ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Τα νέα κίνητρα χειμερινής περιόδου του ΔΑΑ: Εκπτώσεις από 30% έως 77% στις χρεώσεις αεροδρομίου

Σύμφωνα με τη φιλοσοφία του επιμερισμού του επιχειρηματικού ρίσκου με τις αεροπορικές εταιρείες, και με 40 αεροπορικές εταιρείες να έχουν ήδη αξιοποιήσει τα ειδικά κίνητρά του, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, πέρα από την τρέχουσα θερινή περίοδο, θα συνεχίσει και κατά τη χειμερινή περίοδο 2013-14 την πολιτική στοχευμένων κινήτρων, ουσιαστικά παρέχοντας εκπτώσεις από 30% έως 77% επί των χρεώσεων του αεροδρομίου.
Η Ryanair, όπως ήδη έχει ενημερωθεί από την εταιρεία , είναι ευπρόσδεκτη να αξιοποιήσει τα νέα κίνητρα που προσφέρει ο ΔΑΑ για την ανάπτυξή της από το αεροδρόμιο της Αθήνας και ειδικότερα το κίνητρο νέων αγορών (το οποίο παρέχει 77% έκπτωση ανά επιβάτη επί των χρεώσεων του αεροδρομίου) και το κίνητρο ανάπτυξης δρομολογίων εσωτερικού (το οποίο παρέχει έως και 34% έκπτωση ανά επιβάτη επί των χρεώσεων του αεροδρομίου). Οι συγκεκριμένες χρεώσεις κινούνται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από άλλα ευρωπαϊκά μητροπολιτικά αεροδρόμια (όπως τα ισπανικά) όπου δραστηριοποιείται η συγκεκριμένη εταιρεία, τα οποία λόγω επιπέδου κίνησης, ποιότητας υπηρεσιών και υποδομών είναι άμεσα συγκρίσιμα με το αεροδρόμιο της Αθήνας.
Σημειώνεται ότι, αν η Ryanair επιλέξει να αξιοποιήσει το κίνητρο ανάπτυξης νέων αγορών που προσφέρει ο ΔΑΑ ανά επιβάτη σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες, τότε το κόστος το οποίο διαμορφώνεται, είναι αρκετά χαμηλότερο από εκείνο με το οποίο η εταιρεία δραστηριοποιείται στο σύνολο του δικτύου της.

Εξαιρετική συνεργασία του ΔΑΑ με τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει επιλέξει να στηρίζει έμπρακτα τις αεροπορικές εταιρείες που επενδύουν σε διαρκή, μακροχρόνια παρουσία, προσβλέποντας σε ανάπτυξη. Επισημαίνεται ότι το 20% του συνόλου των αεροπορικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο ΔΑΑ είναι εταιρείες χαμηλού κόστους, στις οποίες αντιστοιχεί το 10% της διεθνούς επιβατικής κίνησης. Η συνεργασία με τις εταιρείες αυτές, οι οποίες από την Αθήνα εξυπηρετούν 20 προορισμούς – 22 αεροδρόμια, είναι εξαιρετική, αξιόπιστη, συνεχώς αναπτυξιακή και σύμφωνη με το γενικότερο επιχειρηματικό μοντέλο του αεροδρομίου. Για παράδειγμα, η easyJet αποτελεί τον 3ο μεγαλύτερο αερομεταφορέα στο ΔΑΑ και εξυπηρετεί 8 προορισμούς ετησίως από την Αθήνα.

Το επιχειρηματικό μοντέλο του ΔΑΑ – Η συμβολή στην ελληνική οικονομία
Το αεροδρόμιο της Αθήνας λειτουργεί βάσει ενός συγκεκριμένου επιχειρηματικού μοντέλου, όπως όλα τα διεθνή μητροπολιτικά αεροδρόμια, που στηρίζεται στην ανάπτυξη και διατήρηση μακροχρόνιων σχέσεων με τους αερομεταφορείς. Με 55% συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου και 45% των Ιδιωτών Μετόχων, ο ΔΑΑ εισφέρει σημαντικά στα οικονομικά του κρατικού προϋπολογισμού και συμβάλλει ουσιαστικά στην ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας. Σε επίπεδο θέσεων εργασίας, στην αεροδρομιακή κοινότητα απασχολούνται 15.000 εργαζόμενοι, ενώ οι συνολικές θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα από το σύνολο των δραστηριοτήτων του αεροδρομίου ανέρχονται σε 63.000 περίπου, σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.
Σημειώνεται εκ νέου ότι δεν υπάρχει άμεσος συσχετισμός μεταξύ των αεροδρομιακών χρεώσεων, της αεροπορικής κίνησης και της διατηρήσιμης ανάπτυξής της, δεδομένου ότι οι χρεώσεις των αεροδρομίων αποτελούν ένα πολύ μικρό τμήμα του άμεσου λειτουργικού κόστους μιας αεροπορικής εταιρείας, της τάξεως μόλις 4% έως 7%. Η αεροπορική και τουριστική κίνηση διαμορφώνεται από α) το ΑΕΠ της χώρας/περιοχής, β) την ελκυστικότητα του προορισμού, καθώς και γ) το δίκτυο και τη στρατηγική βασικών αερομεταφορέων.


Σημειώνεται επίσης ότι το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης («Σπατόσημο») επιβάλλεται από το Ελληνικό Δημόσιο (όπως και το Τέλος Τερματικής Περιοχής), εισπράττεται σε κάθε ελληνικό αεροδρόμιο και δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.