Επιστολή προς την κα ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΑΡΑΝΤΙΝΟΥ
ΠΕΡΙΦ. ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥκαι κοινοποίηση . (προς ενέργεια): ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Κα ΕΛΕΝΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ
Γ.Γ. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Κα ΕΥΡ. ΚΟΥΡΝΕΤΑ
Γ.Γ. ΕΟΤ Κο ΔΗΜ. ΤΡΥΦΩΝΟΠΟΥΛΟ
ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΠΕΡΙΦ. ΒΟΡ. ΑΙΓΑΙΟΥ
ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ & ΜΕΛΗ ΠΕΡΙΦ/ΚΟΥ & ΔΗΜΟΤ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ Π.Β.Α.
ΠΥΤ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΣΕΤΕ, ΞΕΕ, ΠΟΞ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΠΙΜ/ΡΙΑ ΒΟΡ. ΑΙΓΑΙΟΥ
ΕΝΩΣΕΙΣ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ & ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ Π.Β.Α.
Μ.Μ.Ε.
απέστειλε η ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΛΕΣΒΟΥ με θεμα:
" Αξιοποίηση των προγραμμάτων συνδιαφήμισης με τους Τ.Ο. για να κατευθυνθεί μέρος της ζήτησης προς Λέσβο, Χίο κ.ά., ενέργειες δρομολόγησης Πτήσεων Χαμηλού Ναύλου και διαχείριση εικόνας, Project / Crisis Management."
Κυρία Σαραντινού,
Σε απάντηση της από 20713/1 – 26.04.2017 επιστολής σας και σχετικά με το θέμα : «Σύμφωνη γνώμη φορέων γα τις προτάσεις της ΠΒΑ, σχετικά με την τουριστική προώθηση και προβολή των νησιών του Βορείου Αιγαίου, σημειώνουμε τα ακόλουθα:
Διαβάσαμε με μεγάλη προσοχή το περιεχόμενο της επιστολής σας, έχοντας βέβαια πάντα υπόψη:
β. τις υπάρχουσες μέχρι σήμερα ελάχιστες κρατήσεις,
γ. την απογοητευτική εικόνα που διαγράφεται για την τουριστική περίοδο 2017 και
δ. τα (μη) αποτελέσματα ανάλογων πρωτοβουλιών κατά τα παρελθόντα έτη.
Οι παρατηρήσεις μας χωρίζονται σε δύο μέρη : α). γενικός σχολιασμός της πρότασης και β). ειδικός σχολιασμός όλων των επιμέρους σημείων.
Γενικός σχολιασμός :
Αρχικά σημειώνουμε ότι δεν έχουμε λάβει το πλήρες κείμενο του έργου «Σχεδιασμός – Παρακολούθηση - Εποπτεία δράσεων Τουριστικής Προβολής της ΠΒΑ», όπως άλλωστε συμφωνήθηκε στην παρουσίασή του και κατά συνέπεια δεν έχουμε πλήρη εικόνα.
Για την αξιολόγηση μιας πρότασης διαφημιστικής προβολής, θα πρέπει να γνωρίζουμε τους στόχους αυτής. Δυστυχώς, απουσιάζει η στοχοθέτηση, τόσο σε επίπεδο γεωγραφικών όσο και σε επίπεδο προϊοντικών αγορών. Επίσης, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι δε γίνεται πουθενά αναφορά στην αγορά της Τουρκίας, η οποία είναι από τις σημαντικότερες για τα νησιά μας.
Οι προτάσεις, στο σύνολό τους, χαρακτηρίζονται από γενικότητες και αοριστολογίες και είναι προφανές ότι δεν έχει ληφθεί υπόψη (ή αγνοείται) το μείγμα της πελατείας το νησιού και το σύστημα διανομής του τουριστικού προϊόντος μας στις αγορές του εξωτερικού, λόγοι για τους οποίους, μεταξύ άλλων, δε δώσαμε τη σύμφωνη γνώμη μας.
Ειδικός σχολιασμός
α. Website για την καµπάνια «Στον Αστερισµό των Νησιών Βορείου Αιγαίου», συνολικής δαπάνης 25.000€.
Δεν πιστεύουμε ότι χρειάζεται ειδικό website για την όποια καμπάνια, από τη στιγμή που δεν υπάρχει ένα καλό website για όλα τα νησιά. Με την ευκαιρία, σας υπενθυμίζουμε ότι υπάρχει ένα κενό σε επίπεδο branding, που αφορά σε κάθε νησί χωριστά και όχι στην ΠΒΑ. Κανείς δε λέει ότι θα πάει διακοπές στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Αντίθετα, ονομάζει συγκεκριμένο νησί.
β. Καταχωρήσεις, advertorials σε ηλεκτρονικά και έντυπα µέσα της Ελλάδας και του εξωτερικού, συνολικής δαπάνης 100.000€.
Οι καταχωρήσεις και τα advertorials, χωρίς τη στοχοθέτηση και αγνοώντας τις χρονικές στιγμές που αποφασίζουν οι πελάτες ανά αγορά, ελάχιστη έως καθόλου συμβολή θα έχουν.
γ. Ταξιδιωτική κάρτα προνοµίων και ενηµερωτικό δίπτυχο, συνολικής δαπάνης 9.000€.
Ποια είναι τα προνόμια που παρέχει η ταξιδιωτική κάρτα και ποιος τα χορηγεί; Επιεικώς άστοχη επιλογή.
2. Να γίνει προσπάθεια προώθησης των νησιών σε συνεργασία µε tour operators, µε ιδιαίτερη στόχευση σε όσους ασχολούνται µε εναλλακτικές τουριστικές δραστηριότητες. Για τα νησιά µας έχει ιδιαίτερη σηµασία να δοθεί έµφαση και υποστήριξη στην επαφή µε κανάλια διανοµής του τουριστικού προϊόντος, πέρα από τη δηµοσ-ογραφική προβολή. Αξιοποιώντας τις επαφές του ΕΟΤ, σε συνεργασία µε τα γραφεία εξωτερικού, µπορούν:
Η προσπάθεια προώθησης των νησιών σε συνεργασία με tour operators μπορεί και πρέπει να γίνει σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, αξιοποιώντας το κονδύλι που ήδη έχει προϋπολογίσει το Υπουργείο Τουρισμού, για συνδιαφήμιση με τους tour operators.
α) να οργανωθούν παρουσιάσεις του τουριστικού προϊόντος των νησιών µε έµφαση στις δραστηριότητες, στις αγορέςενδιαφέροντος, σε συνεργασία µε τα γραφεία ΕΟΤ εξωτερικού. (π.χ. Ολλανδία, Μεγάλη Βρετανία, Γερµανία, Ρωσία, Ιταλία, Πολωνία Ινδία, Κίνα, Αυστραλία, Ηνωµένες Πολιτείες κ.λ.π).
Ποιος φτιάχνει τις παρουσιάσεις, ποιο το περιεχόμενο, ποια η χρονική στιγμή και, προς Θεού, να κρατήσουμε το μέτρο, διότι τα νησιά μας δεν προσδοκούν αυτή τη στιγμή να προελκύσουν πελάτες από Ινδία και Κίνα… , ενώ από Τουρκία οι προσδοκίες είναι μεγάλες.
β) να οργανωθούν διαδικτυακοί διαγωνισµοί και διαδικτυακά σεµινάρια (webinars) µε αντικείµενο τα νησιά του Βορείου Αιγαίουαπό τα γραφεία ΕΟΤ εξωτερικού.
Ποιο το περιεχόμενο των διαγωνισμών, ποια τα έπαθλα, και ποιο το περιεχόμενο των webinars;
γ) να οργανωθούν fam trips για Τour Οperators που θα ενδιαφέρονταν να αναπτύξουν συνεργασίες, συνολικής δαπάνης 30.000€.
Ποιοι είναι αυτοί οι Τour Οperators και ποιος τους επιλέγει;
δ) να συµπεριληφθούν τα νησιά της Π.Β.Α. στις συµφωνίες που γίνονται µε tour operators.
Αυτό να το πείτε στο Υπουργείο Τουρισμού.
3. Να συνεχισθεί η πρακτική παραχώρησης δωρεάν περιπτέρου για τα νησιά της Π.Β.Α στις εκθέσεις εξωτερικού (π.χ. WTM, INWETEX, VAKANTIEBEURS, ITB, MITT, IFT, IMTM) στις οποίες συµµετέχει ο ΕΟΤ. Η ∆/νση Τουρισµού της Π.Β.Α. µπορεί να συνεργασθεί µε τα κατά τόπους Γραφεία ΕΟΤ για τη διοργάνωσηπαράλληλων εκδηλώσεων που θα προβάλουν τα νησιά ως τιµώµενους προορισµούς κατά τη διάρκεια των εκθέσεων.
Η προβολή των νησιών ως τιμώμενων προορισμών κατά τη διάρκεια των τουριστικών εκθέσεων, δεν προσθέτει τίποτα το ιδιαίτερο, πέρα από photo opportunities και ανούσια δελτία τύπου. Αυτό που θα έχει ενδιαφέρον είναι η διοργάνωση Β2Β συναντήσεων στοχευμένα με media, travel agents και λοιπούς influencers.
4. Να συµπεριληφθούν τα νησιά της Π.Β.Α. στην γενικότερη διαφηµιστική καµπάνια του ΕΟΤ (π.χ. εκθέσεις, socialmedia, VisitGreece, videos, τουριστικούς οδηγούς συγκεκριµένα, να υλοποιηθεί η έκδοση του τουριστικού οδηγού γιατα νησιά µας για τον οποίο είχαµε στείλει στον ΕΟΤ το 2015 πλούσιο φωτογραφικό), καθώς επίσης να σταλεί φωτογράφος του ΕΟΤ στα νησιά µας,προκειµένου να εµπλουτίσουµε το φωτογραφικό υλικό των προορισµών µας.
Τι εννοείτε να συμπεριληφθούν τα νησιά στη γενικότερη διαφημιστική καμπάνια του ΕΟΤ; Είναι ήδη !!
Με τη συνεργασία των γραφείων ΕΟΤ εξωτερικού να οργανωθούν roadshows σε Ευρωπαϊκές πόλεις και στιςΒαλκανικές αγορές. συνολικής δαπάνης 100.000€.
Σε ποιες πόλεις θα οργανωθούν τα road shows, ποιοι θα συμμετέχουν, τι θα περιλαμβάνουν και πώς προϋπολογίστηκε η δαπάνη των 100.000 ευρώ χωρίς να υπάρχει στοχοθέτηση;
Να γίνει παραγωγή δύο (2) τηλεοπτικών ντοκιμαντέρ (13 & 26 λεπτών αντιστοίχως, έτοιµα για την τηλεόραση), τα οποία θα διανεμηθούν κατά τη διάρκεια της τηλεοπτικής καμπάνιας µας προς 2.500 τηλεοπτικά
κανάλια στην Ευρώπη και Ρωσία. Γλώσσες παραγωγής: Ελληνικά, Αγγλικά και Ρωσικά, συνολικής δαπάνης 200.000€.
Η παραγωγή των 2 τηλεοπτικών ντοκιμαντέρ, αν υποθέσουμε ότι αυτό μπορεί να είναι μια από τις προτεραιότητές μας, δε μπορεί να αγνοεί την τούρκικη γλώσσα και αν είναι να σταλεί στην Ευρώπη και γιατί όχι και στην Τουρκία; προς τι η παραγωγή στα ελληνικά; Επίσης, τηλεοπτικά κανάλια τα οποία θα μας διαθέσουν δωρεάν χρόνο 13 και 26 λεπτώναντιστοίχως, είτε δεν υπάρχουν είτε δεν έχουν την παραμικρή τηλεθέαση. Επίσης, δε μας ενδιαφέρουν γενικώς και αορίστως τα 2500 τηλεοπτικά κανάλια, αλλά μας ενδιαφέρουν μερικά κανάλια τοπικής εμβέλειας που εκπέμπουν σε περιοχές με τις οποίες υπάρχει απευθείας αεροπορική σύνδεση με το νησί μας.
5. Να γίνει παραγωγή στοχευµένων Web-clips και spots για τη Χίο, τη Σάµο, την Ικαρία, τη Λήµνο και τη Λέσβο(1-3 λεπτών, έτοιµα για το διαδίκτυο) τα οποία θα
Προβολή ολόκληρου του μηνύματος