Ένα πανόραμα
νέων τάσεων στον κλάδο της φιλοξενίας παρουσιάστηκε στο Tourism Megatrends
Conference που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 1η Νοεμβρίου στο Κέντρο Βιώσιμης
Επιχειρηματικότητας Εξέλιξη στο Καστρί.
Οι 8 διεθνείς ομιλητές του συνεδρίου παρουσίασαν megatrends σε
επίπεδο Hospitality Strategy, Travel Experience και Tourism Marketing &
Technology ενώ σε κυρίαρχα στοιχεία για τη δημιουργία μιας ξεχωριστής
ταξιδιωτικής εμπειρίας αναδείχθηκαν τόσο η τεχνολογία, όσο και ο ανθρώπινος
παράγοντας.
Η στρατηγική αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων για τη δυναμική
ανάδειξη του ταξιδιωτικού προϊόντος αναλύθηκε σε συζήτηση πάνελ με συντονιστή
τον Γιώργο Φραγκάκη - Digital Communication expert και συμμετέχοντες τους:
Δήμητρα Βλάχου - Marketing Manager Celestyal Cruises, Δημήτρη Μιχελογιάννη -
Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης Κρήτης, Γιώργο Βελλίδη – Senior Marketing
Manager ΤΕΜΕΣ Α.Ε. και Γιάννη Τσίχλη - Director of Marketing του Ομίλου Ν.
Δασκαλαντωνάκη-Grecotel.
Δύο έντονα διαφοροποιημένα ξενοδοχειακά concepts που
παρουσιάστηκαν στο συνέδριο είναι αυτό των Mama Shelter Hotels και των
καινοτόμων CityHub Hotels, ολλανδικών ξενοδοχείων με δωμάτια-κάψουλες. Κοινό
σημείο στις παρουσιάσεις των Serge Trigano - Ιδρυτή των Mama Shelter, και
Martial Robardet - Υπεύθυνου Ανάπτυξης των CityHub είναι η δημιουργία αίσθησης
κοινότητας ανάμεσα στους φιλοξενούμενους, αλλά με αρκετά διαφορετικό τρόπο σε
κάθε περίπτωση. Στα Mama Shelter, τον πρώτο ρόλο παίζει ο ανθρώπινος παράγοντας
και η αλυσίδα επενδύει ιδιαίτερα στην επιλογή προσωπικού που εξυπηρετεί τον
φιλοξενούμενο με πηγαία ευγένεια και ενδιαφέρον. Στα CityHub, τη δημιουργία
κοινότητας διευκολύνει ένα application που έχει στη διάθεσή του ο χρήστης ώστε
να επικοινωνεί τόσο με το προσωπικό του ξενοδοχείου -και να ζητά, για
παράδειγμα, συστάσεις για εστιατόρια σε μία συγκεκριμένη περιοχή- όσο και με
τους υπόλοιπους φιλοξενούμενους. Και οι δύο αλυσίδες βρίσκονται σε στάδιο
δυναμικής ανάπτυξης, με τα Mama Shelter να ανοίγουν στο Βελιγράδι και την Πράγα
το 2018 και τα CityHub να διερευνούν την ανάπτυξή τους σε Βαρκελόνη, Παρίσι και
Αθήνα.
Ο John Goldwyn - Vice President και Director of Planning &
Landscape της WATG London, παρουσίασε το concept του Edible Resort, ενός
ξενοδοχείου που περιλαμβάνει στις εκτάσεις του μποστάνια και χωράφια ικανά να
καλύψουν τις διατροφικές ανάγκες των φιλοξενούμενων. Η WATG έχει ήδη σχεδιάσει
τα πρώτα βρώσιμα resorts αλλά, στην εποχή του «υπερτουρισμού», η φιλοσοφία της
προσπάθειας για κάλυψη των αναγκών των φιλοξενούμενων με τοπικά παραγόμενα
προϊόντα είναι οπωσδήποτε ένα θέμα που αφορά έναν πολύ ευρύτερο κύκλο
ξενοδοχείων.
Σε επίπεδο στρατηγικής και επενδύσεων, ο Russell Kett – Chairman
της HVS London, εξήγησε ότι η Ελλάδα είναι αυτήν την περίοδο ιδιαίτερα
ελκυστική για ξένους επενδυτές και ενθάρρυνε του επαγγελματίες του κλάδου να
καθιστούν ευρέως διαθέσιμα τα οικονομικά στοιχεία των επιχειρήσεών τους. Ο Alan
Kelly - Director της Simon Kucher and Partners, ανέλυσε στρατηγικές για τον
προσδιορισμό της ιδανικής τιμής διάθεσης ενός δωματίου ανάλογα με την ζήτηση
αλλά και την πλατφόρμα πώλησής του. Η Mara Manente, - Director του CISET -
International Centre of Studies on the Tourism Economy, μίλησε για τις νέες
υπηρεσίες που αναπτύσσουν Περιφέρειες και ξενοδοχεία της Ιταλίας προκειμένου να
καλύψουν διαφορετικές ανάγκες των ταξιδιωτών που τις επισκέπτονται για να
παρακολουθήσουν τη δημοφιλή ποδηλατική διοργάνωση Giro D’ Italia.
Ο Raimon Christiani, Global Industry Leader Travel and
Transportation Industry της ΙΒΜ, επεσήμανε ότι φουτουριστικές τεχνολογίες όπως
η Τεχνητή Νοημοσύνη και το Blockchain, το οποίο και επιτρέπει την
πραγματοποίηση συναλλαγών χωρίς διάμεσους (όπως οι τράπεζες ή οι ΟΤΑs), έχουν
ήδη ξεκινήσει να διαμορφώνουν την ταξιδιωτική εμπειρία. Υποστήριξε ακόμη ότι ο
κλάδος της φιλοξενίας θα ακολουθήσει τα βήματα μεγάλων εταιρειών του retail
όσον αφορά την εξατομικευμένη προσέγγιση των πελατών και ότι αυτό θα αυξήσει
τις πωλήσεις ανά πελάτη και τα κέρδη για την επιχείρηση.
Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με ένα workshop αφιερωμένο στις
τελευταίες τάσεις στον χώρο του social & digital tourism και με ένα πρωτότυπο
escape game με θέμα τη βελτίωση της απόδοσης των ομάδων κάτω από συνθήκες
πίεσης.