Η είδηση της πτώχευσης της PrimeraAir «έσκασε», ξαφνικά, με αποτέλεσμα εκατοντάδες τουρίστες – πελάτες της εταιρείες ν’ αδυνατούν να μεταβούν στις πατρίδες τους.
Μάλιστα το βράδυ της Δευτέρας περίπου 400 τουρίστες, οι οποίοι επρόκειτο ν’ αναχωρήσουν από τα Χανιά με πτήσεις της PrimeraAir, βρίσκονται στο αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» και αναζητείται λύση για τον τρόπο μεταφοράς τους στις πατρίδες τους. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι την ώρα που ανακοινωνόταν η πτώχευση, 400 τουρίστες ταξίδευαν προς τα Χανιά με αεροσκάφη της PrimeraAir, τα οποία προσγειώθηκαν στο «Δασκαλογιάννης».
Η Primera Air ανήκει στον Όμιλο Primera Group, που διαθέτει Tour Operators σε Σουηδία (Solresor), Νορβηγία (Solia resor), Δανία (Bravo Tours) και Φιλανδία (Lomamatkat) και κάθε χρόνο μεταφέρει επιβάτες και σε αρκετούς ελληνικούς προορισμούς (Αθήνα, Κρήτη, Ρόδο, Πελοπόννησο, Κω και Ζάκυνθο). Προβλήματα δημιουργήθηκαν στα αεροδρόμια Χανίων και Ζακύνθου, καθώς επρόκειτο να επιστρέψουν από τις διακοπές τους τουρίστες με πτήσεις της Primera Air.
Η απόφαση για τη διακοπή ελήφθη μετά από 14 χρόνια λειτουργίας του αερομεταφορέα, με έδρα τη Ρίγα της Λετονίας, ο οποίος ξεκίνησε ως αεροπορική κοντινών προορισμών σε Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.
Πιο πρόσφατα, καθιερώθηκε ως αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους για μακρινές αποστάσεις εκτός Ευρώπης και Ηνωμένου Βασιλείου, που πετούσε στο αεροδρόμιο Newark Liberty της Νέας Υόρκης και τη Βοστώνη από το Stansted του Λονδίνου και το Μπέρμιγχαμ, καθώς και το Παρίσι.
Πριν από δύο μήνες, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι πρόσθεσε επιπλέον πτήσεις για αυτό το καλοκαίρι προς τις ΗΠΑ, με δρομολόγια από τις Βρυξέλλες προς Βοστώνη, Νιούαρκ και Ουάσινγκτον.
Αλλά το ίδιο καλοκαίρι σταμάτησε όλες τις πτήσεις από το Μπέρμιγχαμ προς τη Νέα Υόρκη και το Τορόντο (από τις 21 Ιουνίου), ρίχοντας το φταίξιμο στην καθυστέρηση παράδοσης του στόλου της, αποτελούμενου από A321neo, από την Airbus.
Σε μήνυμα προς τους πελάτες της, το Διοικητικό Συμβούλιο της αεροπορικής εταιρείας δήλωσε ότι εργάστηκε σκληρά για να εξασφαλίσει μια μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση, αλλά δεν είχε άλλη επιλογή παρά να κηρύξει πτώχευση.
Κατηγόρησε τον σκληρό ανταγωνισμό, το υψηλό κόστος των καυσίμων και πολλά “απρόβλεπτα γεγονότα” τα τελευταία δύο χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας ενός αεροσκάφους εξαιτίας σοβαρών προβλημάτων διάβρωσης, που οδήγησε σε ζημία ύψους 10 εκατ. ευρώ.
Δήλωσε ακόμη ότι, παρά το “φανταστικό ξεκίνημα” το 2018, σοβαρές καθυστερήσεις με τα νέα αεροσκάφη Airbus 321neo οδήγησαν σε αναγκαστικές ακυρώσεις πτήσεων και απώλεια εσόδων.
Στην ιστοσελίδα της, η αεροπορική εταιρεία ευχαριστεί τους πελάτες της για την πίστη που της έδειξαν.
Οι επιβάτες που ταξίδευαν στο εξωτερικό πρέπει να τακτοποιήσουν μόνοι τους τις εκκρεμότητές τους για να επιστρέψουν στην πατρίδα τους και συνίστανται να επικοινωνήσουν με τον ταξιδιωτικό τους ασφαλιστή ή πράκτορα για βοήθεια.