ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 29 Ιουλίου 2017

Η" αναγκαιότητα κατάρτισης μιας νέας εθνικής στρατηγικής για την βιώσιμη ανάπτυξη των λιμένων της χώρας. Η περίπτωση του λιμανιού της Πάτρας".



Αποτέλεσμα εικόνας για ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗ ΣΤΟ 5ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗ ΣΤΟ 5ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Σας ευχαριστώ θερμά για την πρόσκληση να μιλήσω σε ένα τόσο ενδιαφέρον και συνάμα σημαντικό συνέδριο, που πραγματεύεται τις προοπτικές ανάπτυξης της Δυτικής Ελλάδας.
Λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαίτεραδυσμενής οικονομική συγκυρία που διάγουν η Ελλάδα και οι Έλληνες, το σημερινό συνέδριο αποτελεί υψίστης σημασίας πρωτοβουλία η οποία είμαι βέβαιος, ότι θα συμβάλει καθοριστικά στην διερεύνηση του υπάρχοντος περιφερειακού οικονομικού περιβάλλοντος και στην  διατύπωση ενός αναπτυξιακού πλάνου για την Δυτική Ελλάδα.
Για το λόγο αυτό, θα ήθελα εξ αρχής να συγχαρώ τον εκδότη της εφημερίδας Πελοπόννησος κ.Λουλούδη Θεόδωρο για την πολυετή και δυναμική του παρουσία στα πολιτικά, κοινωνικά και οικονομικά δρώμενα της Δυτικής Ελλάδας και τις εύστοχες παρεμβάσεις του που συμβάλουν στην περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας μας, αλλά και γενικότερα στην βιωσιμότητα της ελληνικής οικονομίας.
Κύριε Λουλούδη πραγματικά, είναι ιδιαίτερη χαρά και τιμή για εμένα να συμμετέχω στο 5ο Συνέδριο της εφημερίδας ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ και σας ευχαριστώ θερμά, γιατί μου παρέχεται την δυνατότητα ως Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της ΝΔ να καταθέσω τις απόψεις -τόσο τις δικές μου όσο και του κόμματός μου- για μια νέα εθνική πολιτική λιμένων, αλλά και την αναπτυξιακή προοπτική του λιμένα της Πάτρας.
   
Κυρίες και κύριοι
Έχουμε την ατυχία, τις τύχες της πατρίδας μας τα τελευταία δυόμισι χρόνια, να τις διαχειρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ.
Όλο αυτό το διάστημα, δεν έχει γίνει τίποτε ουσιαστικό στον τομέα της Ναυτιλίας και ειδικότερα στον τομέα των λιμένων της χώρας. 
Για του λόγου το αληθές, θα σας επισημάνω ότι στις δεσμεύσεις και τις προγραμματικές θέσεις που παρουσίασε ο ΣΥΡΙΖΑ λίγο πριν τις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015, δεν υπήρχε κανένα πρόγραμμα και καμία δέσμευση για την ελληνική Ναυτιλία και ειδικότερα, για την ανάπτυξη των λιμανιών μας.
Στις 130 σελίδες αυτού του προγράμματος που δημοσιοποίησε ο κ. Τσίπρας στις 14 Σεπτεμβρίου 2015, δεν υπήρχαν ούτε τρεις αράδες που να αναφέρονται στην ναυαρχίδα της ελληνικής οικονομίας, την Ναυτιλία μας. 
Παρόλα αυτά, ο κ. Τσίπρας με περίσσιο θράσος έδωσε στη δημοσιότητα τους άξονες της πολιτικής που θα ακολουθούσε το επόμενο διάστημα αφού κέρδιζε τις εκλογές.
Σε αυτό το προγραμματικό κείμενο, υπήρχε μόνο ένα κεφάλαιο με τίτλο: «Νέα νησιωτική πολιτική: Νησιά Ίσων Ευκαιριών»στο οποίο εμφανίζοντανως δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ η προτεραιότητα στην κατασκευή ή την ολοκλήρωση των σημαντικών υποδομών, που λείπουν από τα νησιά και σε παρένθεση έγγραφε (λιμάνια, αποχέτευση, ύδρευση κλπ).
Επίσης, στα ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ στο Πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ υπήρχε μία πρόταση που αναφέρονταν στον θαλάσσιο τουρισμό και ανέφερε: Προώθηση τουριστικών ή και αλιευτικών αγκυροβολίων (ανεξάρτητων ή σε υφιστάμενα λιμάνια) σε όλα τα νησιά, όπου δεν υφίστανται ανάλογες εγκαταστάσεις.
Σε δύο μήνες κυρίες και κύριοι συμπληρώνονται δύο χρόνια από τότε που κ. Τσίπρας δημοσιοποίησε το πρόγραμμά του, και ακόμη δεν έχει αναληφθεί καμία ουσιαστική πρωτοβουλία για τους τομείς που καλούμαστε σήμερα να συζητήσουμε.
Το χειρότερο όμως κυρίες και κύριοι, είναι ότι με την ίδια νοοτροπία διακατέχεται καιο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Κουρουμπλής, που παρά τα ευχολόγια και τα 13 αφηγήματα που συνεχώς ανακοινώνει για την Ναυτιλία, δεν έχει να μας παρουσιάσει τίποτε το χειροπιαστό.
Χαρακτηριστική δε, είναι η ανυπαρξία έργου από μέρους του, στον τομέα των λιμανιών.
Και για να μην κατηγορηθώ για στείρα αντιπολίτευση, θα σας αναφέρω αυτά που ο ίδιος ο κ. Υπουργός τόνισε στις 7 Μαρτίου 2017 στο πλαίσιο της ομιλίας του στην Ένωση Λιμένων Ελλάδας.
Συγκεκριμένα, ο κ Κουρουμπλής τόνισε:
«το Υπουργείο καταγράφει συστηματικά όλα τα λιμάνια και τα αγκυροβόλια της χώρας, μικρά και μεγάλα, τα οποία είναι περίπου 890. Ταυτοχρόνως εκπονεί ένα σχέδιο λιμενικής πολιτικής. Έτσι η χώρα θα αποκτήσει ένα σύστημα παρακολούθησης όλων αυτών των χώρων και θα μπορεί, ιεραρχώντας τις ανάγκες και τις δυνατότητες που διαθέτει κάθε λιμάνι, να βελτιώνει τις υποδομές. Θα μπορούμε έτσι να λύνουμε τα προβλήματα που προκύπτουν με τις προσεγγίσεις των πλοίων».
Κοντεύουν δύο χρόνια από το Σεπτέμβριο του 2015 όπου ο ΣΥΡΙΖΑ κέρδισε τις εκλογές κυρίες και κύριοι, και ο κ. Κουρουμπλής και το Υπουργείο του, ακόμη καταγράφουν τα λιμάνια και τα αγκυροβόλια της χώρας.
Ασχολούνται με μια διαδικασία που είναι ήδη γνωστή και έχει καταγραφεί από τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Λιμένων από το 2007 και μάλιστα έχει γίνει και κατηγοριοποίηση λιμένων.
Το χειρότερο όμως κυρίες και κύριοι, δεν είναι το τι λέει και το τι κάνει ο κ. Κουρουμπλής, αλλά οι μεθοδεύσεις στις οποίες προβαίνει για να αποκρύψει την ανυπαρξία της πολιτικής του στον ευαίσθητο και νευραλγικό τομέα της Ναυτιλίας.
Συγκεκριμένα, θα σας αναφέρω ότι Υπουργείο Ναυτιλίας σκοπεύει να προχωρήσει στην επικαιροποίηση της «Εθνικής Στρατηγικής Λιμένων 2013-2018».
Σε σχετική ερώτησή μου στη βουλή για το εν λόγω θέμα, ο κ. Κουρουμπλής απάντησε ότι από τον Αύγουστο του 2016 συστάθηκε ομάδα εργασίας, η οποία έχει ξεκινήσει την επικαιροποίηση και παράλληλα ανέφερε, ότι έχει συσταθεί και μια άλλη ομάδα εργασίας των Υπουργείων Ναυτιλίας και Εσωτερικών, η οποία σύμφωνα με ανάρτηση στη Διαύγεια στις 18/4/2017  έχει ως αντικείμενο «τη διενέργεια διαβούλευσης και την καταγραφή σχετικών απόψεων και τάσεων  με σκοπό τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής διακυβέρνησης».
Όμως η διαβούλευση φαίνεται να ξεκίνησε με Δελτίο Τύπου του Υπουργείου στις 22/6/2017, η οποία ήταν ανοιχτή για μόλις 10 εργάσιμες μέρες και πήρε τελικώς παράταση μέχρι 17 Ιουλίου . Το χειρότερο όμως είναι ότι δεν υπάρχει ολοκληρωμένη πρόταση και σας παραπέμπω και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου, ή στο open govόπου η διαβούλευση διεξάγετε χωρίς κείμενο πρότασης ,
Το μόνο που υπάρχει, είναι ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο δεν ήταν αρχικά  προσβάσιμο στους πολίτες, διότι το ηλεκτρονικό αρχείο του δεν άνοιγε.
Όλα αυτά κυρίες και κύριοι, αποτελούν μια φαρσοκωμωδία της οποίας δεν επιθυμώ να γίνω μέρος, και θέλω να πιστεύω, ότι το ίδιο ισχύει και για όλους εσάς.
Οι μεθοδεύσεις αυτές, υποδηλώνουν καθεστωτική λογική και δεν τιμούν την χώρα μας.
Δυστυχώς αξιότιμοι κυρίες και κύριοι, διαπιστώνουμε ότι και στο κομμάτι της Ναυτιλίας, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει χάσει την αίσθηση του χρόνου και του χώρου.
Σε μια στιγμή που η χώρα χρειάζεται αναπτυξιακές κινήσεις σοκ για να επανέλθει και να πάρει μπρος, τα στελέχη της κυβέρνησης στερούνται οράματος και κινούνται με ρυθμούς χελώνας. 
Μετά τα όσα ανέφερα κυρίες και κύριοι, σας δηλώνω ότι δεν εκπλήσσομαι και δεν πρέπει να εκπλήσσεστε και εσείς, γιατί σημαντικοί τομείς της οικονομίας δυσλειτουργούν και γιατί η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και το λιμάνι της Πάτρας στερούνται υποδομών και υπολείπονται σε αναπτυξιακέςεπιδόσεις.
Κατανοούμε όλοι μας, γιατί το καράβι που λέγεται Ελλάδα έχει κωλύσει σε ξέρα,και γιατί μετά από δυόμισι χρόνια ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία δεν υπάρχει καμία αναπτυξιακή προοπτική.
Αγαπητοί φίλες και φίλοι,
Σήμερα δεν είμαι εδώ για να σταθώ μόνο στα κακώς κείμενα και τις αδυναμίες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και του Υπουργού Ναυτιλίας.
Είμαι εδώ και απευθύνομαι σε όλους εσάς που αποτελείται την αφρόκρεμα της πολιτικής, οικονομικής και επιχειρηματικής ζωής της Δυτικής Ελλάδας, για να σας καταθέσω ως Τομεάρχης του τομέα Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας, κάποιες σκέψεις και προτάσεις για ένα  σημαντικό τομέα της ελληνικής Ναυτιλίας που είναι ο τομέας της λιμενικής πολιτικής.
Βρίσκομαι κοντά σας, για να σας παρουσιάσω τις βασικές προγραμματικές κατευθύνσεις της Νέας Δημοκρατίας για τα λιμάνια και να εστιάσω στον λιμένα της Πάτρας που είμαι σίγουρος, ότι με τις απαραίτητες παρεμβάσεις, μπορεί να αποτελέσει την αναπτυξιακή εμπροσθοφυλακή της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Ελλάδας.


Κυρίες και κύριοι,
Ηκυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας συνέταξε μια Εθνική Στρατηγική για τους ελληνικούς λιμένες, στοχεύοντας στον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη ενός σύγχρονου λιμενικού συστήματος για την χώρα μας.
Βάσει αυτής της στρατηγικής επετεύχθησαν σημαντικές παρεμβάσεις για την βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των λιμένων της χώρας μας.
Οι παρεμβάσεις αυτές, ήταν στοχευμένες και εστίασαν στην ανάπτυξη των ευρωπαϊκών θαλάσσιων εμπορευματικώνδιαδρόμων και την ενίσχυση της ισόρροπης περιφερειακής ανάπτυξηςτης χώρας.
Στο πλαίσιο αυτό εξασφαλίστηκαν σημαντικοί πόροι για την βελτίωση των υπαρχόντων, αλλά και την υλοποίηση νέων έργων υποδομής στους λιμένες της χώρας.
Παράλληλα, δόθηκε έμφαση στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών, και τηνπροώθηση των συνδυασμένων μεταφορών, ώστε οι κύριοι λιμένες της χώρας να αναδειχθούν σε διεθνείς διαμετακομιστικούς κόμβους.
Παρά την υλοποίηση όμως, σημαντικών έργων υποδομής και  τις παρεμβάσεις που έγιναν, αλλά και την αναβάθμιση των λιμενικών υπηρεσιών, υπάρχουν σημαντικές ανεπάρκειες και αδυναμίες που λειτουργούν ως τροχοπέδη στην αναπτυξιακή προοπτική των λιμένων μας και της περιφερειακής ανάπτυξης γενικότερα.
Συγκεκριμένα, πολλά έργα υποδομής βρίσκονται σε στασιμότητα λόγω της έλλειψης πόρων και της μη ένταξής τους σε χρηματοδοτικά προγράμματα που θα εξασφαλίσουν την ολοκλήρωσή τους.
Επιπρόσθετα, παρατηρούνται οργανωτικές και διοικητικές δυσλειτουργίεςστο λιμενικό σύστημα της χώρας.
Παρόλο που πολλοί Οργανισμοί Λιμένων όπως της Πάτρας είναι ανώνυμες εταιρίες (βάσει Ν.2932/2001), η παραμονή τους στο μητρώο των φορέων της γενικής κυβέρνησης, αναιρεί επί της ουσίας το πλαίσιο λειτουργίας και την ευελιξία τους ως ανώνυμες εταιρίες με αποτέλεσμα να λειτουργούν ως δημόσιοι κρατικοί φορείς.

Κυρίες και κύριοι,
Σήμερα είναι επιτακτική η ανάγκη να εντοπιστούν οι αδυναμίες που παρουσιάζουν οι λιμένες της χώρας και να αναθεωρηθεί η υπάρχουσα Εθνική Στρατηγική Λιμένων.
Είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαία, η κατάρτιση μιας νέας εθνικής στρατηγικής για την βιώσιμη ανάπτυξη των λιμένων της χώρας.
Μιας στρατηγικής που θα αντιμετωπίσει τις αδυναμίες των λιμανιών μας και θα αξιοποιήσει τις δυνατότητές τους, αλλά και τις ευκαιρίες που υπάρχουν λόγω της γεωστρατηγικής θέσης της πατρίδας μας.
Συγκεκριμένα, θα πρέπει:
Ø Σε σχέση με τις εμπορευματικές μεταφορές, να αντιμετωπιστεί η ανεπαρκής διασύνδεση των λιμένων της ηπειρωτικής Ελλάδας με τα χερσαία δίκτυα μεταφορών (οδικά, σιδηροδρομικά) ώστε να εξασφαλιστεί η δυνατότητα συνδυασμένων μεταφορών.
Ø Να αναβαθμιστούν οι λιμενικές μας υποδομές, ώστε να αναπτυχθεί η ελληνική κρουαζιέρα και πολλά από τα λιμάνια μας, να μετατραπούν σε λιμάνια homeporting.
Ø Να επιλυθούν τα διαχειριστικά προβλήματα των λιμανιών μας.
Ø Να ξεπεραστούν οι δυσκολίες που σχετίζονται με την εφαρμογή των διεθνών απαιτήσεων ασφαλούς λειτουργίας των λιμένων μας.
Ø Να απλοποιήσουμε το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο που λειτουργεί ανασχετικά και δεν επιτρέπει την αποτελεσματική εφαρμογή και συμμόρφωσή μας με τους διεθνείς ή ευρωπαϊκούς κανονισμούς, σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος καθώς και τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ασφάλεια των λιμένων.
Ø Να ξεπεραστεί το πρόβλημα της χρηματοδότησης των έργων υποδομής και αναβάθμισης υπηρεσιών των λιμένων μας, που έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση ολοκλήρωσης κομβικών έργων για την λειτουργία  και επέκταση των δραστηριοτήτων των λιμένων μας.
Ø Να υπερβούμε τα εμπόδια που προκαλούν η έλλειψη κεντρικού σχεδιασμού και προγραμματισμού καθώς και η ασάφεια των όρων λειτουργίας και η σύγχυση αρμοδιοτήτων (διοικητικών –επιχειρησιακών) στα λιμάνια μας.
Για να υπερβούμε κυρίες και κύριοι αυτά τα εμπόδια απαιτείτε εθνική συναίνεση και πολιτική βούληση.
Απαιτείται βούληση και όραμα για να σχεδιάσουμε μια νέα εθνική στρατηγική λιμένων που θα μετατρέψει τις υπάρχουσες αδυναμίες σε ευκαιρίες, που θα ενισχύσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και την ανταγωνιστικότητα των λιμένων μας.
Για να επιτευχθεί αυτό κυρίες και κύριοι, και να γυρίσει ο ήλιος στα λιμάνια μας, δεν χρειάζεται μόνο πολύ δουλειά, αλλά και συντονισμένες και οργανωμένες προσπάθειες και πρωτοβουλίες.
Χρειάζεται να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητές μας και:
Ø Να προχωρήσουμε στην εξειδίκευση των λιμένων μας βάσει αντικειμενικών κριτηρίων όπως η γεωγραφική τους θέση, η συσχέτισή τους με διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών και η δυνατότητά τους να εξυπηρετούν συνδυασμένες μεταφορές.
Ø Να μετατρέψουμε τα λιμάνια μας σε «Πύλες εισροής» προς τα Βαλκάνια, τις παρευξείνιεςχώρες και την Ευρώπη.
Ø Να επιδιώξουμε την συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς που διαθέτουν εξειδικευμένη εμπειρία και ισχυρή θέση στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά, και μέσω παραχώρησής τους δικαιωμάτων εκτέλεσης συγκεκριμένων λιμενικών δραστηριοτήτων όπως τα εμπορευματοκιβώτια, τα carterminalκ.λπ να εξασφαλίσουμε την αύξηση του κύκλου εργασιών των λιμανιών μας.
Ø Να εκσυγχρονίσουμε τους λιμένες μας, ώστε να παρέχουν ένα ολοκληρωμένο δίκτυο υπηρεσιών που θα καλύπτουν τις ανάγκες για μαρίνες, τα τουριστικά καταφύγια καθώς το homeportingκαι την κρουαζιέρα.
Ø Να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες που προσφέρουν τα προγράμματα ΣΔΙΤ, ώστε να προχωρήσουν μακρόπνοα επενδυτικά σχέδια.
Ø Να αξιοποιήσουμε όλους τους ευρωπαϊκούς πόρους και τα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουμε στην διάθεσή μας. Για παράδειγμα η πρωτοβουλία JESSICA όπου αποτελεί μια κοινή Ευρωπαϊκή υποστήριξη για βιώσιμες επενδύσεις θα μπορούσε να συμβάλει στην βιώσιμη ανάπτυξη των λιμένων μας και των αστικών περιοχών τους.

Κυρίες και κύριοι,
Έχοντας βαθύτατη γνώση της κατάστασης που επικρατεί στα λιμάνια της πατρίδα μας, είμαι πεπεισμένος ότι αν προχωρήσουμε άμεσα στην υλοποίηση μέρους ή του συνόλου των παραπάνω προτάσεων, θα αντιμετωπίσουμε τη σημερινή ζοφερή κατάσταση που επικρατεί στα λιμάνια μας και θα διαμορφώσουμε ένα βιώσιμο εθνικό λιμενικό σύστημα.
Ένα λιμενικό σύστημα που θα μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σημερινού παγκοσμιοποιημένου και έντονα ανταγωνιστικούοικονομικού και ναυτιλιακού περιβάλλοντος.
Για να εξασφαλίσουμε την βιωσιμότητα των λιμανιών μας σε αυτό το νέο διεθνές περιβάλλον, είναι καθοριστικής σημασίας η διαμόρφωση της επικαιροποίησης της υπάρχουσας εθνικής στρατηγικής λιμένων, ώστε να καλυφθούν οιδιεθνείς απαιτήσεις για την παροχή υψηλής ποιότητας λιμενικώνυπηρεσιών καθώς και η ύπαρξη λιμένων που ανταποκρίνονται στα διεθνή δίκτυα εφοδιασμού και μεταφορών και που συμβάλουν  στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη.
Στο πλαίσιο αυτό, κυρίες και κύριοι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με αιχμή του δόρατος το λιμάνι της Πάτρας, δύναται να ωφεληθεί ποικιλοτρόπως.
Το λιμάνι της Πάτρας αποτελεί υψίστης σημασίας εθνικό πόρο και προσφέρει οξυγόνο και ζωή τόσο στην Πάτρα όσο και σε όλη την Δυτική Ελλάδα.
Αποτελεί το τρίτο σε μέγεθος και σημασία λιμάνι της χώρας, την κύρια Δυτική Πύλη της χώρας προς την Δυτική Ευρώπη, και λειτουργεί ως ένας σημαντικός εμπορευματικός και διαμετακομιστικός κόμβος που εξυπηρετεί επιβατικά και εμπορικά την Νότια και Κεντρική Ελλάδα.
Η λειτουργία του  λιμένα Πατρώνπροσφέρει δραστηριότητα σε εκατοντάδες άμεσα και έμμεσα εξαρτώμενες επιχειρήσεις,  παρέχει εργασία σε περίπου 2.500 εργαζόμενους και συνεισφέρει αποφασιστικά στην τοπική οικονομία αφού σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, δημιουργεί ετησίως κύκλο εργασιών περίπου στα 70 εκατ. Ευρώ, συνεισφέρει σε ποσοστό 3,74% της συνολικής τοπικής απασχόλησης και σε ποσοστό 1,48% του συνολικά παραγόμενου εισοδήματος.
Το λιμάνι της Πάτρας κυρίες και κύριοι, παρά τις ολοκληρωμένες θαλάσσιες και λιμενικές υποδομές του, αλλά και την γεωπολιτική του θέση όπου αποτελεί μέρος του θαλάσσιου διαδρόμου Αδριατικής – Ιονίουκαι ανήκει στους λιμένες διεθνούς ενδιαφέροντος Κατηγορίας Κ1, αντιμετωπίζει  μείωση του κύκλου εργασιών του.
Επίσης, υφίσταται έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις λόγω των διοικητικών και επενδυτικών αλλαγών που συντελούνται σε  λιμάνια όπως της Ιταλίας αλλά και της Αδριατικής .
Στο πλαίσιο αυτό, είναι επιτακτική ανάγκη να επανεξεταστεί ο στρατηγικός ρόλος του λιμανιού της Πάτρας και οι προοπτικές ανάπτυξής του. 
Είναι απαραίτητο να αρθούν οι χρόνιες αγκυλώσεις που κρατούσαν το λιμάνι της Πάτρας σε ρόλο δεύτερο, από αυτό που θα μπορούσε να διαδραματίσει.
Το λιμάνι της Πάτρας αξίζει και πρέπει να μετατραπεί σε λιμάνι πρώτης ταχύτητας για την Ελλάδα, και να αποτελέσει βασικό μοχλό ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου για την Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας.
Ενός μοντέλου που θα επιδιώξει την ανάπτυξη μέσω συνεργειών και συνδυαστικών δράσεων στην τοπική οικονομία όπως η αξιοποίηση των τουριστικών, πολιτιστικών, περιβαλλοντολογικών, γεωργικών, ναυτιλιακών, ακτοπλοϊκών και εμπορευματικών αποθεμάτων της περιφέρειας.
Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, θα πρέπει να αναληφθούν στοχευμένες πρωτοβουλίες τόσο από την διοίκηση του λιμανιού όσο και από το Υπουργείο Ναυτιλίας, ώστε να υπερβούμε τα σημερινά αδιέξοδα και να κερδηθεί το στοίχημα της αναβάθμισης και της εξωστρέφειας του λιμανιού της Πάτρας.
Σήμερα όπου συντελείται επανάσταση στις διεθνείς μεταφορές και έχει επιτευχθεί η σύγκληση και ο συνδυασμός πολλών μεταφορικών δικτύων, θεωρώ αδιανόητο να μην έχει επιτευχθεί ακόμη η σύνδεση του λιμανιού με την νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων που ήδη κατασκευάζεται, ώστε το λιμάνι να μπορεί να λειτουργήσει ως πλήρης κόμβος συνδυασμένων μεταφορών.
Επιπρόσθετα, για να λειτουργήσει το λιμάνι της Πάτρας ως λιμάνι συνδυασμένων μεταφορών, θα πρέπει να ολοκληρωθεί η κατασκευή του εμπορευματικού τμήματος του λιμανιού. 
Παρά τις έως τώρα διαβεβαιώσεις των αρμόδιων στελεχών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, το έργο καρκινοβατεί και στερείται χρηματοδότησης, διότι δεν έχει συμπεριληφθεί στο «Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων και Μεταφορών 2014 – 2025».
Στο πλαίσιο αυτό, είναι υψίστης σημασίας για την βιωσιμότητα του λιμανιού, αλλά και την αναπτυξιακή προοπτική της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Ελλάδας, ενόψει της 1ης αναθεώρησης του εν λόγω πλαισίου στα τέλη του 2017, να ενταχθεί το έργο στο Στρατηγικό Πλαίσιο για τις Μεταφορές, ώστε να αρθούν τα οικονομικά εμπόδια ολοκλήρωσής του.       
Είναι βέβαιο, ότι η ολοκλήρωση κατασκευής αυτού του έργου θα αναβαθμίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες του λιμανιού αφού θα υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια για τα πλοία και θα διατίθενται μεγαλύτεροι και πιο σύγχρονοι χώροι για την διευκόλυνση της μεταφορικής και επιβατικής κίνησης.
Στην ίδια κατεύθυνση, αν αναληφθούν πρωτοβουλίες που θα ενδυναμώσουν την εξωστρέφεια του λιμανιού είναι βέβαιο, ότι θα μεγαλώσει το φάσμα των προσφερόμενων υπηρεσιών καθώς επίσης, θα αυξηθούν οι οικονομικοί πρόσοδοι από τον κύκλο εργασιών του λιμανιού.
Δεν σταματάμε μόνο στις κρατικές επιχορηγήσεις με βάση τις δύσκολες δημοσιονομικές συνθήκες . Αναζητούμε βιώσιμες ιδιωτικές επενδύσεις που θα δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία στο Λιμάνι . π.χ. επιπλέον 100 θέσεις εργασίας .
Βασική προϋπόθεση για να επιτευχθούν οι ανωτέρω στόχοι, είναι η διοίκηση του λιμανιού να επιδιώξει την είσοδο του λιμανιού σε νέες δραστηριότητες όπως την δραστηριοποίηση σε νέες αγορές (containers, ειδικά φορτία κ.λπ), την παροχή υπηρεσιών yachting και κρουαζιέρας (home porting) αλλά και την ανάπτυξη συνεργειών με άλλα Ελληνικά και διεθνή λιμάνια (π.χ. Αδριατικής).
Εν κατακλείδι, είμαι βέβαιος ότι με τον απαραίτητο εκσυγχρονισμό των υποδομών του λιμανιού, την αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας, την υιοθέτηση ενός εξωστρεφούς σχεδίου διαχείρισης και λειτουργίας, αλλά και την στρατηγική αξιοποίηση των συγκριτικών του πλεονεκτημάτων, είναι εφικτό το λιμάνι της Πάτρας να καταστεί το πιο ασφαλές και σύγχρονο λιμάνι της Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης.
Κυρίες και κύριοι,
Με αίσθημα ευθύνης και επίγνωσης του ρόλου μου ως τομεάρχης Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας, σας κατέθεσα κάποιες σκέψεις που εδώ και καιρό επεξεργαζόμαστε με τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκο Μητσοτάκη για την βιώσιμη ανάπτυξη των λιμένων της χώρας.
Παράλληλα, σας κατέθεσα έναν οδικό άξονα για το πώς το λιμάνι της Πάτρας μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις ευρωπαϊκές θαλάσσιες μεταφορές και να αποτελέσει σημαντικό φορέα οικονομικής ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας. 
Με δεδομένο ότι σήμερα δεν υπάρχει εθνική πολιτική λιμένων, γνωρίζω ότι πρέπει να γίνουν πολύ περισσότερα ακόμη, από αυτά που σας ανέφερα για να αντιμετωπίσουμε την υπάρχουσα κατάσταση.
Για το λόγο αυτό, είμαι εδώ σήμερα.
Βρίσκομαι κοντά σας, σε αυτό τον ευλογημένο τόπο της Δυτικής Ελλάδας, για να ακούσω και τις δικές σας προτάσεις και την κριτική σας ακόμη, ώστε να λάβω την ανάδρασή σας και να ενσωματώσω κάποιες σημαντικές προτάσεις σας, στο πρόγραμμα Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας που πολύ σύντομα θα ανακοινωθεί.
Κυρίες και κύριοι
Πέρα και πάνω από τα προγράμματα και τις σκέψεις για να γυρίσει ο τροχός, απαιτείται πολιτική βούληση.
Εμείς στην Νέα Δημοκρατία, έχουμε την πολιτική βούληση, και παρά τις δυσκολίες και τις απειλές που αντιμετωπίζει η χώρα μας, σκοπεύουμε να προχωρήσουμε τάχιστα τις απαραίτητες πολιτικές και θεσμικές αλλαγές που απαιτούνται για να διαμορφωθεί ένα σύγχρονο και βιώσιμο εθνικό σύστημα λιμένων.
Η προσπάθεια αυτή είναι εθνική και δεν περισσεύει κανείς. Πρέπει να ενεργοποιηθούν και να αξιοποιηθούν όλες οι δημιουργικές δυνάμεις του τόπου.
Για το λόγο αυτό, καλώ όλους εσάς που αποτελείται τις υγιείς και παραγωγικές δυνάμεις της Δυτικής Ελλάδας να στρατευτείτε με την Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, και να στηρίξετε αυτή τη νέα εθνική προσπάθεια που πολύ σύντομα θα ξεκινήσει.
Με την στήριξή σας είμαι βέβαιος, ότι θα πετύχουμε και η πατρίδα μας θα ξαναβρεί τη θέση που της αξίζει.

Σας ευχαριστώ.