Σε επιστολή του προς τον πρόεδρο του Δ.Σ. του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ.Αλέξανδρο Βασιλικό, ο τ. πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου και μέλος του Δ.Σ. του ΞΕΕ, κ. Περικλής Π. Αντωνίου, επισημαίνει ότι είναι εφικτή η μείωση του Φόρου Διαμονής πανελλαδικά, τουλάχιστον κατά 50%, αλλά και η εξαίρεση της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου από την επιβολή του.
“Σε συνέχεια του παραπάνω σχετικού για το υπ’όψη θέμα, πέραν των ερωτημάτων / προβλημάτων, που προέκυψαν με την εφαρμογή του Φόρου Διαμονής και τα οποία πρέπει το ταχύτερον να απαντηθούν / επιλυθούν, εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει τόσο το συνολικό ποσό που θα εισρέει (από τον Φόρου Διαμονής) ετησίως στα Δημόσια Ταμεία, όσο και η οριζόντια επιβάρυνση των καταλυμάτων, που για πολλά από αυτά είναι ιδιαίτερα επαχθής, αφού καθορίζεται ανεξάρτητα της γεωγραφικής τους θέσης, της ετήσιας ή εποχικής τους λειτουργίας, μεγέθους, δραστηριοτήτων (πέραν της διαμονής / εστίασης), ημερήσιου τιμήματος διανυκτέρευσης, τζίρου κ.λπ.”, αναφέρει ο κ. Αντωνίου.
“Με τις πιο συντηρητικές εκτιμήσεις, το προσδοκώμενο πανελλαδικά συνολικό ποσό από την είσπραξη του Φόρου Διαμονής, με εξαίρεση της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου από την καταβολή του, θα κυμανθεί περίπου στα 180-200 εκατ. ευρώ ετησίως – λαμβάνοντας υπ’όψη το συνολικό αριθμό διανυκτερεύσεων, που ξεπερνούν τις 200–220 εκατομμύρια ετησίως – έναντι του ποσού των 74 εκατ. ευρώ, που προβλέπεται στον προϋπολογισμό του 2018, το οποίο σημαίνει ότι είναι εφικτή η μείωση του Φόρου Διαμονής τουλάχιστον κατά 50%!
Εναλλακτικά θα προτείναμε, η καταβολή του Φόρου Διαμονής να ισχύσει φέτος (το 2018) δοκιμαστικά μόνο για το 3μηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου ή το πολύ το 4μηνο Ιουνίου – Σεπτεμβρίου – προκειμένου να αξιολογηθούν, έστω και καθυστερημένα και εκ των υστέρων οι επιπτώσεις του -και όχι μόνο- με μείωση του ισχύοντος σήμερα Φόρου Διαμονής τουλάχιστον κατά 30% ή 40% αντίστοιχα, αφού σ’αυτά τα χρονικά διαστήματα ‘συνωστίζεται’ πλέον του 60% ή 70% των αντίστοιχων συνολικών ετήσιων τουριστικών εισπράξεων της χώρας!
Έτσι, και το προβλεπόμενο ποσό των 74 εκατ. ευρώ θα εισρεύσει στα Δημόσια Ταμεία και ο Φόρος Διαμονής θα είναι λιγότερο επαχθής (για τη συντριπτική πλειοψηφία των καταλυμάτων, που είναι οικογενειακές, μικρές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα των ‘Ευαίσθητων Προορισμών’), αφού το τίμημα διανυκτέρευσης στην περίοδο αιχμής είναι κατά πολύ υψηλότερο του αντίστοιχου της εκτός αιχμής (8-9μηνης) περιόδου.
Τέλος, θα ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση, για τη διαμόρφωση λογικού ύψους του Φόρου Διαμονής, η συνεκτίμηση του βαθμού Τουριστικής Ανάπτυξης της κάθε περιοχής (Περιφέρειας / Προορισμού), κατατάσσοντάς τες σε Ζώνες, π.χ. σε Ανεπτυγμένες (Α), Υπό Ανάπτυξη (ΥΑ), Προβληματικές (Π) ή και της δυναμικότητας (μαζί με άλλες, ενδεχόμενα, παραμέτρους) των καταλυμάτων”.