ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Κυριακή 2 Ιουνίου 2013

Ομιλία Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, στο 2ο Posidonia Sea Tourism Forum

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, μιλώντας στο 2ο Posidonia Sea Tourism Forum αναφέρθηκε στο πως μπορούν να αξιοποιηθούν τα δώρα της γεωγραφίας, της ιστορίας και του πολιτισμού για να έλθουν καλύτερα αποτελέσματα σε όρους εισοδήματος και απασχόλησης από το θαλάσσιο τουριστικό προϊόν. Τονισε δε:
Κύριο ζήτημα στην προσπάθεια αυτή είναι οι προορισμοί. Η αγορά αναζητά διαρκώς νέους. Η Ελλάδα μπορεί να προσφέρει δεκάδες νέους νησιωτικούς και ηπειρωτικούς προορισμούς. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου κατέγραψε τις δυνατότητες υποδοχής κρουαζιέρας. Δυνατότητες υπάρχουν σε:

  • 12/16 λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος,

  • 13/16 λιμάνια εθνικής σημασίας και

  • 5/25 λιμάνια μείζονος ενδιαφέροντος.

Σύνολο, λοιπόν, 30/57 λιμάνια. Όμως σήμερα, το 98% του όγκου διακίνησης αφορά μόλις 9 από τα 30 αυτά λιμάνια: Τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, νησιά διεθνούς τουριστικής φήμης. Το Κατάκολο, το Ηράκλειο και τα Χανιά, προορισμοί με συνδυαστικό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Την Κέρκυρα, τη Ρόδο και την Πάτμο με ιστορικό και τουριστικό ενδιαφέρον. Και βέβαια τον Πειραιά τη βάση εξόρμησης.

Χρειαζόμαστε μια οριζόντια πολιτική για συνδυασμένη ανάπτυξη νέων προορισμών, αλλά και προορισμών ειδικού ενδιαφέροντος, για τη βελτίωση λιμενικής διακυβέρνησης και την ταχύτερη προσαρμογή στις τεχνολογικές αλλαγές που έχουν επέλθει στα πλοία και στις ροές επιβατών. Η Εθνική Στρατηγική Λιμένων και η λιμενική μεταρρύθμιση είναι πλέον στη διάθεσή μας.

Επίσης ανέφερε δυο παραδείγματα:

  1. Την απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης για έργα λιμενικής υποδομής.

  1. Τις ρυθμίσεις με τις οποίες επανακαθορίζουμε σε εθνικό επίπεδο τις αρμοδιότητες και την απαιτούμενη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του Διεθνούς Κώδικα περί Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων ISPS.

Και πρόσθεσε ότι “για την εφαρμογή του συστήματος προκαθορισμένης ημερομηνίας και ώρας εξυπηρέτησης (berth allocation). Έχουμε αποστείλει στους λιμένες υποδοχής εδώ και καιρό προτάσεις βάσει διεθνών βέλτιστων πρακτικών. Χρειαζόμαστε ακόμα καλύτερη συνεργασία με συναφή Υπουργεία. Θα αναφέρω ως παράδειγμα το Υπουργείο Πολιτισμού και ειδικότερα την αλλαγή των συνθηκών λειτουργίας των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων, για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών στα λιμάνια υποδοχής. “

Ήδη ψηφίστηκε διάταξη σχετικά με τη λειτουργία μετά τη λήξη του ωραρίου. Για τους πιο επισκέψιμους χώρους το ωράριο σε λίγες ημέρες θα είναι 8 με 8. Ανοιχτά λοιπόν από την Ανατολή μέχρι τη Δύση. Παντού αλλού το ωράριο θα είναι 9 με 4.
Χρειαάζονται ακόμη συμπληρωματικές δράσεις στην ξηρά και ειδικά στα νησιά, όπου παράγεται το 60% του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας.


Ειδικά για τις επιχειρήσεις που εδρεύουν σε νησιά με πληθυσμό μικρότερο των 3.100 κατοίκων, καθώς και για επενδύσεις που θα γίνουν στα νησιά αυτά από επιχειρήσεις με έδρα οπουδήποτε στην Ελλάδα, το επιτόκιο θα είναι μηδενικό. Και δυο ακόμη ζητήματα για το ΥΝΑ. Δημιουργείται διακριτή οργανωτική δομή για τον σχεδιασμό και την παρακολούθηση της εφαρμογής πολιτικών, στρατηγικής και κινήτρων για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού σε όλο του το πλέγμα. Παράλληλα, βελτιώνονται οι υπηρεσίες Λιμεναρχείου. Το Λιμεναρχείο εμπλέκεται σε κάθε δραστηριότητα που πραγματοποιείται στο λιμάνι, ενώ πραγματοποιείται σε αυτό μια σειρά από συναλλαγές για την εξυπηρέτηση των πλοίων.

Παράλληλα, δημιουργήθηκαν κίνητρα για νέες επενδύσεις παροχής λιμενικών υπηρεσιών. Με το νέο νομοσχέδιο για τα τουριστικά πλοία επιδιώκουμε τη συμπλήρωση και βελτίωση της νομοθεσίας στις ακόλουθες γραμμές:

  • Ενοποίηση του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού σε κοινό θεσμικό πλαίσιο.

  • Απαλοιφή διακρίσεων στη βάση «αυθαίρετων» κριτηρίων ναύλωσης.

  • Αλλαγή του κριτηρίου επαγγελματικότητας (από την καταμέτρηση ημερών σε σύστημα υπολογισμού).

  • Μείωση της γραφειοκρατίας (ολοκληρωμένου και ενιαίου μητρώου σκαφών).

  • Επέκταση των τρόπων ναύλωσης (από αποκλειστικά ολική και σε μερική και σε πακέτο με συνδυασμό πολλών τρόπων).