Η επικείμενη απειλή της κλιματικής αλλαγής, τα ξεπερασμένα μοντέλα μεταφορών, ο υπερ-τουρισμός και οι μεγάλες αλλαγές στις απαιτήσεις των σύγχρονων ταξιδιωτών είναι οι 4 μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία και πρόκειται να συζητηθούν στην έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου (6-9 Μαρτίου 2019).
Μεγάλες προσωπικότητες από τους χώρους της πολιτικής, της επιχειρηματικότητας και των επιστημών θα αναπτύξουν στο πλαίσιο ομιλιών, συζητήσεων και εργαστηρίων, τα ζητήματα αυτά.Νέο γεγονός θα αποτελέσουν οι συζητήσεις Deep Dive στις οποίες οι επισκέπτες θα μπορούν να παρακολουθούν τις κύριες θεματικές σε βάθος, σε μικρότερες ομάδες.
Επιστήμονες θα συζητήσουν τις επιπτώσεις του φαινόμενου του θερμοκηπίου και της κλιματικής αλλαγής, καθώς το περασμένο καλοκαίρι, οι υψηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν στο βόρειο ημισφαίριο επιβράδυναν τις τουριστικές ροές στις παραδοσιακά θερμότερες περιοχές της Μεσογείου.
Ανάμεσα σε άλλους, ο καθηγητής Δρ. Hans Joachim Schellhuber, θα εξηγήσει την κατάσταση και θα αναφερθεί σε τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου, ενώ θα συζητηθούν και πιθανές λύσεις και οι καλύτερες πρακτικές στην αειφορία του περιβάλλοντος.
Στα συστήματα μεταφορών στον τουρισμό θα αναφερθούν ειδικοί καινοτόμων μέσω μεταφοράς και υπουργοί τουρισμού κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Future Mobility, ενώ θα αναφερθούν και σε τρόπους με τους οποίους μπορούν τα ταξίδια να γίνουν ευκολότερα, φθηνότερα, πολυτελέστερα και, ως εκ τούτου, πιο αειφόρα.
Για τον υπερ-τουρισμό, θα αναφερθούν τα επιτυχημένα μέτρα αντιμετώπισής του, τρόποι με τους οποίους μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ψηφιακή τεχνολογία σε αυτή την κατεύθυνση και θα εξετασθεί εάν οι πρώτες ενδείξεις για τον υπερ-τουρισμό στις πόλεις μπορούν να εφαρμοσθούν και στις αγροτικές περιοχές και με τουριστικές ατραξιόν.
Ο αντιπρόεδρος της Royal Caribbean και μελλοντικος πρόεδρος της Παγκόσμιας Ένωσης Κρουαζιέρας, CLIA, Adam Goldstein, θα μιλήσει για τους τρόπους με τους οποίους η κρουαζιέρα σκοπεύει να αντιμετωπίσει το φαινόμενο στο μέλλον.Ειδικοί απο το χώρο του τουρισμού θα εξετάσουν ακόμα τις τεράστιες αλλαγές στις απαιτήσεις των ταξιδιωτών, οι οποίες, μεταξύ άλλων, σχετίζονται και με την αντίληψη περί πολυτέλειας.
Οι προορισμοί, τα ξενοδοχεία και οι αερομεταφορείς πλέον χρειάζεται να ικανοποιήσουν απαιτήσεις πολυτελείας που δεν σχετίζονται με υλικά αγαθά. Στο πλαίσιο αυτό θα παρουσιασθούν έρευνες σε σχέση με τα επιχειρηματικά μοντέλα του μέλλοντος.
Τα τουριστικά προϊόντα που ανταποκρίνονται στις βασικές απαιτήσεις των μαζικών αγορών δεν προσελκύουν πλέον τους ταξιδιώτες νεαρής ηλικίας μαζικά.
Τα μελλοντικά επιχειρηματικά μοντέλα θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένα στις εξατομικευμένες απαιτήσεις και ανάγκες τους και να είναι διαθέσιμα μέσα από ψηφιακά κανάλια κρατήσεων, γιατί έτσι αντιλαμβάνονται την πολυτέλεια οι σύγχρονοι ταξιδιώτες.