ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

ΥΠΑ: Όφελος 36 εκατ. ευρώ ετησίως από τις άγονες αεροπορικές γραμμές



Αποτέλεσμα εικόνας για ΥΠΑ: Όφελος 36 εκατ. ευρώ ετησίως από τις άγονες αεροπορικές γραμμές
Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού εκμετάλλευσης τακτικών αεροπορικών γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας, στις οποίες το όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο έφτασε κατά μέσο όρο τα 36 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ανακοίνωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Συγκεκριμένα το συνολικό αντιστάθμισμα που θα καταβληθεί βάσει της νέας διαγωνιστικής διαδικασίας ανέρχεται περίπου σε 9 εκατομμύρια ετησίως, έναντι 45 εκατομμυρίων ετησίως που καταβάλλονταν μέχρι σήμερα.
Αναλυτικά αποτελέσματα για τις 28 αεροπορικές γραμμές :
Κατόπιν εκδήλωσης ενδιαφέροντος από αεροπορικές εταιρείες για εκμετάλλευση από 01/10/2016 έως 30/09/2020 χωρίς αποκλειστικότητα και χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα των ακόλουθων 8 εκ των 28 γραμμών: Αθήνα-Πάρος, Αθήνα-Ικαρία, Αθήνα-Κύθηρα, Αθήνα-Σκιάθος, Αθήνα-Ζάκυνθος, Αθήνα-Κάρπαθος, Θεσσαλονίκη-Χίος και Θεσσαλονίκη-Σάμος, η  ανάθεση της εκμετάλλευσης των 20 τακτικών αεροπορικών γραμμών στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας από 1ης Οκτωβρίου 2016 μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2020, κατόπιν διενέργειας διαγωνιστικής διαδικασίας, κατακυρώθηκε ως ακολούθως:
*Στην αεροπορική εταιρεία ASTRA AIRLINES οι γραμμές:
Αθήνα – Κάλυμνος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 1.377.270,66 ευρώ και Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 2.121.603,14 ευρώ.
*Στην αεροπορική εταιρεία OLYMPIC AIR οι γραμμές: Αθήνα – Λέρος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος, Αθήνα – Σκύρος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 1.894.712 ευρώ και Ρόδος – Καστελόριζο έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 3.676.796 ευρώ
*Στην αεροπορική εταιρεία SKY EXPRESS οι γραμμές:
Αθήνα – Σύρος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος, Αθήνα – Αστυπάλαια έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 1.580.000 ευρώ, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 3.180.000 ευρώ
Για τις κάτωθι γραμμές για τις οποίες δεν υπεβλήθησαν προσφορές ή δεν προέκυψε ανάθεση από τη διαγωνιστική διαδικασία, διενεργήθηκε διαδικασία διαπραγμάτευσης για την εκμετάλλευση των γραμμών από 01/10/2016 μέχρι 31/03/2017 ως ακολούθως:
*Στην αεροπορική εταιρεία OLYMPIC AIR οι γραμμές: Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος  606.884 ευρώ Ρόδος – Κως– Κάλυμνος-Λέρος-Αστυπάλαια έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 508.930 ευρώ Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 84.787 ευρώ, Θεσσαλονίκη –Σκύρος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 169.585 ευρώ.
*Στην αεροπορική εταιρεία SKY EXPRESS οι γραμμές:
Αθήνα – Μήλος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος ευρώ,
Αθήνα – Νάξος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος ευρώ,
Αθήνα – Σητεία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 82.953 ευρώ,
Ακτιο – Σητεία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 320.738 ευρώ,
Αλεξανδρούπολη – Σητεία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 320.782 ευρώ, Κέρκυρα – Ακτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος  376.527 ευρώ.
Παράλληλα προκηρύχθηκε νέα διαγνωστική διαδικασία για την εκμετάλλευσή τους από 01/04/2017 έως 31/03/2021.
Για τη γραμμή Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά, για την οποία δεν υπεβλήθη προσφορά, τροποποιήθηκε η ισχύουσα μέχρι 31/08/2018 σύμβαση της εταιρείας ASTRA AIRLINES κατόπιν τροποποίησης ως προς το αντιστάθμισμα (660.000 ευρώ ετησίως).

Εκδηλώσεις μνήμης και προβολή του καταδυτικού τουρισμού στην Κέα

Αποτέλεσμα εικόνας για Εκδηλώσεις μνήμης και προβολή του καταδυτικού τουρισμού στην Κέα

Υπό την αιγίδα του ΕΟΤ και τη συνδρομή του οργανισμού πραγματοποιείται στην Κέα, (30/9 έως 2/10/2016) το Διεθνές Συνέδριο και οι Θαλάσσιες Εκδηλώσεις «100 Years Kea’s Shipwrecks 1916 – 2016»

Την εκδήλωση συνδιοργανώνουν η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ο Δήμος Κέας και ο Σύλλογος Φίλων Κέας με αφορμή την επέτειο συμπλήρωσης 100 χρόνων από τη βύθιση των πλοίων του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, του S/S Burdigala και του HMHS Britannic έξω από την Κέα, με χρονική διαφορά μόλις μίας εβδομάδας και σε απόσταση δύο μιλίων μεταξύ των δύο ναυαγίων.

Επρόκειτο για δύο διεθνούς φήμης υπερωκεάνια, που είχαν επιστρατευτεί για τις ανάγκες του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Το ένα,το «S/S Burdigala», χρησιμοποιούνταν από τους Γάλλους για τη μεταφορά στρατιωτών και εξοπλισμού από και προς το Βαλκανικό μέτωπο. Το δεύτερο, το «HMHS Britannic» - αδελφό πλοίο του «Τιτανικού»- είχε μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο και ανήκε στο στόλο των Άγγλων. Και τα δύο βυθίστηκαν στα ανοιχτά του καναλιού της Κέας, εξαιτίας πρόσκρουσης σε νάρκη. 

Προσκεκλημένοι στην εκδήλωση, είναι μεταξύ άλλων και επτά εξειδικευμένοι στο καταδυτικό τουρισμό δημοσιογράφοι από την Μεγάλη Βρετανία,την Γερμανία και την Ιταλία, προκειμένου να προβάλλουν στα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ με τα οποία συνεργάζονται, τη σημασία των ιστορικών γεγονότων του Νοεμβρίου του 1916 αλλά και να αναδείξουν την Κέα ως προορισμό μοναδικού καταδυτικού και τουριστικού ενδιαφέροντος.

Πρόκειται για ένα ακόμη ταξίδι εξοικείωσης (press trip), που οργάνωσε η κεντρική υπηρεσία του ΕΟΤ με τα αρμόδια  Γραφεία ΕΟΤ στο εξωτερικό, στο πλαίσιο του στρατηγικού επικοινωνιακoύ σχεδιασμού της αν. υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού  Έλενας Κουντουρά και των κατευθύνσεων του γενικού γραμματέα του ΕΟΤ κ. Δημήτρη Τρυφωνόπουλου για την καλύτερη δυνατή προβολή εναλλακτικών τουριστικών προϊόντων της χώρας μας στο εξωτερικό, όπως είναι ο καταδυτικός τουρισμός, με το μικρότερο δυνατό κόστος.

Την πρώτη ημέρα του συνεδρίου στις 30 Σεπτεμβρίου, θα πραγματοποιηθούν καταδύσεις στα δύο ναυάγια και θα τοποθετηθούν αναμνηστικές πλακέτες. Η δεύτερη ημέρα του συνεδρίου (1η Οκτωβρίου) είναι αφιερωμένη εξ ολοκλήρου στη μνήμη του Carl Spencer, ενός από τους σημαντικότερους σύγχρονους δύτες. 



Οι πιλότοι και οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας εγείρουν κινδύνους γύρω από τους κανονισμούς για τα drones


Οι πιλότοι και οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν ζητήσει από την Αρχή Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας (CASA) τους νέους κανονισμούς σχετικά με τη χρήση των τηλεκατευθυνόμενων αεροσκαφών (RPA), λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες που τέθηκαν σε ισχύ από την Πέμπτη, για τους εμπορικούς φορείς της RPAS, ή τα drones που ζυγίζoυν λιγότερο από δύο κιλά δεν πρέπει να χορηγείται πιστοποιητικό αδείας από την CASA


Αντ 'αυτού, οι φορείς εκμετάλλευσης θα πρέπει να συμπληρώνουν μια online φόρμα κοινοποίησης λεπτομερώς τις προδιαγραφές των αεροσκαφών για τα αρχεία της CASA. Οι φορείς εκμετάλλευσης έπρεπε επίσης να πετάξουν το αεροσκάφος κάτω από ορισμένες ειδικές συνθήκες, συμπεριλαμβανομένων ότι πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο κατά τη διάρκεια των ωρών της ημέρας και στη γραμμή της όρασης, να είναι περισσότερο από 30 μέτρα μακριά από τους ανθρώπους και πάνω από 5,5 χιλιόμετρα μακριά από το ελεγχόμενο αεροδρόμιο.


Η χρήση τους πάνω από τις πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπως παραλίες, πάρκα και αθλητικά στάδια , ή για ζητήματα έκτακτης ανάγκης, όπως δασικές πυρκαγιές, ατυχήματα ή να αναζήτηση σε περιοχές διάσωσης, απαγορεύεται.
Υπάρχουν υψηλά πρόστιμα για όσους.... «πετούν» παράνομα που φτάνει τα 1400 δολάρια, σύμφωνα με τον κανονισμό της CASA, αλλά πιο σημαντική κρίνεται η ασφάλεια των εμπορικών πτήσεων, όπου δεν κοστολογείται.


Source: australianaviation

3ο forum διαβούλευσης του LIFE DEBAG για τη μείωση της πλαστικής σακούλας στο θαλάσσιο περιβάλλον

Αποτέλεσμα εικόνας για 3ο forum διαβούλευσης του LIFE DEBAG για τη μείωση της πλαστικής σακούλας στο θαλάσσιο περιβάλλον

Την Παρασκευή 16η Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του ΥΠΕΝ, υπό την αιγίδα των ΥΠΕΝ και ΕΟΑΝ, το 3ο forum διαβούλευσης για τη Μείωση της Πλαστικής Σακούλας στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου “LIFE DEBAG: Ολοκληρωμένη εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τη μείωση της πλαστικής σακούλας στο θαλάσσιο περιβάλλον (LIFE14 GIE/GR/001127)”, που υλοποιείται με τη συνεισφορά του χρηματοδοτικού μέσου LIFE της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αποσκοπεί στη μείωση της πλαστικής σακούλας στο θαλάσσιο περιβάλλον.  

 Στο 3ο forum διαβούλευσης, εκτός των εταίρων του έργου, συμμετείχαν εκπρόσωποι από όλους τους εμπλεκόμενους με το θέμα φορείς, ο γραμματέας της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, εκπρόσωποι των ΥΠΕΝ και ΕΟΑΝ, το ΕΛΚΕΘΕ, οι σύνδεσμοι παραγωγής πλαστικής σακούλας, εκπρόσωποι βιομηχανιών και αλυσίδων super markets, εκπρόσωπος του Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης για τις συσκευασίες (ΣΕΔ-ΕΕΑΑ), περιβαλλοντικές οργανώσεις, ερευνητές από διάφορα πανεπιστήμια και ινστιτούτα, μελετητές, κ.ά. Συνολικά, συμμετείχαν περισσότεροι από 60 σύνεδροι, που ενδιαφέρονται από διάφορες θέσεις για το θέμα της πλαστικής σακούλας. 

  Το 3ο Forum επικεντρώθηκε σε δύο θεματικές ενότητες: α) στη θαλάσσια στρατηγική σε σχέση με τη μείωση της πλαστικής σακούλας και β) στα μέτρα πολιτικής για τη μείωση της πλαστικής σακούλας με έμφαση στο μέτρο της θέσπισης τέλους, ενόψει της εναρμόνισης της Ελλάδας με τη σχετική οδηγία (ΕΕ) 2015/720. Τόσο μέσα από τις εισηγήσεις όσο κι από τον διάλογο που ακολούθησε, παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν με εμβρίθεια όλες οι παράμετροι του θέματος. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα μέτρα πολιτικής για τη μείωση της πλαστικής σακούλας και κυρίως στο ύψος του ενδεχόμενου «τέλους» και στον τρόπο διαχείρισής του.

Αποτέλεσμα εικόνας για 3ο forum διαβούλευσης του LIFE DEBAG για τη μείωση της πλαστικής σακούλας στο θαλάσσιο περιβάλλον


 Μεταξύ των απόψεων και προτάσεων, που διατυπώθηκαν, σταχυολογούνται, ως σημαντικότερες, οι εξής:   - Στον σύντομο χαιρετισμό – τοποθέτησή του, ο γραμματέας της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων του ΥΠΕΝ, κ. Ιάκωβος Γκανούλης, αναφέρθηκε στον σημαντικό ρόλο που έχουν το LIFE DEBAG και ιδιαίτερα οι ειδικές συναντήσεις – συζητήσεις, στη γενικότερη προσπάθεια προστασίας του θαλάσσιου και παράκτιου περιβάλλοντος από τα θαλάσσια απορρίμματα, αλλά και στην προσπάθεια εναρμόνισης με την ΕΕ, που επιχειρεί αυτή τη χρονική περίοδο η χώρας μας, στo πλαίσιο για τη θαλάσσια στρατηγική.   - Είναι σαφές ότι θα πρέπει να τεθεί ένα χρηματικό «τέλος» στη χρήση της πλαστικής σακούλας. Οι προτάσεις που διατυπώθηκαν για το ύψος κυμάνθηκαν στα ποσά των 0,02€ πλέον ΦΠΑ, 0,05€ εξαιρουμένου ΦΠΑ και  0,1€ περιλαμβανομένου ΦΠΑ. - Προτάθηκε, επίσης, η οριζόντια εφαρμογή του μέτρου του τέλους στο σύνολο των σημείων λιανικής πώλησης. - Όλοι συμφώνησαν ότι το «τέλος» ή τα όποια μέτρα πολιτικής θα πρέπει να λάβουν υπόψη την μείωση των επιπτώσεων προς τη βιομηχανία με τη διασφάλιση των σχετιζόμενων θέσεων εργασίας και την προσπάθεια ενδεχόμενης αντιστάθμισης της όποιας επιβάρυνσης της βιομηχανίας με άλλα μέτρα. Προς την κατεύθυνση αυτή, προτάθηκαν μέτρα, όπως: α) η παραγωγή από τη βιομηχανία των κομποστοποιήσιμων σακουλών, β) η αύξηση της παραγωγής σακουλών για την τοποθέτηση των απορριμμάτων,  γ) η αύξηση της παραγωγής των πλαστικών σακουλών και τσαντών πολλών χρήσεων, δ) ενίσχυση της βιομηχανίας με επιστροφή τμήματος του τέλους σε αυτή: 0,01 €  ή 0,025 €. - Στις προτάσεις επιστροφής του «τέλους» κατά 50%  διατυπώθηκαν και αντίθετα επιχειρήματα όπως: α) ότι με βάση τα ευρωπαϊκά δεδομένα ενδεχομένως, θα εκληφθεί σαν μη νόμιμη επιδότηση της βιομηχανίας και β) ότι μπορεί να ζητηθεί και από πολλούς άλλους κλάδους της οικονομίας ανάλογη ευνοϊκή μεταχείριση εάν πλήττονται από κάποιο οικονομικό μέτρο ή πολιτική. - Έγινε σαφές ότι η υιοθέτηση των προτάσεων επιστροφής του «τέλους» θα πρέπει να τύχουν περαιτέρω νομικής διερεύνησης και πολιτικής διαβούλευσης στην περίπτωση της υιοθέτησής τους. - Επίσης, για το «τέλος» προτάθηκαν διάφορες διαδικασίες και δυνατότητες είσπραξης και διάθεσης. Κοινή συνισταμένη πολλών προτάσεων ήταν ότι το «τέλος» αυτό θα πρέπει να είναι ανταποδοτικό για τους καταναλωτές και το μεγαλύτερο μέρος του να επιστρέφει σε αυτούς είτε με την μορφή μέσων μεταφοράς προϊόντων πολλών χρήσεων, ώστε σταδιακά να μπορούν να «απεξαρτηθούν» από τις σακούλες μεταφοράς μιας χρήσης, είτε μέσω προγραμμάτων ενημέρωσης/ ευαισθητοποίησης, είτε με ενίσχυση της έρευνας για νέα υλικά και νέες περιβαλλοντικές πρακτικές. - Κατατέθηκαν  και άλλες παράλληλες προτάσεις πολιτικής για να διασφαλισθεί και επιτευχθεί η μείωση της χρήσης πλαστικής σακούλας, όπως: α) να τεθεί ανάλογο «τέλος» και στις χάρτινες σακούλες μεταφοράς μιας χρήσης, β) να χρεώνεται με το επιπλέον κόστος παραγωγής και διακίνησης και η κομποστοποιήσιμη σακούλα (περίπου 0,05€), γ) να υπάρχουν υποχρεωτικά σε όλα τα σημεία πώλησης του λιανεμπορίου και εναλλακτικά μέσα μεταφοράς προϊόντων, δ) να συμφωνηθούν εθελοντικές συμφωνίες για επιβράβευση των καταναλωτών που χρησιμοποιούν καθόλου ή πολύ λίγες σακούλες μεταφοράς μιας χρήσης, ε) να δοθούν συγκεκριμένα κίνητρα – αντικίνητρα για την ενεργοποίηση της τοπικής αυτοδιοίκησης, στ) να θεσμοθετηθεί η υλοποίηση εκτεταμένων προγραμμάτων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για το θέμα με στοχευόμενο περιεχόμενο, ζ) να προωθηθεί η χρήση της κομποστοποιήσιμης σακούλας εκεί που δεν μπορεί να αποφευχθεί η ανάγκη για μιας χρήσης σακούλα μεταφοράς των καταναλωτών, η) να προωθηθούν συγκεκριμένες πολιτικές και χρονοδιάγραμμα για τη Διαλογή στην Πηγή (ΔσΠ) των οργανικών υλικών, που να συμβάλουν στη δραστική μείωση της χρήσης της πλαστικής σακούλας και την επίτευξη των στόχων του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ), θ) να εξετασθεί το 2020 η ενδεχόμενη απαγόρευση της πλαστικής σακούλας μιας χρήσης με βάση τα τότε δεδομένα. - Προτάθηκε μεταξύ άλλων και η αύξηση της ανακύκλωσης της πλαστικής σακούλας, σαν ένα πολύ σημαντικό μέτρο αποτροπής των αρνητικών επιπτώσεών της. - Επιπλέον προτάθηκε η εφαρμογή του νόμου 2939 για την πλήρη χρέωση της πλαστικής σακούλας στο πλαίσιο της αύξησης των οικονομικών πόρων για την μεγαλύτερη ανακύκλωσή της και η μελέτη της πραγματικής εμπειρίας μείωσης της χρήσης πλαστικής σακούλας σε super market που χρεώνουν την πλαστική σακούλα σε σχέση με τις υπόλοιπες αλυσίδες, που δεν την χρεώνουν.

 - Τέθηκαν και έγινε συζήτηση και για άλλα ειδικά θέματα, όπως: α) πόση είναι η κατανάλωση πλαστικής σακούλας στην Ελλάδα σήμερα, β) πώς μετράμε τις πλαστικές σακούλες, γ) ποια είναι η πολιτική της ΕΕ για τις κομποστοποιήσιμες σακούλες, δ) τι θα γίνει με τις σακούλες, που εξαιρούνται από την οδηγία (μικρότερες του πάχους των 15 μικρών και μεγαλύτερες των 50 μικρών), ε) με ποιο τρόπο θα είναι ανταποδοτικό το «τέλος» προς τους καταναλωτές, κ.ά.   Είναι σαφές, ότι με το συγκεκριμένο forum δεν ολοκληρώνεται η μεγάλη διαβούλευση για την εναρμόνιση με την σχετική οδηγία. Είναι εξαιρετικά σημαντικό όμως, ότι τίθενται οι βάσεις για να διατυπωθούν και συγκεκριμενοποιηθούν όλες οι προτάσεις των ενδιαφερόμενων φορέων, ώστε η πολιτεία να μπορέσει να καταλήξει στις βέλτιστες πολιτικές επιλογές, ώστε: - να επιτευχθεί σύντομα η εναρμόνιση με τη σχετική Οδηγία και το σημαντικότερο, - να μειωθεί δραστικά η κατανάλωση της μιας χρήσης λεπτής πλαστικής σακούλας μεταφοράς.  

 Η διαβούλευση για την εναρμόνιση με την οδηγία έχει πλέον ανοίξει και θα συνεχιστεί και στα επόμενα 3 fora του έργου LIFE DEBAG. Αποτελεί κοινή προσδοκία, ότι θα είναι μία πολύ καλή και αποτελεσματική εναρμόνιση χωρίς αρνητικές επιπτώσεις στην απασχόληση και στους σχετικούς οικονομικούς κλάδους. 

Παρουσιάστηκε η υποψηφιότητα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για τη διεκδίκηση του τίτλου 'Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης 2019'

Αποτέλεσμα εικόνας για Παρουσιάστηκε η υποψηφιότητα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για τη διεκδίκηση του τίτλου 'Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης 2019'

Ο φάκελος υποψηφιότητας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την διεκδίκηση του τίτλου «Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης 2019», παρουσιάστηκε χθες στο Sibiu της Ρουμανίας, αποσπώντας εξαιρετικά σχόλια και εντυπώσεις. 

Πρόκειται για το τελικό στάδιο εκπλήρωσης όλων των αυστηρών κριτηρίων που έχουν τεθεί από το IGCAT (Διεθνές Ινστιτούτο Γαστρονομίας, Πολιτισμού, Τεχνών και Τουρισμού), για την απονομή του τίτλου, μετά από μια περίοδο σκληρής δουλειάς, από πλευράς της Περιφέρειας, σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους, μετά από ευρύτατο κύκλο διαβουλεύσεων.  

Στην αποστολή παρουσίασης του φακέλου, της πιο καθοριστικής φάσης στην πορεία διεκδίκησης του τίτλου, μετείχαν ο κ. Φιλήμονας Ζαννετίδης, αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Πολιτικής Πρωτογενούς Τομέα, η κ. Χάιντι Λαζάνη επικεφαλής της διεκδίκησης του τίτλου της ERG και διευθύντρια του γραφείου του Περιφερειάρχη, η κ. Σουζάνα Τριανταφύλλου μέλος της επιτροπής διεκδίκησης και στέλεχος του τομέα Πολιτισμού της Περιφέρειας και ο κ. Νίκος Ρένεσης μέλος της επιτροπής διεκδίκησης και διευθυντής του Περιφερειακού Φυτωρίου Νοτίου Αιγαίου. Επίσης στην αποστολή μετείχαν και οι σεφ κ. Μιχάλης Παντελής Γεωργουδιός και Βασίλης Λιάκης στελέχη της Λέσχης Αρχιμαγείρων Δωδεκανήσου & Κυκλάδων, οι οποίοι παρουσίασαν στο κοινό, με τρόπο εντυπωσιακό, τον γαστρονομικό πλούτο και την μακρά παράδοση της αιγαιακής κουζίνας.

Ο κ. Φ. Ζαννετίδης στον χαιρετισμό του τόνισε “Είμαστε εδώ για να δείξουμε τον πολιτισμό, την γαστρονομία και τα τοπικά προϊόντα του Νοτίου Αιγαίου. Η γαστρονομία των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, αποτελεί την αρχαιότερη και πλουσιότερη κουζίνα του κόσμου. Ένα μοναδικό γαστρονομικό πλούτο, από όπου προέρχονται πολλά στοιχεία της σύγχρονης ευρωπαϊκής διατροφής και κουζίνας. Είναι μια κουζίνα που αξίζει να γνωρίσει όλη η Ευρώπη. Παράλληλα, αναγνωρίζοντας τον καταλυτικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η γαστρονομία στον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος, εργαζόμαστε μεθοδικά για την ανάδειξη του γαστρονομικού πλούτου των νησιών μας ως αναπόσπαστο κομμάτι του πολιτισμού και της ταυτότητας του Νοτίου Αιγαίου. Κάνουμε μία μεγάλη και σοβαρή προσπάθεια και ελπίζουμε να τα καταφέρουμε”.

Στην παρουσίαση του φακέλου υποψηφιότητας (bid book) οι κυρίες Χ. Λαζάνη, και Σ. Τριανταφύλλου και ο κ. Ν. Ρένεσης εστίασαν στην πλούσια πολιτιστική και γαστρονομική κληρονομία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ξεδιπλώνοντας όλες τις πτυχές της. 



Ακολούθησε εκδήλωση γευστικής δοκιμής όπου το κοινό είχε τη δυνατότητα να δοκιμάσει τις μοναδικές γεύσεις της αιγαιακής κουζίνας, που με εκπληκτικό επαγγελματισμό και περισσή αγάπη δημιούργησαν τα μέλη της Λέσχης Αρχιμαγείρων, με τοπικά προϊόντα και παραδοσιακές συνταγές, κερδίζοντας για ακόμα μία φορά τις εντυπώσεις.

Στο τέλος της εκδήλωσης δόθηκε συνέντευξη τύπου στα ΜΜΕ της Ρουμανίας, τα οποία έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το γαστρονομικό πλούτο και την πολιτιστική κληρονομιά του Νοτίου Αιγαίου. Ιδιαίτερη θετικά σχόλια απέσπασε το γεγονός ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, παρά το εξαιρετικά περιορισμένο χρονικό διάστημα που είχε στην διάθεσή της, ανταποκρίθηκε με μεγάλη συνέπεια και επαγγελματισμό στις ανάγκες προετοιμασίας του φακέλου διεκδίκησης της υποψηφιότητας και οργάνωσε την πραγματικά εντυπωσιακή παρουσίασή της.

Η κριτική επιτροπή ανακοίνωσε σήμερα την κατ’ αρχήν θετική κρίση της, ενώ η ανακοίνωση του τίτλου θα γίνει τον προσεχή Νοέμβριο.

Στρατηγικοί συνεργάτες της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στην διεκδίκηση του τίτλου είναι το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και το Rutgers University των ΗΠΑ, που συνεργάζονται με στόχο τη ανάδειξη της αιγαιακής διατροφής, καθώς και το Πανεπιστήμιο του Bergamo στην Ιταλία, στο πλαίσιο έρευνας που διεξάγει για τον γαστρονομικό τουρισμό (food tourism). 

Πρέσβειρα (ambassador) της υποψηφιότητας είναι η διακεκριμένη σεφ Αργυρώ Μπαρμπαρίγου
Επίσημος και αποκλειστικός αερομεταφορέας: Aegean Airlines 
Επίσημος Χορηγός: Ελληνικά Πετρέλαια
Με την υποστήριξη του Sympossio Greek Gourmet Touring

Η διεκδίκηση του τίτλου της Ευρωπαϊκής Γαστρονομικής Περιφέρειας έχει στόχο να καταστήσει την γαστρονομία των νησιών του Νοτίου Αιγαίου σημείο αναφοράς στην γαστρονομική κουλτούρα της Ευρώπης, μέσω της εξωστρέφειας, της διασύνδεσης της γαστρονομίας με τον τουρισμό και τον πολιτισμό, της στήριξης και αναβάθμισης του πρωτογενούς τομέα, της πιστοποίησης, της προβολής και διάθεσης των εξαιρετικής ποιότητας τοπικών προϊόντων του Νοτίου Αιγαίου όχι μόνο στην ελληνική αγορά, αλλά και στις αγορές του εξωτερικού, επενδύοντας πρωτίστως στην προώθηση του Aegean Cuisine, που αποτελεί ισχυρή βάση και συγκριτικό πλεονέκτημα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.



Υπουργείο Τουρισμού: Προτεραιότητα στην τουριστική ανάπτυξη του Παρνασσού και της ευρύτερης περιοχής



Τα έργα τουριστικής ανάπτυξης του Παρνασσού και η τουριστική προβολή της ευρύτερης περιοχής αποτέλεσαν αντικείμενο  ευρείας συνάντησης στο Υπουργείο που είχαν η αν. υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού  Έλενα Κουντουρά, ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης κ. Γιώργος Τζιάλλας, ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κ. Κώστας Μπακογιάννης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της ΕΤΑΔ κ. Γιώργος Τερζάκης, η αναπληρώτρια γενική γραμματέας του ΕΟΤ κα Ευριδίκη Κουρνέτα, καθώς και οι δήμαρχοι Δελφών κ. Αθανάσιος Παναγιωτόπουλος, Αμφίκλειας- Ελάτειας κ. Γεώργιος Γώγος, και Διστόμου-Αράχωβας-Αντίκυρας κ. Ιωάννης Γεωργακός. 

   Στη συνάντηση συμμετείχαν ακόμη ο αντιδήμαρχος Δελφών Νικόλαος Μολιώτης, ο αντιδήμαρχος Αμφίκλειας-Ελάτειας κ. Κώστας Γκιώνης, η πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής των Δελφών κα Έλλη Κοτσάνου- Ρομβοτσάνου, η υπεύθυνη Τουρισμού του Δήμου Αμφίκλειας- Ελάτειας, κα Αθανασία Στιβακτή.   

 Η υπουργός επισήμανε την ανάγκη άμεσης προώθησης έργων εμπλουτισμού και αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος που θα επιφέρουν σημαντικά οφέλη στην τουριστική ανάπτυξη όλης της ευρύτερης περιοχής. Τόνισε ότι το υπουργείο υποστηρίζει την υλοποίηση τουριστικών έργων στην περιοχή, και θα στηρίξει κάθε προσπάθεια για την στοχευμένη και αποτελεσματική προώθηση και προβολή των προορισμών του Παρνασσού.  

 Ειδικότερα: 
• Εξετάστηκαν προτάσεις για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και της περιόδου λειτουργίας του χιονοδρομικού κέντρου Παρνασσού, εφόσον οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν, με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας και την τόνωση της τοπικής τουριστικής οικονομίας για μεγαλύτερο διάστημα του έτους. 
 • Συζητήθηκε η δρομολογούμενη ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του χιονοδρομικού Κέντρου, συνολικού προϋπολογισμού 1,7 εκατ. ευρώ, που είχαν ενταχθεί στο προηγούμενο ΕΣΠΑ και δεν είχαν εγκαίρως προχωρήσει.
 • Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην προώθηση νέου έργου τεχνητής χιόνωσης, για το οποίο η Περιφέρεια θα διαθέσει ένα μέρος των απαιτούμενων πόρων και το υπόλοιπο θα καλυφθεί από το νέο ΕΣΠΑ της προγραμματικής περιόδου 2014-2020 (πρόγραμμα ΕΠΑΝΕΚ). Για το έργο αυτό, συμφωνήθηκε να υπάρξει συνάντηση το αμέσως επόμενο διάστημα των εκπροσώπων των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας και της ΕΤΑΔ.   

 Επιπλέον, έγινε αναφορά στα έργα για την βελτίωση της οδικής πρόσβασης στο χιονοδρομικό και στην συνεργασία μεταξύ της Περιφέρειας και της ΕΤΑΔ για τα έργα αποχιονισμού.     

 Τέλος, συζητήθηκαν προτάσεις για την συνεργασία και στήριξη του Υπουργείου στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας καθώς και σε ad hoc πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Παρνασσού, που θα περιλαμβάνει τη διενέργεια φεστιβάλ, πολιτιστικών και τουριστικών εκδηλώσεων και σειράς άλλων προωθητικών δράσεων. 

..Οι πρώτοι κυλιόμενοι διάδρομοι στα αεροδρόμια



Οι κυλιόμενοι διάδρομοι στα αεροδρόμια, μπορεί τώρα να μην μας προξενεί καμία εντύπωση, ειδικά αν βιαζόμαστε τους αναζητούμε, καθώς μας φαίνεται πολύ μακριά η πύλη επιβίβαση, δεν ήταν όμως πάντα εύκολες για την χρήση των επιβατών.
Τα πρώτα.... κινούμενα πεζοδρόμια σε ένα αεροδρόμιο είχαν εγκατασταθεί στο Love Field Terminal,στο Ντάλας, όπου πρώτοι επιβάτες περπάτησαν ή καλύτερα κινήθηκαν τον Ιανουάριο του 1958.
Οι επιβάτες μπορούσαν να οδηγηθούν με τους κυλιόμενοι διάδρομους ανάμεσα στον κεντρικό τερματικό σταθμό και τις πρώτες πύλες του αεροδρομίου, αλλά "δυστυχώς, αυτές οι... μοντερνιστικες συσκευές μαστίζονται από προβλήματα στην αρχή.
Μηχανικές διακοπές λειτουργίας και ατυχίες που περιλαμβάνουν πιάσιμο σε πολλά γυναικεία ρούχα, στα παπούτσια με ψηλά τακούνια ακόμη και μικρά τραύματα από την κινούμενη κουπαστή », γράφει ο Bruce Bleakley, διευθυντής του Μουσείου πτήσης στο Ντάλας, σε ένα βιβλίο για την ιστορία του Love Field.

Τραγωδία στον κινούμενο διάδρομο

"Την Πρωτοχρονιά του 1960, ένα δίχρονο κορίτσι σκοτώθηκε όταν τα ρούχα της μπλέχτηκαν στον ιμάντα και την τράβηξε κάτω από τις σκάλες, γράφει ο Blakely, όπου αυτό ήταν και το ..προσωρινό τέλος των κυλιόμενων διαδρόμων για να επανέλθουν έξι μήνες μετά μετά με νέες διατάξεις ασφαλείας και συνοδούς στην διαδρομή.
Το 1960, η American Airlines εγκατέστησε κυλιόμενους διάδρομους που ονομάστηκαν "Astroways" στο σημείο του Terminal 4 στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Λος Άντζελες, καλώντας το τηλεοπτικό αστέρι της εποχής Lucille Ball.
Από τότε κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι,,,ή καλύτερα πολύς κόσμος στους διαδρόμους για να φτάσουμε στο σήμερα, που δεν μας προκαλεί πλέον καμία εντύπωση.
Source: usatoday

Στις 21 Οκτωβρίου το 1ο Greek Tourism Workshop στο Λίβανο

Αποτέλεσμα εικόνας για Στις 21 Οκτωβρίου το 1ο Greek Tourism Workshop στο Λίβανο

Με τη συμμετοχή πλέον των 240 τουριστικών πρακτόρων, Tour Operators και εκπροσώπων των ΜΜΕ του Λιβάνου πρόκειται να πραγματοποιηθεί το 1ο Greek Tourism Workshop στο Λίβανο, στις 21 Οκτωβρίου 2016. H εκδήλωση θα λάβει χώρα στο πολυτελές ξενοδοχείο InterContinental Phoenicia της Βηρυτού και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού. H διεύρυνση της τουριστικής αγοράς του Λιβάνου για την Ελλάδα και η ενίσχυση της ροής επισκεπτών υψηλού εισοδήματος προς τη χώρα μας αποτελούν κυρίαρχο στόχο της εκδήλωσης, η οποία αρχικά περιλαμβάνει την πραγματοποίηση πολύωρου workshop με την διενέργεια ραντεβού (Β2Β) και ακολουθεί το επίσημο δείπνο, στο οποίο παρουσιάζεται στο τουριστικό κοινό του Λιβάνου ο προορισμός της Ελλάδας.

Επισημαίνεται ότι την πρωτοβουλία διενέργειας του 1ου Greek Tourism Workshop in Lebanon ανέλαβαν από κοινού οι εταιρείες Mideast Travel Worldwide, η Tourism Today και η Travel Media Applications κατόπιν αιτήματος τουριστικών φορέων του Λιβάνου, οι οποίοι διείδαν ιδιαίτερα υψηλές προοπτικές επαύξησης του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ήδη υπάρχουν πτήσεις charter από τη Βηρυτό προς τη Ρόδο, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη και την Κρήτη, ενώ εξετάζεται η πραγματοποίηση και άλλων charters προς άλλους προορισμούς. Επίσης, η Αθήνα συνδέεται με τη Βηρυτό μέσω απ’ ευθείας πτήσεων της Αegean Airlines και της Middle East Airlines καθημερινά. Ενδιαφέρον παρατηρείται και για πτήσεις προς την Αθήνα όλο το χρόνο δεδομένου ότι οι Λιβανέζοι ενδιαφέρονται για city breaks με έμφαση στα ψώνια, τη διασκέδαση, τα καζίνα κλπ. Τελευταία δείχνουν ιδιαίτερη σπουδή και για χειμερινούς προορισμούς. Το 2014 επισκέφθηκαν την Ελλάδα 5.500 Λιβανέζοι τουρίστες ο αριθμός του βαίνει αυξανόμενος με προοπτικές να υπερβούν τους 40.000 το 2017.

Επισημαίνεται ότι από ελληνικής πλευράς στο 1st Greek Tourism Workshop in Lebanon έχουν δηλώσει μέχρι στιγμής συμμετοχή 24 κορυφαίες τουριστικές επιχειρήσεις και προορισμοί. 

Η ιδιοκτήτρια και γενική διευθύντρια της Mideast Travel, κα Κατερίνα Μούσμπε, αναφερόμενη στο ιδιαίτερου ενδιαφέροντος workshop του Λιβάνου, δήλωσε: “Ο Λίβανος είναι η χώρα με το μεγαλύτερο χριστιανικό πληθυσμό στον αραβικό κόσμο, και για αυτό το λόγο η Ελλάδα είναι από τους πιο αγαπητούς προορισμούς των Λιβανέζων. Η κοντινή απόσταση των δύο χωρών, τα κοινά ήθη και έθιμα, ο παρόμοιος τρόπος ζωής, διασκέδασης και γαστρονομίας εδώ και πολλά χρόνια καθώς και η παρόμοια ιστορία συνδέουν αυτούς τους δύο λαούς. Αν και ο πληθυσμός του Λιβάνου είναι μικρός, έχει μεγάλη δυναμικότητα στα ταξίδια, όπως αποδεικνύεται από ένα tour operator στο Λίβανο που λειτουργούσε πτήσεις charter προς 26 προορισμούς μέσα στο 2016, πέρα από τους υπόλοιπους πράκτορες που δραστηριοποιούνται σε αυτό τον τομέα. Ήδη προς την Ελλάδα υπάρχουν πτήσεις charter προς τέσσερις προορισμούς, ενώ αναμένεται να ανακοινωθούν και άλλοι μέσα στο 2017. Οι Λιβανέζοι πελάτες έχουν μεγάλη αγοραστική και επενδυτική δύναμη ιδίως σε ξενοδοχεία και ακίνητα. Το 1st Greek Tourism Workshop in Lebanon προβλέπεται ως η πιο επιτυχημένη εκδήλωση από τις προηγούμενες που πραγματοποιήθηκαν μέσα στη χρονιά, λόγω του έντονου ενδιαφέροντος των Λιβανέζων προς τον προορισμό της Ελλάδας.”

Αποτελέσματα Διαγωνισμού εκμετάλλευσης τακτικών αεροπορικών γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας


Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ανακοινώνει τα αποτελέσματα του διαγωνισμού εκμετάλλευσης τακτικών αεροπορικών γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας, στις οποίες το όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο έφτασε κατά μέσο όρο τα 36 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Συγκεκριμένα το συνολικό αντιστάθμισμα που θα καταβληθεί βάσει της νέας διαγωνιστικής διαδικασίας ανέρχεται περίπου σε 9 εκατομμύρια ετησίως, έναντι 45 εκατομμυρίων ετησίως που καταβάλλονταν μέχρι σήμερα .

Αναλυτικά αποτελέσματα για τις 28 αεροπορικές γραμμές

Κατόπιν εκδήλωσης ενδιαφέροντος από αεροπορικές εταιρείες για εκμετάλλευση από 01/10/2016 έως 30/09/2020 χωρίς αποκλειστικότητα και χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα των ακόλουθων 8 εκ των 28 γραμμών: Αθήνα-Πάρος, Αθήνα-Ικαρία, Αθήνα-Κύθηρα, Αθήνα-Σκιάθος, Αθήνα-Ζάκυνθος, Αθήνα-Κάρπαθος, Θεσσαλονίκη-Χίος και Θεσσαλονίκη-Σάμος, η ανάθεση της εκμετάλλευσης των 20 τακτικών αεροπορικών γραμμών στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας από 1ης Οκτωβρίου 2016 μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2020, κατόπιν διενέργειας διαγωνιστικής διαδικασίας, κατακυρώθηκε ως ακολούθως:

*Στην αεροπορική εταιρεία ASTRA AIRLINES οι γραμμές

Αθήνα – Κάλυμνος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 1.377.270,66 ευρώ και
Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 2.121.603,14 ευρώ.

*Στην αεροπορική εταιρεία OLYMPIC AIR οι γραμμές

Αθήνα – Λέρος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος,
Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος,
Αθήνα – Σκύρος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 1.894.712 ευρώ και
Ρόδος – Καστελόριζο έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 3.676.796 ευρώ

*Στην αεροπορική εταιρεία SKY EXPRESS οι γραμμές

Αθήνα – Σύρος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος,
Αθήνα – Αστυπάλαια έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 1.580.000 ευρώ,
Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 3.180.000 ευρώ
Για τις κάτωθι γραμμές για τις οποίες δεν υπεβλήθησαν προσφορές ή δεν προέκυψε ανάθεση από τη διαγωνιστική διαδικασία, διενεργήθηκε διαδικασία διαπραγμάτευσης για την εκμετάλλευση των γραμμών από 01/10/2016 μέχρι 31/03/2017 ως ακολούθως:

*Στην αεροπορική εταιρεία OLYMPIC AIR οι γραμμές

Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 606.884 ευρώ
Ρόδος – Κως– Κάλυμνος-Λέρος-Αστυπάλαια έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 508.930 ευρώ
Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 84.787 ευρώ,
Θεσσαλονίκη –Σκύρος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 169.585 ευρώ.

*Στην αεροπορική εταιρεία SKY EXPRESS οι γραμμές

Αθήνα – Μήλος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος ευρώ,
Αθήνα – Νάξος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος ευρώ, Αθήνα
– Σητεία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 82.953 ευρώ,
Άκτιο – Σητεία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 320.738 ευρώ,
Αλεξανδρούπολη – Σητεία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 320.782 ευρώ,
Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 376.527 ευρώ.
Παράλληλα προκηρύχθηκε νέα διαγνωστική διαδικασία για την εκμετάλλευσή τους από 01/04/2017 έως 31/03/2021.
Για τη γραμμή Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά, για την οποία δεν υπεβλήθη προσφορά, τροποποιήθηκε η ισχύουσα μέχρι 31/08/2018 σύμβαση της εταιρείας ASTRA AIRLINES κατόπιν τροποποίησης ως προς το αντιστάθμισμα (660.000 ευρώ ετησίως).

Αυξήθηκαν οι...απείθαρχοι επιβάτες μέσα στα αεροπλάνα


Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δημοσίευσε τα στοιχεία που δείχνουν τα περιστατικά των απείθαρχων επιβατών στα αεροσκάφη να έχουν αυξηθεί το 2015.
Συνολικά 10.854 απείθαρχα περιστατικά επιβατών αναφέρθηκαν στην ΙΑΤΑ από τις αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο το περασμένο έτος.
Αυτό ισοδυναμεί με ένα περιστατικό για κάθε 1.205 πτήσεις, μια αύξηση από τα 9.316 περιστατικά που αναφέρθηκαν το 2014 (ή ένα συμβάν για κάθε 1.282 πτήσεις).

Τι σημαίνει απείθαρχος επιβάτης

Η πλειοψηφία των περιστατικών που εμπλέκονται, αφορά λεκτική κακοποίηση, αδυναμία να ακολουθήσει τις νόμιμες οδηγίες του πληρώματος και άλλες μορφές αντικοινωνικής συμπεριφοράς.
Ένα σημαντικό ποσοστό (11%) των ποσοστών αναφέρονται στην σωματική επιθετικότητα προς τους επιβάτες ή το πλήρωμα ή ακόμη και σε βλάβη στο αεροσκάφος.
Το Αλκοόλ ή η χρήση ναρκωτικών, η μέθη ταυτοποιήθηκε ως ένας παράγοντας στο 23% των περιπτώσεων, όμως στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων αυτά καταναλώνονται πριν από την επιβίβαση και όχι κατά την διάρκεια της πτήσης.
Η αντι-κοινωνική συμπεριφορά μιας μικρής μειοψηφίας των πελατών μπορεί να έχει δυσάρεστες συνέπειες για την ασφάλεια και την άνεση όλων των υπολοίπων επιβατών επί του σκάφους.
Η αύξηση των αναφερόμενων περιστατικών, μας λέει ότι χρειάζονται πιο αποτελεσματικά και αποτρεπτικά μέτρα. Οι Αερογραμμές και τα αεροδρόμια καθοδηγούνται από βασικές αρχές που αναπτύχθηκαν το 2014 για να βοηθήσουν στην πρόληψη και τη διαχείριση τέτοιων περιστατικών. Το πλήρωμα δεν μπορεί από μόνο του. Γι 'αυτό ενθαρρύνουμε περισσότερες κυβερνήσεις να επικυρώσουν το πρωτόκολλο του Μόντρεαλ του 2014, "δήλωσε ο Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της ΙΑΤΑ.