Σε
ισότιμο θεσμικό κοινωνικό εταίρο
αναβαθμίζεται ο Σύνδεσμος Ελληνικών
Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), μια
απόφαση που αποτελεί αίτημα 18 ετών για
τον τομέα του τουρισμού. Την απόφαση
ανακοίνωσε ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής
Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Ι.
Βρούτσης,
παρουσία της υπουργού Τουρισμού
κυρίας Ολγας
Κεφαλογιάννη,
του υφυπουργού Εργασίας κ. Ν.
Παναγιωτόπουλου,
του προέδρου του ΣΕΤΕ κ. Α.
Ανδρεάδη και
προέδρων των 14 πανελλήνιων κλαδικών
ενώσεων - Μελών του Συνδέσμου.
Στη
σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο
υπουργείο Εργασίας την
περασμένηΤρίτη συζητήθηκαν οι θετικές
προοπτικές του τουρισμού για την ανάπτυξη
της οικονομίας καθώς και η συνδρομή του
στην ενίσχυση της απασχόλησης.
Μετά
το τέλος της συνάντησης ο υπουργός
Εργασίας κ. Γιάννης
Βρούτσηςέκανε
την ακόλουθη δήλωση:
«Σήμερα
είχαμε μια ουσιαστική και δημιουργική
συζήτηση με τους ανθρώπους του τουρισμού
στη χώρα μας. Το Σύνδεσμο Ελληνικών
Τουριστικών Επιχειρήσεων και το προεδρείο
του, αλλά και τους επικεφαλής των 14
πανελλήνιων κλαδικών ενώσεων που
περιλαμβάνει το σύνολο των μικρών και
μεγάλων επιχειρήσεων που ασχολούνται
με τον τουρισμό. Τα μικρά καταλύματα
και συγκροτήματα ενοικιαζόμενων
κατοικιών, τα μικρά και μεγάλα ξενοδοχεία,
τα ταξιδιωτικά γραφεία, τις επιχειρήσεις
ενοικίασης αυτοκινήτων, σκαφών και
οργάνωσης συνεδρίων, αλλά και τις
ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, τις αερομεταφορές
και τις μαρίνες.
Πρόκειται
για ένα πλήθος πολλών και διαφορετικών
επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται
στον τουρισμό, και εκφράζουν ένα μεγάλο
ποσοστό της οικονομικής ζωής της χώρας.
Απασχολούν συνολικά περισσότερα από
700.000 άτομα και συνεισφέρουν περίπου το
16% του ΑΕΠ της Ελλάδας.
Επίσης,
οι προοπτικές του κλάδου και οι εκτιμήσεις
για τη φετινή τουριστική κίνηση,
όπως με ενημέρωσε η συνάδελφος μου
υπουργός Τουρισμού κ. Κεφαλογιάννη,
αλλά και ο ΣΕΤΕ, προδιαγράφονται
ιδιαίτερα θετικές. Και αυτό είναι πολύ
σημαντικό και ελπιδοφόρο όχι μόνο για
την ανάκαμψη της οικονομίας, αλλά και
για τον αγώνα που καταβάλλουμε όλοι για
την καταπολέμηση της ανεργίας.
“Για
όλους αυτούς τους λόγους θα ήθελα να
επισημάνω ότι για την κυβέρνηση ο
τουριστικός τομέας, ο Σύνδεσμος Ελληνικών
Τουριστικών Επιχειρήσεων αποτελεί -
από την πλευρά των εργοδοτών - έναν
σημαντικό κοινωνικό συνομιλητή, όπως
εξάλλου και οι άλλες οργανώσεις, ο ΣΕΒ
(μεγάλες επιχειρήσεις), η ΓΣΕΒΕΕ
(μικρομεσαίες επιχειρήσεις, επαγγελματίες
και βιοτέχνες), η ΕΣΕΕ (εμπόριο). Με αυτό
το πρίσμα, εξετάζουμε θετικά την
αναβάθμιση της αντιπροσωπευτικής
οργάνωσης των τουριστικών επιχειρήσεων
- σε ισότιμο θεσμικό κοινωνικό εταίρο
- στο πλαίσιο της κοινωνικής διαβούλευσης
για τον κατώτατο μισθό και την Εθνική
Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Πρόκειται για μια μεγάλη θεσμική τομή
που θα υλοποιηθεί με καθυστέρηση 18 ετών
και είμαι σίγουρος ότι θα συμβάλλει
θετικά στην εθνική προσπάθεια για
ανασυγκρότηση της οικονομίας.
Κυριότερα,
όμως, θα διευρύνει την εργοδοτική
συμμετοχή και αντιπροσωπευτική βάση
της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης
Εργασίας, καλύπτοντας έτσι περισσότερους
εργαζόμενους”.
Οι
πρώτες ενδείξεις για τη νέα χρονιά
στον τουριστικό τομέα είναι θετικές,
ανέφερε η υπουργός Τουρισμού Ολγα
Κεφαλογιάννη, συμπληρώνοντας ότι οι
αρχικές εκτιμήσεις μιλάνε για αύξηση
του τουριστικού ρεύματος στην χώρα μας
και αύξηση εσόδων. Με ευεργετικά
αποτελέσματα για την ελληνική οικονομία,
αλλά και την απασχόληση.Επισήμανε δε ότι
με το Υπουργείο Εργασίας βρίσκεται σε
στενή συνεργασία, προκειμένου να
αξιοποιηθεί περαιτέρω ο χώρος του
τουρισμού ως ένα μεγάλο κοίτασμα
απασχόλησης ειδικά για τους νέους.
Για
αυτό το λόγο, το αμέσως επόμενο διάστημα
– με συστηματικό και οργανωμένο τρόπο
-θα παρουσιαστούν νέες και καινοτόμες,
εξειδικευμένες δράσεις μέσω κοινοτικών
πόρων και άλλων επιχειρησιακών δράσεων.
Για
τη στήριξη του τουρισμού, την προστασία
της υφιστάμενης απασχόλησης και,
κυρίως, τη δημιουργία νέων θέσεων
εργασίας».
“Η
αναγνώριση του Τουρισμού στο πρόσωπο
του ΣΕΤΕ που σαν ομπρέλα καλύπτει το
σύνολο των επιμέρους κλάδων του τουρισμού
με την ιδιότητα του θεσμικού ισότιμου
κοινωνικού εταίρου, αποπτελεί μία
ιστορική στιγμή” ανέφερε ο ο πρόεδρος
του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας
Ανδρεάδης.
“Από
δω και πέρα θα ξεκινήσει μια νέα εποχή
συνεργασίας και με τους υπόλοιπους
κοινωνικούς εταίρους, με τη ΓΣΕΕ και
πάνω από όλα με το Υπουργείο Εργασίας.
Στόχος όλων μας να δημιουργήσουμε θέσεις
εργασίας, να στηρίξουμε τα νέα προγράμματα
ένταξης των νέων, για να απορροφήσει ο
Τουρισμός που έχει τη δυναμική, όσο το
δυνατόν περισσότερους εργαζόμενους.
Είμαι
βέβαιος ότι θα δούμε πολύ σύντομα τα
θετικά αποτελέσματα”
