Σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε χθες η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων, αναφέρει ότι, “μετά την προσπάθεια εκμετάλλευσης των επιχειρηματιών τουριστικών καταλυμάτων που διαπιστώθηκε, το Υπουργείο Τουρισμού εξέδωσε στις 15 Ιουνίου διευκρινιστική εγκύκλιο.
Η Δ/νση Ποιοτικών Προτύπων - Τμήμα Εποπτείας και Υποστήριξης των Π.Υ.Τ., με την με αρ.πρωτ: 10384 / 15-6-2018 επιστολή προς όλες τις ΠΥΤ, διευκρινίζει ότι:
Η Δ/νση Ποιοτικών Προτύπων - Τμήμα Εποπτείας και Υποστήριξης των Π.Υ.Τ., με την με αρ.πρωτ: 10384 / 15-6-2018 επιστολή προς όλες τις ΠΥΤ, διευκρινίζει ότι:
“Η εν λόγω υποχρέωση αφορά σε μία (1) καρτέλα ενημέρωσης πελάτη ανά επιχείρηση-κατάλυμα και όχι μια καρτέλα ανά δωμάτιο, όπως πίεζαν - εξανάγκαζαν κάποιοι φορείς ή σωματεία ή ιδιώτες, τους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων, να αγοράσουν πολλαπλές καρτέλες της ΣΕΤΚΕ”.
Επίσης, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων επισημαίνει στο δελτίο Τύπου της ότι “κατά τους ελέγχους που διενεργούν οι Π.Υ.Τ. στις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων, εφόσον διαπιστωθεί έλλειψη καρτέλας ενημέρωσης του πελάτη, δεν επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις ούτε γίνονται συστάσεις-παρατηρήσεις, καθώς η εν λόγω υποχρέωση αφορά στις εσωτερικές σχέσεις μεταξύ των μελών του πανελλήνιου συλλογικού επαγγελματικού φορέα του κλάδου, στον οποίο ανήκουν. Λογικά και σύμφωνα με τη διευκρίνιση του υπουργείου, ο νόμος και η υποχρέωση, δεν αφορά σε επιχειρηματίες τουριστικών καταλυμάτων που δεν είναι μέλη της ΣΕΤΚΕ. Οπότε όποιος επιχειρηματίας δεν είναι εγγεγραμμένο μέλος σε σωματείο – μέλος που ανήκει στη ΣΕΤΚΕ, δε χρειάζεται να αναρτά ούτε τη μια Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη της ΣΕΤΚΕ. Εφόσον, σύμφωνα με το ΦΕΚ Β΄ 2983/30-08-2017, Άρθρο 67, αναρτήσει σταθερά τον Τιμοκατάλογό του σε εμφανές και άμεσα ορατό από τους πελάτες σημείο της επιχείρησής του, δεν κινδυνεύει από σχετικές ποινές ή πρόστιμα”.
Τη διευκρινιστική επιστολή του Υπουργείου Τουρισμού υπογράφει o γενικός/τομεακός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης κ. Γεώργιος Τζιάλλας.
Επίσης, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων επισημαίνει στο δελτίο Τύπου της ότι “κατά τους ελέγχους που διενεργούν οι Π.Υ.Τ. στις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων, εφόσον διαπιστωθεί έλλειψη καρτέλας ενημέρωσης του πελάτη, δεν επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις ούτε γίνονται συστάσεις-παρατηρήσεις, καθώς η εν λόγω υποχρέωση αφορά στις εσωτερικές σχέσεις μεταξύ των μελών του πανελλήνιου συλλογικού επαγγελματικού φορέα του κλάδου, στον οποίο ανήκουν. Λογικά και σύμφωνα με τη διευκρίνιση του υπουργείου, ο νόμος και η υποχρέωση, δεν αφορά σε επιχειρηματίες τουριστικών καταλυμάτων που δεν είναι μέλη της ΣΕΤΚΕ. Οπότε όποιος επιχειρηματίας δεν είναι εγγεγραμμένο μέλος σε σωματείο – μέλος που ανήκει στη ΣΕΤΚΕ, δε χρειάζεται να αναρτά ούτε τη μια Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη της ΣΕΤΚΕ. Εφόσον, σύμφωνα με το ΦΕΚ Β΄ 2983/30-08-2017, Άρθρο 67, αναρτήσει σταθερά τον Τιμοκατάλογό του σε εμφανές και άμεσα ορατό από τους πελάτες σημείο της επιχείρησής του, δεν κινδυνεύει από σχετικές ποινές ή πρόστιμα”.
Τη διευκρινιστική επιστολή του Υπουργείου Τουρισμού υπογράφει o γενικός/τομεακός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης κ. Γεώργιος Τζιάλλας.
Και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων καταλήγει στην ανακοίνωσή της: “Φυσικά το συντομότερο, πρέπει και να καταργηθεί η διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 50 του ν. 4403/2016 (Α’ 125) που δημιουργεί παρερμηνείες, παρεξηγήσεις, υποδαυλίζει κερδοσκοπικές διαθέσεις ορισμένων και ουσιαστικά δεν έχει κανένα λόγο ύπαρξης, καθώς δεν προσφέρει ούτε στο κοινωνικό σύνολο, ούτε στους πελάτες, ούτε στις επιχειρήσεις”.