Οι διοργανώσεις των δύο μοναδικών, αποκλειστικά για την Ελλάδα, εκθέσεων τουρισμούGrecka Panorama και Grekland Panorama στη Βαρσοβία της Πολωνίας και στην Στοκχόλμη της Σουηδίας, αντίστοιχα, παρουσιάστηκαν χθες κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε από τη διοργανώτρια εταιρεία, North Events.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι δύο εκθέσεις από τον Γενικό Διευθυντή της North Events Λεωνίδα Μπαμπάνη και οι προσκεκλημένοι τουριστικοί παράγοντες και στελέχη των μεγαλύτερων τουριστικών οργανισμών των δύο χωρών, ανέλυσαν τις τελευταίες τάσεις των εν λόγω αγορών και παρουσίασαν στοιχεία για την τουριστική κίνηση προς την Ελλάδα, καθώς και τις προοπτικές για την περίοδο του 2016.
Η έκθεση Grecka Panorama I Cypr θα διοργανωθεί, για πρώτη φορά, στην Πολωνία – 11-13 Δεκεμβρίου 2015 Torwar Arena, Βαρσοβία – αποκλειστικά για την Ελλάδα και την Κύπρο με βάση το επιτυχημένο μοντέλο των εκθέσεων Grekland Panorama της Στοκχόλμης.
Στόχος της διοργάνωσης είναι η πολυδιάστατη προβολή της Ελλάδας, στο τρίπτυχο Τουρισμός-Πολιτισμός- Γαστρονομία και η προώθηση προορισμών, επιχειρήσεων, προιόντων και υπηρεσιών στο Πολωνικό κοινό, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων Πολωνών επισκεπτών.
Σύμφωνα με όλα τα διαθέσιμα στοιχεία και τις εκτιμήσεις τουριστικών παραγόντων, η Πολωνία αποτελεί μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες αγοράς προέλευσης επισκεπτών για την Ελλάδα, την τελευταία διετία. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο Εμπορικός Ακόλουθος της Πολωνικής Πρεσβείας στην Ελλάδα κ. Miroslaw Gojdz, ο αριθμός των Πολωνών επισκεπτών στην Ελλάδα διπλασιάστηκε σε διάστημα τριών ετών, εκτιμώντας ότι φέτος θα φθάσει τις 900.000 τουρίστες. Εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η Πολωνική αγορά μπορεί να εξελιχθεί σε μια από τις κυριότερες αγορές για τον ελληνικό τουρισμό την επόμενη τριετία, με τον αριθμό των Πολωνών που θα επισκέπτονται την Ελλάδα να μπορεί να φθάσει το επίπεδο των 1,5 εκατ. τουριστών.
Αυτή η εκτίμηση ενισχύεται από το στοιχείο ότι η Πολωνία έχει πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης καθώς είναι μία χώρα 40 εκατ. κατοίκων, εκ των οποίων, στο εξωτερικό, ακόμα ταξιδεύει μόλις το 6%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσαν οι κ.κ. Wojciech Skoczyński μέλος δ.σ. του PZOT– Polish Tour Operators Association και πρόεδρος του specialist για Ελλάδα tour operator GRECOS HOLIDAY, Mariusz Janczuk πρόεδρος του tour operator ITAKA και Theofilos Vafeidis, Γεν. Διευθυντής της MOUZENIDIS TRAVEL Πολωνίας, η Ελλάδα είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός για τους Πολωνούς, με μερίδιο αγοράς 27,5%. Ακολουθούν η Τουρκία με 14,4% και η Ισπανία με 12,3%.
Οι δημοφιλέστεροι ελληνικοί προορισμοί είναι η Κρήτη, η Ρόδος, η Ζάκυνθος, η Κέρκυρα και η Κως και βρίσκονται στους 10 κορυφαίους προορισμούς διακοπών των Πολωνών. Στις υπόλοιπες θέσεις της ίδιας κατάταξης βρίσκονται η Χαλκιδική, η Κεφαλονιά και η Καβάλα.
Για το 2016, εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί η αύξηση σε διψήφιο ποσοστό, όπως και τα τελευταία τρία χρόνια, ωστόσο, όπως επισημάνθηκε χρειάζεται προσοχή από την πλευρά του τουριστικού κόσμου, καθώς η αύξηση του κόστους στο ελληνικό τουριστικό πακέτο μπορεί να μετριάσει τη δυναμική αυτή.
Η έκθεση Grecka Panorama τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, της Πρεσβείας της Ελλάδος στην Βαρσοβία, του ΕΟΤ, του ΣΕΤΕ, του ΞΕΕ, της ΠΟΞ, της ΗΑΤΤΑ, της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Πολωνίας (PZOT) και του Συνδέσμου Ελλήνων Επιχειρηματιών Πολωνίας “ΕΡΜΗΣ», και υποστηρίζεται με περίπτερα από τους μεγαλύτερους tour operators που φέρνουν τουρισμό στις δύο χώρες: GRECOS, RAINBOW TOURS, TUI, NECKERMANN, ITAKA και MOUZENIDIS Travel.
Παράλληλα παρουσιάστηκε η 3η έκθεση Grekland Panorama Med Cypern, που διοργανώνει η North Events από τις 12 έως τις 14 Φεβρουαρίου 2016 στο Ericson Globe, στην Στοκχόλμη.
Με αφορμή την 3η διοργάνωση, εκπρόσωποι tour operators της Σκανδιναβίας – TUI Nordic, Αpollo – παρουσίασαν τον απολογισμό της εφετινής χρονιάς, που ήταν η καλύτερη μέχρι στιγμής σε σχέση με την Ελλάδα, καθώς και τις προοπτικές για το 2016.
Μεταξύ άλλων, επισημάνθηκε ότι η αρνητική δημοσιότητα της φετινής περιόδου, αντιμετωπίστηκε από τους tour operators με γενναίες εκπτώσεις και ειδικές εκστρατείες προώθησης των πωλήσεων για την Ελλάδα, με αποτέλεσμα να διατηρηθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα η ζήτηση. Για το 2016, ωστόσο, τονίστηκε ότι αν και η Ελλάδα ευνοείται από τη γεωπολιτική συγκυρία, η αύξηση των τιμών μπορεί να αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα στη ζήτηση.
Η 3η Grekland Panorama, σχεδιάζεται με αρκετές καινοτομίες και στοχεύει σε 15 χιλ. επισκέπτες, έναντι 11.000 το 2015 (με 165 εκθέτες από 35 προορισμούς) και 7.000 το 2014. Είναι, ήδη, μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις, όλων των τομέων και αντικειμένων που γίνονται στην Στοκχόλμη.
Η έκθεση υποστηρίζεται από το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τον ΣΕΤΕ, το ΞΕΕ, την ΠΟΞ, την ΗΑΤΤΑ και το Ελληνο-Σουηδικό Επιμελητήριο, καθώς επίσης και από τους μεγαλύτερους tour operators που φέρνουν τουρισμό οι οποίοι διαθέτουν και περίπτερα στην έκθεση: TUI, Apollo, Ving, Airtours, Solresor, Tema Resor και Detur.
Στην εκδήλωση παρέστησαν και απηύθυναν χαιρετισμούς, ο κ. Αλέξανδρος Λαμνίδης, Γενικός Διευθυντής του ΣΕΤΕ, O κ. Ιωάννης Ρέτσος, Πρόεδρος της ΠΟΞ, ο κ. Λύσσανδρος Τσιλίδης, Πρόεδρος του HATTA,
Η κα Αγνή Χριστίδου, Γενική Διευθύντρια του ΞΕΕ, ο κ. Ιωσήφ Πάρσαλης, Γενικός Διευθυντής της Marketing Greece και ο κ. Ιωάννης Σαρακάκης, Πρόεδρος του Ελληνο-Σουηδικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.
Εξέφρασαν την υποστήριξη των φορέων τους στις δύο διοργανώσεις και υπογράμμισαν τη σημασία τέτοιων πρωτοβουλιών για την προβολή της τουριστικής Ελλάδας σε αγορές ενδιαφέροντος του ελληνικού τουρισμού.
Ήδη, τουριστικές επιχειρήσεις και φορείς προορισμών από πολλές περιοχές της χώρας έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και για τις δύο εκθέσεις και έχουν σπεύσει να εξασφαλίσουν τη συμμετοχή τους.
tourism today