriatic, Expedia Group
Andreas Birner: Managing Director, Inova Hospitality
-«Οικονομία Διαμοιρασμού: Τι μπορούν να μάθουν τα ξενοδοχεία από τον ανταγωνισμό των βραχυχρόνιων μισθώσεων»
Ομιλητές :
Cindy Y. Heo: Associate Professor, École Hôtelière de Lausanne
Stephan Gerhard: Co-Founder/Member of the Board, 25 Hours Hotels
Jérôme Lassara: VP Development South Europe, AccorHotels
Andreas Koukas: Senior Manager, Luxury EMEA, Hilton
Ομιλητές :
Cindy Y. Heo: Associate Professor, École Hôtelière de Lausanne
Stephan Gerhard: Co-Founder/Member of the Board, 25 Hours Hotels
Jérôme Lassara: VP Development South Europe, AccorHotels
Andreas Koukas: Senior Manager, Luxury EMEA, Hilton
Κατά τη διάρκεια της εναρκτήριας ομιλίας του ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός αναφέρθηκε στους στόχους διενέργειας του Συνεδρίου, καθώς και στο αποτύπωμα που αφήνει το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας για τον κλάδο της ξενοδοχίας.
Όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΞΕΕ : «έχουμε κάθε λόγο, όχι μόνο σαν επιχειρηματίες αλλά πρωτίστως ως ενεργοί πολίτες, να βγούμε μπροστά για να διεκδικήσουμε μια Νέα Ελλάδα που θα στηρίζεται πάνω στους πυλώνες : Δημιουργικότητα, Εξωστρέφεια, Συνεργασία, Αμεσότητα και Αλληλεγγύη.
Όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΞΕΕ : «έχουμε κάθε λόγο, όχι μόνο σαν επιχειρηματίες αλλά πρωτίστως ως ενεργοί πολίτες, να βγούμε μπροστά για να διεκδικήσουμε μια Νέα Ελλάδα που θα στηρίζεται πάνω στους πυλώνες : Δημιουργικότητα, Εξωστρέφεια, Συνεργασία, Αμεσότητα και Αλληλεγγύη.
Είναι πέντε πυλώνες πάνω στους οποίους ο τουρισμός έχει δώσει δείγματα γραφής και μπορεί να δώσει πολλά περισσότερα, στο βαθμό που πάνω σε αυτούς στηριχτεί ένα νέο όραμα της χώρας για τον 21ο αιώνα».
O κ. Βασιλικός τόνισε ότι : «το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας σηματοδοτεί τη Δημιουργικότητα. Γι’ αυτό συζητάμε σήμερα εδώ για τις νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις.
Το ζήτημα των επενδύσεων είναι η καρδιά του συνολικού ζητήματος της ανάπτυξης της χώρας για τα επόμενα χρόνια και οι απαντήσεις που θα πρέπει να δοθούν για να κινηθούμε μπροστά δεν μπορεί να αντιγράφουν το παρελθόν» και συμπλήρωσε : «Το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας σηματοδοτεί επίσης την Εξωστρέφεια.
Γι αυτό έχει αξία να γνωρίζουμε τις παγκόσμιες τάσεις που θα συζητηθούν εδώ σήμερα καθώς η πληροφορία είναι ο πλέον πολύτιμος πόρος της εποχής μας.
Η επιτυχία μιας εξωστρεφούς στρατηγικής κρίνεται από το πόσο καλά γνωρίζεις το κοινό το οποίο θέλεις να προσελκύσεις. Αυτή άλλωστε είναι η ουσία του marketing, μόνο που για πρώτη φορά στην ιστορία του, υπάρχουν τόσα διαθέσιμα στοιχεία προς αξιοποίηση».
Συνεχίζοντας ο πρόεδρος του ΞΕΕ επισήμανε ότι το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας σηματοδοτεί εξ ορισμού τη Συνεργασία αφού αποτελεί πρωτίστως το αποτέλεσμα της συνεργασίας όλων των διακεκριμένων ομιλητών «που μας κάνουν τη μεγάλη τιμή να βρεθούν στα πάνελ των συζητήσεών μας και να μοιραστούν με όλους μας τις εξειδικευμένες γνώσεις τους, τις έγκυρες πληροφορίες τους, τις τεκμηριωμένες αναλύσεις τους, τις εμπειρίες που τους καταξιώνουν ως κορυφαίους στο χώρο που δραστηριοποιούνται».
Ακολούθως ο κ. Βασιλικός ανέφερε ότι το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας εστιάζει επίσης στην Αμεσότητα. «Στην εποχή του γρήγορου ίντερνετ, όλοι και όλα είναι on line σε real time. Όμως μέσα στον ψηφιακό κόσμο λειτουργούν και οι πλατφόρμες της λεγόμενης οικονομίας διαμοιρασμού, οι οποίες όταν λειτουργούν χωρίς ρυθμιστικό πλαίσιο και κανόνες τότε εκ των πραγμάτων δημιουργούν πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού, μείζονα κοινωνικά ζητήματα, όπως η ασφάλεια, η μεγάλη αύξηση των ενοικίων για τα νοικοκυριά, κλπ. Δεν μπορούμε να αδιαφορούμε για το περιβάλλον μέσα στο οποίο δραστηριοποιούμαστε.
Κι αυτή τη στάση ευθύνης οι ξενοδόχοι έχουμε αποδείξει έμπρακτα πως την εκφράζουμε με την Αλληλεγγύη. Ως Επιμελητήριο υπηρετούμε και την αλληλεγγύη με τα μέλη μας. Είναι για μας προτεραιότητα να έχει κάθε ξενοδόχος, μικρός ή μεγάλος, σε δημοφιλή ή λιγότερο δημοφιλή προορισμό, τη δυνατότητα πρόσβασης σε πληροφόρηση, ενημέρωση και γνώση όπως κάνουμε μέσα από το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας», είπε καταλήγοντας ο πρόεδρος του ΞΕΕ.
Χρυσός Χορηγός του 2nd International Hospitality Forum ήταν η ΧΕΝΙΑ και Αργυροί Χορηγοί η Εθνική Τράπεζα, η AXA Ασφαλιστική και η Ideal Standard. Επίσημος Χορηγός Αερομεταφορών είναι η AEGEAN και Χορηγοί Φιλοξενίας η AFEA Travel και το ξενοδοχείο SEMIRAMIS.
Χορηγοί Επικοινωνίας ήταν οι : ΕΡΤ, ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΣΚΑΪ, Capital.gr, GTP, Money & Tourism, New Times, Τornosnews, Tourism Today, TravelDailyNews, Travelling News και Τουριστική Αγορά.
Χορηγοί Επικοινωνίας ήταν οι : ΕΡΤ, ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΣΚΑΪ, Capital.gr, GTP, Money & Tourism, New Times, Τornosnews, Tourism Today, TravelDailyNews, Travelling News και Τουριστική Αγορά.
Υπενθυμίζεται τέλος ότι στο πλαίσιο της XENIA 2018 το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος ανέλαβε τη δαπάνη συμμετοχής με περίπτερο, νεοφυών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού, ενέργεια που εδράζεται στις δράσεις υποστήριξής τους, που έχει ήδη ανακοινώσει.