ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017

Επιστημονικά Ιδρύματα και Οργανισμοί στη μάχη για την απορρύπανση του Σαρωνικού




Αποτέλεσμα εικόνας για Επιστημονικά Ιδρύματα και Οργανισμοί στη μάχη για την απορρύπανση του ΣαρωνικούΕυρεία σύσκεψη για την εξέλιξη των εργασιών απορρύπανσης της θάλασσας και των ακτών του Σαρωνικού Κόλπου συγκάλεσε πρόσφατα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής στο Υπουργείο, με τη συμμετοχή εκπροσώπων και καθηγητών του Πανεπιστημίου Αθήνας, του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.), του Σώματος Επιθεώρησης Περιβάλλοντος, Δόμησης, Ενέργειας και Μεταλλείων (ΣΕΠΔΕΜ), του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Πολυτεχνείου Κρήτης, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Κέντρου Ενεργειακής Πολιτικής και Ανάπτυξης (ΚΕΠΑ) του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο υπουργός, ενημέρωσε εκτενώς τους παρευρισκόμενους πανεπιστημιακούς και ερευνητικούς φορείς για την πορεία του έργου της απορρύπανσης και τους ζήτησε να συμβάλουν με προτάσεις που αφορούν τόσο στις επιστημονικές μεθόδους απορρύπανσης του βυθού και των ακτών όσο και στη συνεργασία τους με τις αρμόδιες για την προστασία του περιβάλλοντος υπηρεσίες του Υπουργείου.

Η σύσκεψη θα επαναληφθεί την Τρίτη 3 Οκτωβρίου, προκειμένου να εξετασθούν οι προτάσεις των φορέων.
«Νομοθετικές πρωτοβουλίες για την αποτροπή επανάληψης άλλου τέτοιου περιστατικού»

Παράλληλα όπως εξήγησε στο ραδιόφωνο ΑΛΦΑ 989   ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός έρχονται νομοθετικές πρωτοβουλίες που πρόκειται σύντομα να πάρει το υπουργείο προς ενδυνάμωση του πλαισίου αποφυγής παρόμοιων περιστατικών.

Αποτελέσματα αντιρρύπανσης, διαδικασία απάντλησης
«Η κατάσταση αυτή τη στιγμή παρουσιάζει μια πολύ καλή εικόνα. Δυσκολίες έχουμε στη Σαλαμίνα και στην περιοχή της Γλυφάδας. Ταυτόχρονα, το υπουργείο, σε συνεννόηση με την ανάδοχο εταιρεία αντιρρύπανσης, αποφάσισε να ενισχύσει τις προσπάθειες με δύτες που θα επιθεωρήσουν το βυθό, με ειδικά μηχανήματα, για να εκτιμήσουμε και εκεί τι συμβαίνει».
«Η απάντληση συνεχίζεται με εξαιρετικά ικανοποιητικούς ρυθμούς. Η μεγαλύτερη ποσότητα, που βρισκόταν στις τέσσερις κύριες δεξαμενές του πλοίου, έχει ήδη απαντληθεί. Τώρα επιχειρούν στις οκτώ, μικρές, πλευρικές δεξαμενές, οι οποίες περιέχουν μικρότερες ποσότητες. Εκτιμώ ότι η διαδικασία απάντλησης δεν θα αργήσει να ολοκληρωθεί, γεγονός που σημαίνει ότι μειώνεται σημαντικά ο κίνδυνος μιας νέας διαρροής».
Σκοπός μας είναι να ανελκυθεί το ναυάγιο
«Εμείς δε θα αφήσουμε άλλα ναυάγια στο βυθό. Μια από τις καινοτομίες αυτής της Κυβέρνησης είναι η σύσταση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, στης οποίας τη δικαιοδοσία είναι η ναυαγιαίρεση όλων των ναυαγίων που υπάρχουν στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στην περιοχή του Πειραιά. Ήδη η ΔΑΛ εργάζεται εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση και θα το καταφέρουμε».
Νομοθετική ρύθμιση για την ηλικία των πλοίων που μεταφέρουν πετρέλαιο και για τον έλεγχο πιστοποιητικών αξιοπλοΐας τους.

«Τις επόμενες ημέρες αφού ολοκληρωθούν και κάποιες νομοτεχνικές βελτιώσεις θα καταθέσουμε τροπολογία για το όριο ηλικίας των πλοίων».
«Όπως ο υπουργός έχει δηλώσει, το όριο ηλικίας των πλοίων που μεταφέρουν πετρελαιοειδή, θα είναι τα τριάντα έτη. Φυσικά θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος πέντε ετών. Παράλληλα, από τα 20 χρόνια και πάνω οι προδιαγραφές των πλοίων, για να μπορούν να μεταφέρουν πετρέλαιο, θα είναι ακόμη πιο αυστηρές».

«Είμαστε αποφασισμένοι να διαχωρίσουμε την ιδιότητα του ελεγκτή από αυτή του ελεγχόμενου, που μέχρι τώρα ταυτίζονται μέσα στον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων. Σκοπός μας είναι να επιβάλλουμε αυστηρότερες προδιαγραφές αναφορικά με τον έλεγχο των πλοίων».

«Ο έλεγχος αξιοπλοΐας θα γίνεται από τους Νηογνώμονες, των οποίων το καθεστώς λειτουργίας ζητάμε να αναβαθμιστεί, σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές, και θα υπόκεινται σε συνεχή έλεγχο από τον Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων του υπουργείου».