Άκαρπη απέβη η συνάντηση του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίτρζη και του διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) με εκπροσώπους της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας και του σωματείου Ελεγκτών Περιοχής, για το νομοσχέδιο για την Πολιτική Αεροπορία το οποίο ψηφίστηκε την Πέμπτη από τη Βουλή.
Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας, η σύσκεψη «δεν εισήλθε στην συζήτηση επί της ουσίας του θέματος».
''Ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό ότι σήμερα 07-10-16 και ώρα 15:30, πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας και του σωματείου Ελεγκτών Περιοχής με τον Υπουργό Μεταφορών και τον Διοικητή της ΥΠΑ για την επίλυση του ζητήματος που προέκυψε μετά την αιφνιδιαστική και χωρίς καμία διαβούλευση, ψήφιση του νόμου για την αναδιάρθρωση της Πολικής Αεροπορίας, κάτι που ανάγκασε τον κλάδο των Ελεγκτών να προβεί στην εξαγγελία δύο 48ωρων απεργιών.
Δυστυχώς η σύσκεψη δεν εισήλθε στην συζήτηση της ουσίας του θέματος αφού τόσον ο Υπουργός ο κ. Σπίρτζης, όσον και ο διοικητής κύριος Λιντζεράκος αναλώθηκαν μόνο στην εκτόξευση απειλών και σε χαρακτηρισμούς περί κομματικής απεργίας καθοδηγούμενης ευθέως από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκο Μητσοτάκη.
1.Η Εναέρια Κυκλοφορία απογυμνώνεται από επιτελικές αρμοδιότητες άμεσα συνδεδεμένες με την εκτέλεση του έργου της, παραβιάζονται οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού (SES) και υποβαθμίζονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες εντός τουAthinaiFIR.
2.Η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και της διοίκησης της ΥΠΑ δεν δεσμεύτηκαν στην απαίτηση του κλάδου για την ακύρωση των μετατάξεων στις μονάδες Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας με προσωπικό από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, χωρίς όρους και προϋποθέσεις κατά παρέκκλιση όλων των ισχυουσών διατάξεων και του αναγνωρισμένου προσοντολογίου των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας όπως τούτο καθορίζεται από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 340/2015.
3. Δεν αναγνωρίζουν κανένα επιτελικό και διοικητικό ρόλο στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας όσον αφορά στη στελέχωση της Γενικής Διεύθυνσης Αεροναυτιλίας και αδικαιολόγητα ισχυρίζονται ότι ρόλος των Ελεγκτών εξαντλείται στις επιχειρησιακές τους μονάδες.
4.Δεν διευκρινίστηκε βάσει ποιάς μελέτης βιωσιμότητας προέκυψε η κατανομή των τελών διαδρομής κατά 80% και 20% μεταξύ της υπηρεσίας και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας αντίστοιχα.
5.Δεν παρασχέθηκε καμία διαβεβαίωση ότι δεν θίγονται κεκτημένα δικαιώματα του κλάδου από την προβλεπόμενη διαχείριση και ανακατανομή των πόρων Αεροναυτιλίας μεταξύ της υπηρεσίας και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.
6.Δεν αναγνωρίζουν την εφαρμογή των διατάξεων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 391/2013 όσον αφορά τις επιλέξιμες δαπάνες αεροναυτιλίας και τον υπολογισμό του κόστους αφού θεωρούν ότι από τα τέλη αεροναυτιλίας χρηματοδοτούνται τα πάντα κάτι που αναιρεί την βασική αρχή σύστασης αυτών των δύο Υπηρεσιών, που είναι η οικονομική αυτοτέλεια μίας εκάστης.
Μέχρις ότου η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και της διοίκησης της ΥΠΑ παράσχουν τις αναγκαίες διαβεβαιώσεις και δεσμευτούν για την επίλυση των παραπάνω αναφερομένων θεμάτων, εμμένουμε στις θέσεις και είμαστε ανοιχτοί για αληθινό διάλογο, έστω και την ύστατη τούτη στιγμή.''