Με
τη συμμετοχή εκπροσώπων από όλα τα
λιμάνια της Ευρώπης ολοκληρώθηκαν οι
εργασίες της Γενικής Συνέλευσης 2013 της
Ένωσης Λιμένων Ευρώπης (ESPO)
στη Βάρνα Βουλγαρίας.
Στις
εργασίες του Συνεδρίου συμμετείχε ο
αντιπρόεδρος της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Slim
Kallas,
ο οποίος παρουσίασε τιε νέες προτάσεις
της Ε.Ε. για τη μετεξέλιξη των Ευρωπαϊκών
Λιμένων και τη νέα Ευρωπαϊκή Πολιτική
για τα Λιμάνια.
Ο
κ. Slim
Kallas
ονόμασε τα λιμάνια «Μηχανή Ανάπτυξης»
και ζήτησε πλήρη οικονομική διαφάνεια
στο σύνολο των λειτουργιών τους, των
διαδικασιών ανάπτυξης και του
μετασχηματισμού τους. Όπως είναι γνωστό
οι βασικές αρχές πολιτικής της ESPO
στα λιμάνια από το 2007 είναι ο ανταγωνισμός,
η αποδοτικότητα, η διαφάνεια και η
προστασία του περιβάλλοντος. Μετοχικά
τα 319 βασικά λιμάνια της Ευρώπης ανήκουν
κατά 97% στο Δημόσιο, την Αυτοδιοίκηση ,
τα Επιμελητήρια και τους χρήστες, ενώ
μόνο το 3% βρίσκεται εξολοκλήρου σε χέρια
ιδιωτών.
Παράλληλα με τις
αποφάσεις της ESPO για το
νέο σχέδιο της Επιτροπής συμμετείχαν
σε Συνέδριο και κατέθεσαν τις απόψεις
τους, η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών, η
EMSA, η IDC
(Διεθνής Οργάνωση Εργαζομένων στα
Λιμάνια), oι Ενώσεις των
Πλοηγών, των Πρακτόρων, των Επιμελητηρίων,
της EPCSA, της ECSA,
ο OOΣΑ και πολλά Ευρωπαϊκά
Ινστιτούτα και Πανεπιστήμια.
Του Συνεδρίου
προηγήθηκε ειδική ημερίδα για τη
συνεργασία και ανάπτυξη στα Λιμάνια
της Μαύρης Θάλασσας.
Το επίσημο κείμενο
(Varna 31.05.2013) που εξέδωσε η
ESPO για τις αρχικές
απαντήσεις της Ένωσης στην πρόταση της
Ε.Ε. καταχωρείται ολόκληρο στο τέλος
της ανακοίνωσης.
Όπως είναι γνωστό ο
ΟΛΠ Α.Ε., ο ΟΛΘ Α.Ε. και η ΕΛΙΜΕ, στα πλαίσια
της “λιμενικής διπλωματίας” συμμετέχουν
σε όλα τα ευρωπαϊκά όργανα και fora
με κεντρικό στόχο τη συμμέτοχη στη λήψη
των ευρωπαϊκών αποφάσεων και στην
παρακολούθηση του ανταγωνισμού στον
χώρο της λιμενικής βιομηχανίας.