Περισσότεροι από 40.000 τουρίστες έκλεισαν πακέτα από τα μέσα Οκτωβρίου έως τον επόμενο Μάιο σε Ρέθυμνο, Γεωργιούπολη και Ηράκλειο, με εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος.
Οι διεθνείς συγκυρίες στην ανατολική Μεσόγειο διαμορφώνουν ένα νέο περιβάλλον για τον Ελληνικό και δει για τον Κρητικό τουρισμό, με την σεζόν να επεκτείνεται πλέον και κατά τους χειμερινούς μήνες.
Πιλοτικά, για πρώτη χρονιά φέτος, ξενοδοχεία της Κρήτης θα μείνουν ανοιχτά και τον χειμώνα με τις μέχρι σήμερα κρατήσεις να αγγίζουν το 92% για την περίοδο που έως πέρσι θεωρούνταν απολύτως «νεκρή» για το νησί.
Ένα ξενοδοχείο του Ρεθύμνου στην Σκαλέτα, ένα της Γεωργιούπολης και τρία του Ηρακλείου, έχουν ήδη κλείσει τα πακέτα τους, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα αυτό με το οποίο ανοίγει μια νέα προοπτική για την Κρήτη ως προορισμού διακοπών και το «όνειρο» για δώδεκα μήνες τουρισμό, να αρχίζει να πραγματώνεται.
Με τις διεθνείς συγκυρίες να είναι θετικές για το νησί μας, το ενδιαφέρον στρέφεται πλέον στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του ως τόπος υποδοχής τουριστών από ολόκληρο τον κόσμο.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχει καταρτιστεί, οι επισκέπτες θα ταξιδεύουν στην Κρήτη με πολύ οικονομικά πακέτα, θα κάνουν διακοπές μία εβδομάδα σε ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων, θα συμμετέχουν σε εκδρομές σε ολόκληρο το νησί και τρεις φορές την εβδομάδα θα μεταφέρονται σε συγκεκριμένα εμπορικά καταστήματα στο Ηράκλειο και το Ρέθυμνο για να ψωνίζουν είδη όπως δερμάτινα ενδύματα, κοσμήματα αλλά και χαλιά και υφαντά.
Υπολογίζεται, ότι κάθε εβδομάδα θα βρίσκονται σε διάφορες πόλεις της Κρήτης 1.200 τουρίστες με στόχο, αν αποδειχθεί, ότι πάει καλά και οι επισκέπτες μείνουν ευχαριστημένοι, ο αριθμός τους να διπλασιαστεί και το σχέδιο να επεκταθεί ώστε μετά τους Γερμανούς να ακολουθήσουν Σκανδιναβοί, Γάλλοι και άλλοι Ευρωπαίοι.
Γίνεται αντιληπτό πως οι τουριστικοί παράγοντες της Κρήτης βρίσκονται μπροστά σε μια ιστορική συγκυρία να κερδίσουν ένα στοίχημα, στο οποίο πόνταραν χωρίς καμία επιτυχία τα προηγούμενα χρόνια. Και τούτο διότι παράλληλα με την συγκεκριμένη πρωτοβουλία υλοποιείται και το πρόγραμμα της TUI με αντικείμενο τον αγροτουρισμό.
Το μεγάλο τουριστικό πρακτορείο συζητά με πολλά ξενοδοχεία και στο Ρέθυμνο κλείνοντας πακέτα που επεκτείνονται και τους χειμερινούς μήνες με αρκετά από αυτά να ετοιμάζονται να μείνουν ανοιχτά και τον χειμώνα ακόμα και μέσα στην πόλη μας.
Η TUI Care Foundation έχει προβεί ήδη στις απαιτούμενες ενέργειες και φέτος έρχονται οι πρώτοι τουρίστες στην Κρήτη με το νέο πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν 25 ελαιοπαραγωγοί, 47 αμπελοκαλλιεργητές και δύο οινοποιία, καθώς το πρόγραμμα προβλέπει μεταξύ άλλων τη γνωριμία με τη διαδικασία παραγωγής του κρασιού από την αρχή ως το τέλος.
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου κ. Μανώλης Τσακαλάκης, δήλωσε σχετικά, ότι «Ανοίγει σιγά – σιγά το χειμερινό πρόγραμμα στην Κρήτη καθώς το πρακτορείο Cretan Holidays του Ηρακλείου εγκαινιάζει πιλοτικά ένα πρόγραμμα με ήδη 40.000 Γερμανούς να έχουν κλείσει διακοπές από τα τέλη Οκτωβρίου και για τους χειμερινούς μήνες σε επιλεγμένα ξενοδοχεία σε ολόκληρο το νησί. Η Aegean έχει κλείσει απευθείας πτήσεις από πόλεις της Γερμανίας κατευθείαν στο Ηράκλειο για ολόκληρο το χειμώνα.
Αυτό το πακέτο αρχίζει από 15 Οκτώβρη έως 15 Δεκέμβρη, κάνει διακοπή ένα μήνα και ξεκινάει πάλι από 15 Ιανουαρίου έως 9 Μαΐου 2018. Οργανώνεται από εταιρεία Γερμανικών συμφερόντων που φέρνει τον κύριο όγκο των τουριστών από την Γερμανία και δευτερευόντως από Ελβετία και Αυστρία. Αντιπρόσωπος στην Κρήτη είναι ο Κώστας Παντουβάς με το γραφείο του Cretan Holidays.
Παράλληλα προχωρά και η προσπάθεια της TUI για τον αγροτουρισμό με πολύ καλές προοπτικές καθώς συμμετέχουν αρκετά ξενοδοχεία και από το Ρέθυμνο, έχουν αρχίσει και κλείνουν πακέτα και ανοίγουν νέες προοπτικές και στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.»
Ο ίδιος συμπλήρωσε τα εξής: «Όλοι αυτοί έως πέρσι, έκλειναν τα πακέτα αυτά κυρίως για την Τουρκία αλλά και για άλλες χώρες όπως η Αίγυπτος, η Τυνησία και το Μαρόκο. Με το να έχει κλείσει η Τουρκική αγορά και να διαβλέπουν πως θα περάσουν πολλά χρόνια για να ανοίξει και πάλι όπως πριν, άρχισαν να στρέφονται προς τη χώρα μας. Πρέπει να γίνει σαφές, ότι ανοίγει η αγορά μας και για το χειμώνα, επειδή το θέλουν τα δικά τους συμφέροντα και όχι γιατί κάναμε εμείς κάτι σημαντικό προς αυτή την κατεύθυνση. Ξεκάθαρα αυτό συμβαίνει και ας μην βγει κάποιος να καπηλευθεί αυτό που συμβαίνει. Επίσης να τονίσουμε, ότι η Κρήτη ως προορισμός έχει όλες τις ομορφιές αλλά και ένα θαυμάσιο κλίμα με δημιουργικούς ανθρώπους που κινούνται περισσότερο από άλλους τουριστικούς επιχειρηματίες της χώρας, όμως αυτό που αρχίζει φέτος προκλήθηκε από μόνο του. Και το τονίζω αυτό γιατί πρέπει να είναι ξεκάθαρο.»
Στο μεταξύ, στα τέλη Ιουλίου θα γίνει μια πρώτη παρουσίαση στους τοπικούς φορείς των αποτελεσμάτων των ερευνών που διεξάγει η εταιρεία, η οποία ανέλαβε να δημιουργήσει και να λειτουργήσει το DMO Ρεθύμνου, δηλαδή, του Οργανισμού Διαχείρισης Τουριστικού Προορισμού Ρεθύμνου, που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία των τουριστικών παραγόντων και των θεσμών της αυτοδιοίκησης και υλοποιεί το Επιμελητήριο.
Σύμφωνα με την υπεύθυνη τουρισμού του Δήμου Ρεθύμνου κ. Πέπη Μπιρλιράκη στην παρούσα χρονική η Ανώνυμη Εταιρεία Εμπορίας και Υπηρεσιών Διαδικτύου και Πολυμέσων ATCOM στην οποία ανατέθηκε η οργάνωση του DMO Ρεθύμνου διεξάγει τις απαιτούμενες έρευνες προκειμένου να καταρτίσει τον στρατηγικό σχεδιασμό για τον τοπικό τουριστικό προορισμό, τον οποίο επίσημα θα ανακοινώσει τον προσεχή Σεπτέμβριο.
«Θεωρούμε πως ανοίγει μια νέα εποχή για τον Ρεθεμνιώτικο τουρισμό» δήλωσε στην εφημερίδα μας η κ. Μπιρλιράκη ενώ ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων κ. Τσακαλάκης επισήμανε, ότι «θα αποτελέσει αναπτυξιακό εργαλείο προς κάθε κατεύθυνση αναπτυξιακής προοπτικής για το τουριστικό γίγνεσθαι.»