Την Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013 πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν το Ελληνοκινεζικό Επιμελητήριο και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών. Περισσότεροι από 240 εκπρόσωποι επιχειρήσεων και φορέων έδωσαν το «παρών» στην εκδήλωση αυτή, που ως κύριο στόχο της είχε να δώσει χρηστικές συμβουλές και πρακτικές κατευθύνσεις στους Έλληνες επιχειρηματίες, που σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν στην αγορά της Κίνας.
Αναλύθηκαν διεξοδικά, οι μέθοδοι προσέγγισης του Κινέζου επιχειρηματία, της Κινεζικής αγοράς, οι μέθοδοι προώθησης των ελληνικών προϊόντων, οι ιδιαίτερες δυσκολίες αλλά και τα προβλήματα στην επικοινωνία, που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις στη διείσδυσή τους στην κινεζική αγορά
Ο Πρόεδρος του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου κ. Κωνσταντίνος Γιαννίδης επισήμανε: «Η κινεζική αγορά είναι τεράστια και πολύ ταχέως αναπτυσσόμενη, μιλάμε για 1,3 δισεκατομμύρια καταναλωτές. Και είναι ανοικτή. Ο ελληνικός τομέας τροφίμων & ποτών, μπορεί να αποτελέσει εξαιρετικά δυναμικό εξαγωγικό κλάδο. Τη δεκαετία 2010–2020 οι άμεσες επενδύσεις της Κίνας στη διεθνή αγορά θα ανέλθουν από 1 έως και 2 τρισεκατομμύρια δολάρια. Aπό αυτά το 25% θα δοθεί στην Ευρώπη υπό τη μορφή συγχωνεύσεων, εξαγορών ή επενδύσεων σε παρθένα πεδία. Tην πενταετία 2011–2016 θα εκταμιευθούν από το Πεκίνο για ξένες επενδύσεις περί τα 800 δισ. δολ. Το Πεκίνο εν γένει ενθαρρύνει τις εταιρείες να στρέφονται στην αλλοδαπή για πολλούς λόγους. Αφενός, θα μπορέσουν με τον τρόπο αυτό να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους στον παγκόσμιο στίβο, αφετέρου, θα έχουν ένα εργαλείο για να εξασφαλίσουν πρόσβαση σε πρώτες ύλες, τεχνογνωσία και υψηλή τεχνολογία.
Ο τουρισμός, αποτελεί πολύ σημαντικό πεδίο που προσφέρει εξαιρετική δυναμική για μελλοντική συνεργασία Ελλάδας- Κίνας, καθώς η Ελλάδα ως προορισμός είναι μοναδικός. Επίσης ο ελληνικός λαός, η φιλοξενία μας, η φιλία μας είναι αξιοθαύμαστα. Η Κίνα είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη χώρα στην παγκόσμια αγορά τουρισμού. Εκτιμάται ότι ο αριθμός των εξερχόμενων Κινέζων τουριστών φέτος, θα φτάσει τα 82 εκατομμύρια, με συνολική κατανάλωση της τάξης των 85 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η τουριστική αγορά στην Κίνα αναμένεται να διατηρήσει διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης κατά τα επόμενα 5 χρόνια. Με αυτό το δεδομένο θεωρούμε ότι έχει πλέον έρθει ο χρόνος για τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις να διπλασιάσουν τις προσπάθειές τους στην κινεζική αγορά.
Η βαριά βιομηχανία της χώρας μας μπορεί να αποκτήσει σημαντική δυναμική με τη βοήθεια του κινεζικού τουρισμού. Είναι ένα στοίχημα που μπορούμε και πρέπει να κερδίσουμε!», επισήμανε ο πρόεδρος του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου κ. Κωνσταντίνος Γιαννίδης.
Για να προσελκύσει ο ελληνικός τουρισμός κινεζικές επενδύσεις θα πρέπει να προσφέρει κρίσιμα μεγέθη. Κατά συνέπεια, στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων που προωθεί η ελληνική Κυβέρνηση, η προοπτική αυτή θα πρέπει να έχει την ανάλογη προτεραιότητα και μάλιστα μέσα στο γενικότερο πνεύμα ότι η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει μια πύλη εισόδου της Κίνας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ), η Κίνα συγκαταλέγεται στις τρεις σπουδαιότερες αγορές παγκοσμίως με βάση την ταξιδιωτική δαπάνη, η οποία ανέρχεται στο ποσό των 52,2 δισ. ευρώ για το 2011. Η ταξιδιωτική δαπάνη των Κινέζων ανέρχεται στα 805 ευρώ, έναντι 640 ευρώ που είναι ο μέσος όρος στην Ελλάδα. Στην κορυφή της ζήτησης εξερχόμενων ταξιδιών από τους Κινέζους βρίσκονται τα ταξίδια αναψυχής, με τους μήνες Μάιο, Οκτώβριο και Δεκέμβριο να αποτελούν τις περιόδους αιχμής, όταν η τουριστική δραστηριότητα στην Ελλάδα είτε είναι μειωμένη είτε είναι ελάχιστη.
Ο εμπορικός και οικονομικός σύμβουλος της Πρεσβείας της Λ.Δ. της Κίνας επισήμανε ότι τα ελληνικά προϊόντα, όπως τα μάρμαρα, το κρασί και το λάδι, έχουν πολύ καλό όνομα στην κινεζική αγορά και οι συναλλαγές των δύο χωρών μπορούν να αυξηθούν με εξαγωγές από τη χώρα μας υψηλού επιπέδου προϊόντων, ενώ και η επίσκεψη Κινέζων τουριστών στη χώρα μας είναι ψηλά στη λίστα ενδιαφέροντός τους και, επίσης, είναι ένας τομέας που μπορεί να βελτιωθεί.