ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015

Οι λόγοι που το ΝΑΤ δεν μπορεί πρακτικά να ενταχθεί στον ενιαίο φορέα


Η ιστορία του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Ναυτιλία. Το Ταμείο υπήρξε αιμοδότης για χρόνια της ελληνικής οικονομίας.
Στις δεκαετίες 1980-90 υπήρχαν, 80.000 θέσεις εργασίας και 15.000 συνταξιούχοι. Σήμερα αυτό έχει ανατραπεί και έχουμε 70.000 περίπου συνταξιούχους και 15.000 περίπου θέσεις εργασίας.
Οι οργανικές συνθέσεις με νόμους των τελευταίων χρόνων έχουν μειωθεί με αποτέλεσμα να υπάρχει μαύρη ανασφάλιστη εργασία. Αν οι εργαζόμενοι στα περίπου 4.000 ελληνόκτητα πλοία ασφαλιστούν στο ΝΑΤ, τότε το Ταμείο θα είναι βιώσιμο.
Οι λόγοι που το ΝΑΤ δεν μπορεί πρακτικά να ενταχθεί στον ενιαίο φορέα είναι:
  1. Χρόνος υπηρεσίας. Η πραγματική θαλάσσια υπηρεσία δεν μπορεί να φτάσει τα 35 ή 40 χρόνια λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος.
  2. Όριο ηλικίας. Απλά οι ναυτεργάτες πάνω των 55 ετών δεν θα προσλαμβάνονται πλην του Πλοιάρχου Α΄ και του Μηχανικού Α΄.
  3. Η τήρηση του Μητρώου των ασφαλισμένων είναι στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
  4. Οι εσφορές δεν είναι από πριν καθορισμένες, καθώς πρέπει να εκκάθαριστούν τα ναυτολόγια, να εκδοθούν φύλλα εκκαθάρισης, στα οποία αποτυπώνεται ο αριθμός, η ειδικότητα και το χρονικό διάστημα ναυτολόγησης. Ουσιαστικά το ΝΑΤ είναι το λογιστήριο των ναυτιλιακών εταιρειών, όσον αφορά τις εισφορές εργοδοτών και ασφαλισμένων.
  5. Η εκκαθάριση των ναυτολογίων προσδιορίζει και αποδίδει τις αναλογούσες εισφορές και άλλων οργανισμών όπως Οίκο Ναύτη, ΕΛΟΕΝ, ΚΕΑΝ, ΤΠΑΕΝ, ΤΠΚΠΕΝ, ΝΕΕ, ΚΝΕ κλπ
Επίσης οι οφειλές των εφοπλιστών στο Ταμείο μας είναι πάνω από 100.000.000 παρά το γεγονός ότι το ΝΑΤ έχει την δυνατότητα απαγόρευσης απόπλου των πλοίων.
Γι αυτό άλλωστε καταγγείλαμε την εντολή του Υπουργού Εργασίας στην Διοίκηση του ΝΑΤ – για χορήγηση ελευθεροπλοïας σε όλους χωρίς την εισήγηση των υπηρεσιών – μια πράξη που εγκυμονεί κινδύνους να χαθούν οφειλές εφοπλιστών, πόσο μάλλον αν καταργηθεί η συγκεκριμένη διάταξη που θα επιβράβευε τους αφερέγγυους εφοπλιστές και θα έπληττε τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών.
Πιστεύουμε ότι η διατήρηση της αυτοτέλειας του ΝΑΤ με τις προτάσεις που κάνουμε καθιστά βιώσιμο το Ταμείο και δεν δημιουργεί στρεβλώσεις με την εκβιαστική ένταξη του στον ενιαίο φορέα.
Ενιαίος τρόπος υπολογισμού των συντάξεων των ναυτικών δεν μπορεί να γίνει γιατί δεν μπορούν να έχουν τον ίδιο χρόνο ασφάλισης και τα ίδια όρια ηλικίας με τους άλλους εργαζόμενους. Επίσης υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των κατηγοριών πλοίων (ακτοπλοïα, ποντοπόρα, δεξαμενόπλοια, φορτηγά κλπ) στον υπολογισμό των ασφαλιστικών εισφορών.
Ενιαίος τρόπος υπολογισμού των εισφορών δεν μπορεί να υπάρξει καθώς τα εργαλεία που έχει το Υπουργείο Εργασίας για την είσπραξη των εισφορών και την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής δεν εφαρμόζονται στις ναυτιλιακές εταιρείες, διότι παρά το γεγονός ότι το πλοίο είναι ελληνικό έδαφος συνήθως δραστηριοποιείται εκτός της ελληνικής επικράτειας.

                                                                                                                        Το Δ.Σ