Αποδέκτης αισιόδοξων μηνυμάτων αναφορικά με την νέα τουριστική περίοδο του 2017 έγινε η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού κατά την παρουσία της σε δύο εξαιρετικά σημαντικές διεθνείς τουριστικές εκθέσεις που έλαβαν χώρα σε Λονδίνο και Σαγκάη αντίστοιχα.
Κατά τη διάρκεια της World Travel Market μεταξύ 7 και 9 Νοεμβρίου στο Λονδίνο τα μέλη της ΓΕΠΟΕΤ από τις ενώσεις τουριστικών γραφείων και τουριστικών λεωφορείων ανά την Ελλάδα – Κρήτη, Ρόδο, Κέρκυρα, Μακεδονία-Θράκη, Κω, Αθήνα κλπ – που στελέχωσαν το περίπτερο της Ομοσπονδίας επιβεβαίωσαν ότι το κλίμα σταθερότητας των τελευταίων μηνών συνέβαλε στην πολύ καλή ολοκλήρωση μίας εξαιρετικά απαιτητικής τουριστικής περιόδου με αρκετές διακυμάνσεις, με τους δύο τελευταίους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο να προσεγγίζουν υψηλά όλων των εποχών. Όλα αυτά από τη σκοπιά των τουριστικών μεγεθών διότι από άποψη κερδών αυτά προσεγγίζουν αντίστοιχα χαμηλά, υπό την τρέχουσα πολιτική υπερφορολόγησης του τουριστικού τομέα. Αναμένεται δε περαιτέρω επιδείνωση ενόψει των νέων αυξήσεων των συντελεστών ΦΠΑ σε ευαίσθητους τουριστικούς προορισμούς που επλήγησαν φέτος και που θα επιδεινώσουν περαιτέρω την βιωσιμότητα των τουριστικών επιχειρήσεων και των τοπικών οικονομιών.
Σε κάθε περίπτωση τα μηνύματα των μεγάλων ξένων αγορών είναι θετικά όσον αφορά τις αναμενόμενες αφίξεις τόσο για τη χειμερινή περίοδο που διανύουμε και όπου παρατηρείται σταθερή ζήτηση για την Αθήνα και άλλους προορισμούς της χώρας όσο και για το 2017, εφόσον δεν υπάρξουν αναταράξεις σε ζητήματα γεωπολιτικά, μεταναστευτικής πολιτικής ή αμιγώς εγχώρια πολιτικά.
Όσον αφορά την τεράστια αγορά της Κίνας, η παρουσία της ΓΕΠΟΕΤ στην έκθεση China International Travel Mart (CITM) στη Σαγκάη μεταξύ 11 και 13 Νοεμβρίου με δικό της χώρο στο περίπτερο του ΕΟΤ και κινεζόφωνο προσωπικό ενίσχυσε την ελληνική παρουσία. Φέτος υπήρξε μεγαλύτερη συμμετοχή Ελλήνων εκθετών, το ενδιαφέρον από Κινέζους tour operator και τουριστικά γραφεία ήταν εντονότερο με μεγάλη προσέλευση κόσμου, ισχυρή ελληνική παρουσία και εκτός Ελληνικού περιπτέρου με πρωτότυπες προσεγγίσεις της τουριστικής αγοράς.
Η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ένας προορισμός πολύ αγαπητός για τους Κινέζους τουρίστες, συνώνυμος με τον ρομαντισμό. Ωστόσο θεωρείται ακριβός, λόγω των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζει η συγκεκριμένη αγορά – οι Κινέζοι συνήθως αναζητούν φθηνότερο τουριστικό πακέτο και προορισμούς που προσφέρονται για ψώνια – καθώς και λόγω του ισχυρού συγκεντρωτισμού στην αγορά του εξερχόμενου κινέζικου τουρισμού.
Οι προβλέψεις αφίξεων για το 2017 είναι ευοίωνες με έντονο το ενδιαφέρον για επανάληψη των πτήσεων charter και φυσικά για τα νησιά της Μυκόνου και της Σαντορίνης. Η πρόκληση θα είναι όπως και φέτος το θέμα της διαθεσιμότητας στα νησιά αυτά.