ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

Κήρυξη έναρξης εργασιών του 14ου ναυτιλιακού συνεδρίου «Navigator 2014 - The Shipping Decision Makers Forum»


Την επίσημη έναρξη των εργασιών του 14ου ναυτιλιακού συνεδρίου«Navigator 2014 - The Shipping Decision Makers Forum» με τίτλο κήρυξε, σήμερα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Στο συνέδριο παρευρέθηκαν επίσημοι προσκεκλημένοι από διάφορες χώρες και εκπρόσωποι φορέων και εταιρειών του ναυτιλιακού γίγνεσθαι.
Στην ομιλία του ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, αρχικά, ευχαρίστησε την οικογένεια Μπεζαντάκου για την διαχρονική προσφορά της, μέσω των ναυτιλιακών συνεδρίων που διοργανώνει, χαρακτηρίζοντας τα «ως ένα θεσμό που διαμορφώνει ουσιαστικά τις νέες τάσεις για τη ναυτιλία». Ο κ. Βαρβιτσιώτης, στη συνέχεια της ομιλίας του, στάθηκε στη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας και στην θετική πορεία των μεγεθών μέσα στη φετινή χρονιά, όπως επιβεβαιώθηκαν άλλωστε και από την τελευταία έκθεση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. «Σύμφωνα με τα στοιχεία, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το ελληνικό νηολόγιο της ποντοπόρου ναυτιλίας καταγράφει καθαρή αύξηση συνολικής χωρητικότητας 1 εκατ. ΚΟΧ. Και είναι πολύ σημαντικό ότι η πλειονότητα των νέων εγγραφών αφορά σε πλοία υψηλής αξίας και μικρής ηλικίας, καθώς καταγράφονται αρκετά νεότευκτα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και δεξαμενόπλοια τύπου VLCC», σημείωσε σχετικά.

Επιπλέον, τόνισε ότι «βελτιώνεται το ποιοτικό προφίλ του ελληνικού νηολογίου, καθώς με βάση τα σχετικά στοιχεία, υπολογίζεται ότι το 50% του στόλου αφορά πλοία ηλικίας χαμηλότερης των 10 ετών, έναντι 12,7 ετών, που είναι ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου.» Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Βαρβιτσιώτης, επίσης, στη συνεισφορά της ναυτιλίας στην Εθνική οικονομία της χώρας. «Με βάση τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το πρώτο εξάμηνο, προέκυψε ότι το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στη χώρα άγγιξε τα 7,45 δισ. ευρώ, έναντι 5,82 δισ. ευρώ κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 28% σε ετήσια βάση».
Στη συνέχεια της ομιλίας του ο κ. Βαρβιτσιώτης, υπογράμμισε τη σημασία του φορολογικού πλαισίου για τη ναυτιλία, ώστε, όπως είπε, «να διαφυλαχθεί η βιώσιμη ανάπτυξη της, που συνεπάγεται θετικά οφέλη για την Εθνική Οικονομία».«Αναλάβαμε μία νομοθετική πρωτοβουλία, την οποία υποστήριξα προσωπικά, που διασφαλίζει την επιπλέον συνεισφορά της ναυτιλιακής κοινότητας στον Εθνικό προϋπολογισμό για τα επόμενα χρόνια, χωρίς να θίγεται, όμως, το συμβόλαιο εμπιστοσύνης Κράτους και Ναυτιλίας που έχει φέρει μέχρι σήμερα τη ναυτιλία σε πρωταγωνιστική τροχιά διεθνώς», τόνισε χαρακτηριστικά και προσέθεσε ότι «περίπου το 92% του ελληνόκτητου στόλου έχει προσέλθει στη διαδικασία της εθελοντικής συνεισφοράς».
Παράλληλα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, χαρακτήρισε ως «κλειδί» για τη ναυτιλία την διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας, που αποτέλεσε άλλωστε σταθερή πολιτική του προτεραιότητα κατά την Ελληνική Προεδρία στην ΕΕ, το προηγούμενο εξάμηνο. «Η Ευρώπη οφείλει να υπερασπιστεί την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της και να διατηρήσει εδώ εταιρείες και κεφάλαια προς όφελος των πολιτών της. Με την Διακήρυξη των Αθηνών που υιοθετήθηκε χαράξαμε αυτή την προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια», σημείωσε σχετικά.
Στο ίδιο πλαίσιο,  υποστήριξε ότι πρέπει να αποφευχθούν περιφερειακές πολιτικές ανταγωνιστικές του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) που η Ελλάδα παραδοσιακά στηρίζει και τηρεί απαρέγκλιτα τις αρχές και τη νομοθεσία του, «αφού οι κανόνες για τη ναυτιλία πρέπει να ισχύουν για όλους χωρίς να δημιουργείται χάσμα ανταγωνιστικότητας μεταξύ χωρών».
    Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, έμφαση έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, στην ανάπτυξη του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού και συγκεκριμένα στο Γιώτινγκ και την κρουαζιέρα. «Για το Γιώτινγκ ολοκληρώσαμε ένα νόμο μετά από χρόνια παλινωδιών γύρω από αυτό θέμα και ήδη βλέπουμε τα αποτελέσματα τους, καθώς φέτος είχαμε σημαντική αύξηση στις επισκέψεις στις ελληνικές θάλασσεςmega yachts και ευρύτερα σκαφών αναψυχής», σημείωσε συγκεκριμένα. Αναφορικά με την κρουαζιέρα περιέγραψε ότι με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και την ένταξη νέων περιφερειακών λιμένων στον χάρτη της κρουαζιέρας επιτυγχάνεται το στοίχημα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου για τις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων. «Μία ματιά στο λιμάνι του Πειραιά μέσα στον Νοέμβρη που διανύουμε πείθει ότι ολοένα και περισσότερα κρουαζιερόπλοια επισκέπτονται την χώρα μας», τόνισε χαρακτηριστικά.
    Καταλήγοντας, ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στην επένδυση της Cosco και τον νέο ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν τα λιμάνια της χώρας «αποκτώντας εξωστρέφεια και χαρακτηριστικά που προσελκύουν επενδύσεις». «Θέλουμε τα λιμάνια μας να γίνουν πόλοι προσέλκυσης επενδύσεων και πύλες που θα εξυπηρετούν το διεθνές εμπόριο. Στο λιμάνι του Πειραιά ήδη το πετυχαίνουμε αυτό, καθώς εργαζόμαστε σκληρά για να γίνει πραγματικότητα η νέα επένδυση της COSCO, 230 εκατομμυρίων ευρώ, που θα δυναμώσει ακόμη περισσότερο τον ρόλο του λιμανιού του Πειραιά ως διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο και κορυφαίο λιμάνι της Μεσογείου», κατέληξε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου.