Μέχρι τον Φεβρουάριο του 2018 πρόκειται να ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο τμήμα του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ στο Λιμάνι του Πειραιά από την COSCO που χρηματοδοτεί στο σύνολο της την επένδυση η οποία ανέρχεται σε 230 εκατ. ευρώ. Εδώ και κάποια χρόνια είναι το μεγαλύτερο λιμενικό έργο της χώρας και ένα από τα 10 μεγαλύτερα έργα σε όλα τα επίπεδα. Μέσα στο φυσικό αντικείμενο του έργου εντάσσεται η κατασκευή ενός νέου Προβλήτα Πετρελαιοειδών ο οποίος θα αντικαταστήσει τον σημερινό τρόπο άντλησης πετρελαίου. Το έργο έχει αναλάβει η ΤΕΚΑΛ, η οποία έχει αναδειχθεί σε μία από τις πιο δυναμικές εταιρείες στο χώρο.
O Νέος Προβλήτας Πετρελαιοειδών ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2015 μαζί με την ολοκλήρωση του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ στο Λιμάνι του Ικονίου, στο Πέραμα. Το μήκος του είναι κρηπιδότοιχου 350m, το λειτουργικό μήκος είναι -18,50m ενώ το συνολικό εμβαδόν είναι 12.800m2. Συνολικά πρόκειται να τοποθετηθούν 14 κυψελωτά κιβώτια από οπλισμένο σκυρόδεμα (caissons), 825m καναλιού σωληνώσεων από οπλισμένο σκυρόδεμα. Το κόστος του έργου είναι 23.370.000 ευρώ.
Για την ασφαλή λειτουργία του Προβλήτα Πετρελαιοειδών, η ΤΕΚΑΛ ανέθεσε στην ΥΔΑΤΩΡ το έργο της κατασκευής και προμήθειας ενός εξειδικευμένου Πυροσβεστικού Συγκροτήματος, το οποίο έχει πολύ αυστηρές προδιαγραφές. Οι αντλίες είναι πάντα γεμάτες θαλασσινό νερό και αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση που χρειαστεί, οι αντλίες του πυροσβεστικού συγκροτήματος θα αντλούν θαλασσινό νερό με πίεση 14bar και παροχή 600m3 την ώρα.
H ισχύς του συγκροτήματος είναι 430KW (600 ίπποι) και συμπεριλαμβάνει όλες τις τελευταίες αυτόματες λειτουργίες και σύγχρονα χαρακτηριστικά. Όπως αναφέραμε παραπάνω έχει κατασκευαστεί με τις Αμερικάνικες προδιαγραφές κατά ΝFΡΑ20 ενώ τα υλικά είναι πιστοποιημένα κατά UL/FM. Το συγκεκριμένο είναι το κορυφαίο τυποποιημένο πρότυπο το οποίο επίσης έχει εφαρμοστεί σε άλλες μεγάλες υποδομές της χώρας.
Σύμφωνα με τον Γιώργο Κοζή, μηχανικό της ΥΔΑΤΩΡ, που παρακολουθεί το έργο, όλα τα υλικά κατασκευής είναι από ανοξείδωτο χάλυβα, κατηγορίας duplex που χαρακτηρίζεται ως το πλέον εξειδικευμένο υλικό για εφαρμογές σε θαλασσινό νερό το οποίο εξασφαλίζει αντοχή του εξοπλισμού έναντι των διαβρωτικών ιδιοτήτων του νερού.