Αν έχετε οποιοδήποτε ενδιαφέρον για τον κλάδο των αερομεταφορών υπάρχει μόνο ένα μέρος για να βρίσκεστε αυτή την εβδομάδα , το Farnborough. Πρόκειται για μια μικρή πόλη στη νότια Αγγλία, που κάθε δεύτερη χρονιά φιλοξενεί μια τεράστια εμπορική αεροπορική έκθεση , όπου κλείνονται συμφωνίες αξίας δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Farnborough Airshow
Το Farnborough Airshow ξεκίνησε την Δευτέρα σε μια... διαφορετική Βρετανία έπειτα από την απόφαση σοκ του Η.Β. για έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η εκδήλωση διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια νοτιοδυτικά του Λονδίνου και παραδοσιακά γίνεται μια «μάχη» μεταξύ του τιτάνα Boeing των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Airbus για την κυριαρχία επί των παραγγελιών.
Deals που ξεπερνούν τα 200 δις δολάρια
Οι διοργανωτές γνωρίζουν ότι υπάρχει μικρή πιθανότητα να ξεπεράσουν το ρεκόρ των 201 δισεκατομμυρίων $ που σημείωσε η επιχείρηση το 2014, από παραγγελίες όσο και δεσμεύσεις για αγορά αεροσκαφών, καθώς η βιομηχανία σήμερα ταλανίζεται από μεγάλες καθυστερήσεις στην παραγωγή.
Πριν από την εκδήλωση, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες δημοσίευσαν προειδοποιήσεις σχετικά με τα κέρδη που συνδέονται με τις αναμενόμενες επιπτώσεις από την Brexit.
Το δημοψήφισμα της Βρετανίας για να βγει από την Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 εθνών έχει ρίξει μια σκιά πάνω από την αεροπορική επίδειξη που θα διαρκέσει από τη Δευτέρα μέχρι την Κυριακή.
Η ψηφοφορία βύθισε τις χρηματοπιστωτικές αγορές και πυροδότησε ανησυχίες για την παγκόσμια οικονομική επίπτωση που θα μπορούσε να επηρεάσει τη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια.
Το Brexit "είναι πιθανό να έχει επιπτώσεις μεσοπρόθεσμα» στη ζήτηση για νέα αεροπλάνα, προειδοποίησε ο ανεξάρτητος αεροπορικός αναλυτής John Strickland. Και πρόσθεσε, "Τα βιβλία παραγγελιών είναι σήμερα πλήρη, αλλά αν η ζήτηση μειωθεί στη συνέχεια, τελικά, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση των παραγγελιών ή, ενδεχομένως,σε ορισμένες ακυρώσεις".
Ωστόσο, ο αναλυτής Jean-Louis Dropsy της Argon Consulting προέβλεψε ότι το Brexit δεν θα επηρεάσει τον τομέα, υποστηρίζοντας ότι βασίζεται περισσότερο σε μεγάλη ζήτηση από χώρες εκτός Ευρώπης - και ιδιαίτερα από τις αναδυόμενες αγορές."Το Brexit πιθανώς να μην έχει καμία επίδραση στην παγκόσμια βιομηχανία, η οποία βασίζεται κυρίως στην αύξηση της επιβατικής κίνησης, κυρίως στην Ασία, την Ινδία και τη Μέση Ανατολή», είπε.
Η έξοδος, όμως από τον ενιαίο ευρωπαϊκό εναέριο χώρο θα μπορούσε ωστόσο να οδηγήσει τις αεροπορικές εταιρείες να χρεώνουν υψηλότερους φόρους στους επιβάτες, και αυτό με τη σειρά του να μειώνει τη ζήτησης για αεροσκάφη σε μακροπρόθεσμη βάση.
Από το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος της 23ης του Ιουνίου , η ιδιοκτήτρια της IAG, British Airways και η βρετανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους EasyJet έχουν εκδώσει προειδοποιήσεις σχετικά με πιθανές απώλειες κερδών.
Και ενώ γεγονότα όπως το πρόσφατο αεροπορικό δυστύχημα της EgyptAir και οι τρομοκρατικές επιθέσεις στα αεροδρόμια των Βρυξελλών και της Κωνσταντινούπολης έχουν αφήσει τα σημάδια τους στη βιομηχανία, οι εξαιρετικά χαμηλές τιμές του πετρελαίου έχουν περικόψει το κόστος των καυσίμων για τις αεροπορικές εταιρείες.
Η αεροδιαστημική βιομηχανία μαστίζεται ήδη από ένα ρεκόρ ανεκτέλεστων παραγγελιών αεροσκαφών, τα οποία - μαζί με ασθενέστερη ζήτηση από τις αεροπορικές εταιρείες - συνέβαλε σε 30% πτώση στις αγορές των αεροσκαφών πέρυσι. "Δεν περιμένω μεγάλες παραγγελίες αυτή τη φορά, καθώς οι περισσότερες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη σημαντικές καθυστερήσεις στις υπάρχουσες παραγγελίες αεροσκαφών», σημείωσε ο Strickland.
Airbus και Boeing σε ανοδική πορεία
Αναλυτές της Kepler Cheuvreux σημείωσαν ότι η Airbus και η Boeing θα μπορούσαν, πάραυτα, να σημειώσουν ανοδική πορεία. "Η πεποίθηση είναι ότι οι λίγες νέες παραγγελίες αναμένονται στην επίδειξη. Είμαστε, ωστόσο, προσεκτικοί μιας τέτοιας επιφυλακτικής άποψης, με το επιχείρημα ότι η Boeing που γιορτάζει την 100η επέτειό της στην επίδειξη είναι πιθανό να σημειώσει ανοδική πορεία με ορισμένες σημαντικές παραγγελίες." και πρόσθεσαν ότι περιμένουν την Airbus να ανακοινώσει στην επίδειξη σημαντικές παραγγελίες που συμφωνήθηκαν.
Οι παραγγελίες θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν, επίσης το αποδοτικό σε καύσιμα C Series jetliner της Bombardier καθώς η καναδική εταιρεία αποτελεί σημαντικό ανταγωνιστή της Airbus και της Boeing στα μεσαίου μεγέθους αεροσκάφη μονού διαδρόμου .
Η Αμερικανική Delta Air Lines, τον Απρίλιο έκανε μια παραγγελία για 75 CS100 Bombardier αεροσκάφη με τη δυνατότητα να αγοράσει 50 περισσότερα και η συμφωνία ανέρχεται στα $ 5,6 δις.
Η Stephane Albernhe, αναλύτρια στην Archery Strategy Consulting , προέβλεψε ανακοινώσεις παραγγελιών από την Bombardier στο Farnborough.
Μέχρι στιγμής φέτος, η Boeing είναι πρώτη στις παραγγελίες, κερδίζοντας 276 επιβεβαιωμένες παραγγελίες από την αρχή του έτους σε σύγκριση με 183 παραγγελίες της Airbus.
Η βιομηχανία σήμερα αντιμετωπίζει ένα ρεκόρ σε καθυστερήσεις παραδόσεων, που αφορούν περίπου 13.400 παραγγελίες αεροσκαφών της πολιτικής αεροπορίας - 94 % εκ των οποίων είναι από την Boeing και την Airbus.
Source: The National Business/aviationnews.gr