ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

SWISS makes capacity adjustments for Summer 2012


Swiss International Air Lines is making some changes to its European services from Zurich, Geneva and Basel in its 2012 summer schedules, in response to shifts in demand. SWISS’s intercontinental network will see service increased to Beijing and Chicago. Frequencies will also be raised on the Zurich-Newark route, which will now be operated using SWISS’s own Airbus A340 equipment.
SWISS will serve a total of 70 destinations (47 European and 23 intercontinental) in 38 countries in its 2012 summer schedules. The services will be provided by a 90-aircraft fleet: 84 of SWISS’s own and a further six operating under wet-lease agreements. The summer schedules are valid from 25 March to 27 October 2012, and may be viewed in full on the swiss.com website.
Services from Zurich
On its European network from its Zurich hub, SWISS is increasing its services to Prague from three to four a day, while Bucharest receives a second daily flight. Genoa has also joined the SWISS Zurich network, served twice daily since 8 March with the flights operated by partner carrier Darwin Airline under a codeshare agreement. Elsewhere, SWISS is reducing its capacity slightly to certain regions such as the UK, Benelux and Germany, and will also be cancelling a small number of flights in the summer months.
On its Zurich-based intercontinental network, SWISS is raising its frequencies to Chicago to eleven flights a week. Service to Newark is also being expanded from six times weekly to daily; and the flights will now be operated using SWISS’s own Airbus A340 equipment seating 219 passengers from the start of the summer schedules. Frequencies to the recently-added destination of Beijing will also be increased to a daily service from the end of May. Services on the Zurich-Cairo route will be reduced to four times weekly for the summer months. Service to Cameroon will be withdrawn with the cutover to the summer schedules, for economic reasons.


Services from Geneva

SWISS will also be making individual adjustments to its European services from Geneva in its summer schedules. Nice will receive a third daily flight; and both the third daily service to Madrid and the second daily Athens flight introduced in February will also be retained. Services from Geneva underwent further expansion on 8 March: under a codeshare agreement with Darwin Airline, SWISS now offers direct flights from Geneva to Luxembourg, Genoa and Lugano. Further SWISS/Darwin Airline codeshare services to Florence and Venice will be added with the start of the summer schedules. Elsewhere, individual flights will be cancelled on selected routes (e.g. to the UK and Spain) in the summer months in response to lack of demand.

Services from Basel
SWISS will be adopting a revised range of services from EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg on 21 May. In addition to the existing destinations of Hamburg, Barcelona, Prague and Rome, London City will return to the Basel-based network, served twice a day using SWISS’s own equipment. Copenhagen, Budapest and Manchester will no longer be served directly from Basel, but will still be easily reachable via Zurich. Brussels remains in SWISS’s Basel network with two daily flights, though these will now be operated by partner carrier Brussels Airlines under a codeshare agreement.

Edelweiss Air and SWISS leisure flights
SWISS’s sister carrier Edelweiss Air will be offering a wide range of services to popular vacation destinations in the summer months. From Zurich Edelweiss Air will be adding Alicante and Madeira to its European programme, while the long-haul network will see the addition of Tampa (Florida) flights. Edelweiss Air will also be providing a twice-weekly summer service between Zurich and Tokyo which will supplement SWISS’s own services on the route.


Κυριακή 1 Απριλίου 2012

Η Eva Air εντάσσεται στην Star Alliance


Στις 29 Μαρτίου 2012  Η Star Alliance ανακοίνωσε ότι το Ανώτατο Εκτελεστικό Συμβούλιο της συμμαχίας έκανε  ομόφωνα δεκτή την αίτηση εισδοχής της EVA Air. Η απόφαση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της συμμαχίας, η οποία συνίσταται στην επιδίωξη της επέκτασης του δικτύου και της διείσδυσης σε νέες περιφέρειες που χαρακτηρίζονται από ισχυρές οικονομικές προοπτικές και ανάπτυξη.

«Η EVA Air αποτελεί πολύ σημαντική προσθήκη στη Star Alliance, μιας και θα εμπλουτίσει το παγκόσμιο δίκτυό μας με πολλές νέες διαδρομές, κυρίως δε προς την αναπτυσσόμενη αεροπορική αγορά της Άπω Ανατολής. Η εξέλιξη αυτή αυξάνει τις επιλογές των πελατών μας και συνάδει με τον στόχο μας να είμαστε η πρώτη παγκόσμια συμμαχία αερομεταφορέων για τους διεθνείς πελάτες μας», δήλωσε ο Mark Schwab, Διευθύνων Σύμβουλος της Star Alliance.

Από την ίδρυσή της πριν από 15 χρόνια, η Star Alliance ενισχύει σταδιακά την παρουσία της στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και έως τα μέσα του 2013 αναμένεται να αριθμεί οκτώ μέλη μεταξύ των αερομεταφορέων της συγκεκριμένης περιφέρειας.

Χάρη στη μελλοντική της ένταξη στη Star Alliance, η EVA Air θα είναι σε θέση να παρέχει στους πελάτες της πρόσβαση σε ένα παγκόσμιο δίκτυο, ομαλή εμπειρία ταξιδιού και αναγνώριση μέσω των διαφόρων προγραμμάτων τακτικών επιβατών των αερομεταφορέων-μελών της.

«Μετά από προσεκτική αξιολόγηση καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η Star Alliance είναι ο ιδανικός σύμμαχος για την EVA Air. Τα δίκτυά μας αλληλοσυμπληρώνονται και με τη συμβολή μας θα διευρυνθούν οι υφιστάμενες επιλογές πτήσεων της συμμαχίας στην αναπτυσσόμενη αγορά των στενών της Ταϊβάν. Προσβλέπουμε σε σημαντικές συνέργιες, τόσο σε επίπεδο αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών όσο και σε επίπεδο διεύρυνσης της πελατειακής μας βάσης. Επιπλέον, η συνεργασία μας με την Air China καθιστά την Star Alliance ιδιαίτερα ελκυστική για εμάς», δήλωσε ο James Jeng, Πρόεδρος της EVA Air.

Πλέον ενεργοποιείται η διαδικασία ενοποίησης, στο πλαίσιο της οποίας στελέχη της  EVA Air και της Star Alliance θα αρχίσουν τις εργασίες που πρέπει να ολοκληρωθούν προκειμένου η νέα αεροπορική εταιρεία να ενταχθεί στο δίκτυο της Star Alliance. Η Air China θα συμμετάσχει στη διαδικασία αυτή παρέχοντας τις γνώσεις και την πείρα της.

Το δίκτυο των 60 περίπου προορισμών της EVA Air θα προσθέσει στο δίκτυο της Star Alliance δύο νέα αεροδρόμια: τα Kaohsiung στην Ταϊβάν και Surabaya στην Ινδονησία. Επιπλέον, η γεωγραφική θέση της Ταϊβάν αναβαθμίζει ποιοτικά το επίπεδο των κόμβων της Star Alliance στην Ασία, καθώς έχει τη μικρότερη μέση απόσταση από όλες τις μεγάλες πόλεις της περιφέρειας Ασίας-Ειρηνικού. Συνολικά, το δίκτυο των 30 αεροπορικών εταιρειών (26 ενεργά και τέσσερα μελλοντικά μέλη) θα προσφέρουν καθημερινά πάνω από 22.000 πτήσεις εξυπηρετώντας 1.345 προορισμούς σε 191 χώρες.

Ημερίδα για βιώσιμη διαχείριση τουριστικών προορισμών, βιοποικιλότητα και τοπικές κοινωνίες στη Μήλο

Το MEDASSET, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Θαλασσίων Επιστημών του Πανεπιστημίου Πειραιά, διοργανώνει ημερίδα το Σάββατο 21 Απριλίου 2012 στο Συνεδριακό Κέντρο Μήλου “Γεώργιος Ηλιόπουλος”, με θέμα: “Βιώσιμη Διαχείριση Τουριστικών Προορισμών, Βιοποικιλότητα και Τοπικές Κοινωνίες”. Πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά ημερίδα που διοργανώνεται από το MEDASSET, στο πλαίσιο των δράσεων του προγράμματος Ocean Fund της Royal Caribbean Cruises Ltd.

Σκοπός της ημερίδας είναι η ενημέρωση των συμμετεχόντων για το πώς μπορεί να συνδυαστεί η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της Μήλου με την προστασία της βιοποικιλότητας του νησιού, σε ένα πλαίσιο ενεργούς συμμετοχής των πολιτών, επαγγελματιών, φορέων και κοινωνικών ομάδων. Στην ημερίδα θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν βέλτιστες πρακτικές, ενώ ομιλητές από Ισπανία και Γαλλία θα μιλήσουν για παραδείγματα επιτυχημένων εφαρμογών τουριστικών δραστηριοτήτων σε θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές.   

Η ημερίδα θα είναι πρακτικού ενδιαφέροντος και ειδική έμφαση θα δοθεί στη συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων σχετικά με τη σύγχρονη προσέγγιση αειφόρου διαχείρισης τουριστικών προορισμών και τις προκλήσεις που παρουσιάζει η εφαρμογή της. Θέμα συζήτησης θα είναι επίσης ο ρόλος που μπορούν να διαδραματίσουν οι επαγγελματίες του τουρισμού και οι σχετικοί φορείς στη διαχείριση παράκτιων ή/και θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών στη Μήλο, καθώς και οι ευκαιρίες που προκύπτουν από τη δημιουργία μιας προστατευόμενης περιοχής για την περαιτέρω βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της Μήλου.

Οι ομάδες εργασίας και διαβούλευσης που θα δημιουργηθούν, με βάση τα συμπεράσματα της ημερίδας, θα επεξεργαστούν και θα προτείνουν βιώσιμες λύσεις για την τουριστική ανάπτυξη του νησιού, που θα συνδυάζουν τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και τη διαφύλαξη του παράκτιου και θαλάσσιου περιβάλλοντος της Μήλου. 

Aegean: Αύξηση πωλήσεων αλλά με ζημία το 2011


Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 13% σε €668 εκ., λόγω της επέκτασης του διεθνούς δικτύου και την κατά 15% αύξηση της επιβατικής κίνησης εξωτερικού, με την εταιρία να δραστηριοποιείται σε 102 διεθνή δρομολόγια, γεγονός που αντιστάθμισε, σε ότι αφορά την πορεία του κύκλου εργασιών, τη σημαντική κάμψη της ζήτησης στην εσωτερική αγορά.

Το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημιές ύψους €27,2 εκ. από ζημιές ύψους €23,3 εκ. το 2010.  Σημειώνεται, ότι το καθαρό αποτέλεσμα της χρήσης 2010 είχε επιβαρυνθεί από φόρους ύψους €8 εκ. λόγω της έκτακτης εφάπαξ εισφοράς κοινωνικής ευθύνης.

Το κόστος καυσίμων και η σημαντική πτώση της ζήτησης από έλληνες καταναλωτές, τόσο για ταξίδια εσωτερικού αλλά και εξωτερικού, στο σύνολο του έτους και κυρίως κατά το τελευταίο τρίμηνο, ήταν οι κυριότεροι παράγοντες που επιβάρυναν το αποτέλεσμα.

Συγκεκριμένα, το κόστος καυσίμων αυξήθηκε κατά €62 εκ. σε €184 εκ. με το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης του κόστους -ήτοι €45 εκ.- να  οφείλεται στην αύξηση της τιμής  του πετρελαίου κατά 39%.

Παρά το ζημιογόνο αποτέλεσμα, η Εταιρία βελτίωσε τις λειτουργικές ταμειακές ροές, επιτρέποντάς της να επενδύσει στην αγορά χρονοθυρίδων (slots) στο Λονδίνο και στο Παρίσι. Παράλληλα, διατήρησε υγιή κεφαλαιακή διάρθρωση με τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα να διαμορφώνονται σε €166,8  εκ. 

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:
«Το 2011, οι εξοικονομήσεις που προήλθαν από την ομοιογένεια του στόλου και τη βελτίωση της παραγωγικότητας δεν  κάλυψαν τη σημαντική αρνητική επίδραση της οικονομικής κρίσης και την αύξηση του κόστους λόγω της κατά 39% υψηλότερης μέσης τιμής του πετρελαίου. Παράλληλα, η αυξημένη εξωστρέφεια της Εταιρίας και η σημαντική αύξηση της δραστηριότητας εξωτερικού ωφέλησαν μεν εμπορικά, είχαν όμως σημαντικό βραχυπρόθεσμο οικονομικό κόστος, όπως άλλωστε κάθε καινούργια επένδυση. Οι συνθήκες εξακολουθούν να παραμένουν εξαιρετικά δύσκολες με περαιτέρω υποχώρηση της ζήτησης τους πρώτους μήνες του 2012. Εν μέσω επιδεινούμενων συνθηκών οι προσπάθειές μας επικεντρώνονται στον περιορισμό του κόστους, στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος μας με την προσφορά προσιτών ναύλων και τη συνεχή αξιολόγηση του δικτύου ανάλογα με την εξέλιξη της ζήτησης αλλά και της στρατηγικής και των ευκαιριών που μας προσφέρονται.»

BusinessONtravel Επιχειρείτε «ελληνοτουρκικά», 19 & 20 Απριλίου στην Κωνσταντινούπολη


Στις 19 & 20 Απριλίου 2012 τουριστικοί επιχειρηματίες της Ελλάδας  θα  βρεθούν στην Κωνσταντινούπολη, για να συναντήσουν επιλεγμένους επαγγελματίες του τουρισμού της Τουρκίας. Στην αποστολή συμμετέχουν, υπό την Αιγίδα του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών Επιχειρήσεων (HATTA), Εκπρόσωποι από περισσότερες 15 Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις και Ξενώνες, Τουριστικά Γραφεία και Destination Management Companies, Επιχειρήσεις Εστίασης, Ανάπτυξης Ακινήτων και Διεθνών Κρουαζιέρων.
Οι Έλληνες επαγγελματίες του τουρισμού θα έχουν την ευκαιρία, κατά το διήμερο του businessONtravel, να επεκτείνουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα στην Τουρκία, να αξιοποιήσουν τα οφέλη της κοντινής απόστασης των δύο χωρών και την πληθώρα δυνατοτήτων και επιχειρηματικών ευκαιριών που διανοίγονται με το σχεδιασμό προκαθορισμένων επαγγελματικών συναντήσεων (Β2Β meetings). Οι επιχειρηματικές συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν στους φιλόξενους χώρους του Divan Istanbul City Hotel.
Η ελληνική επιχειρηματική αποστολή, στοχεύει να βοηθήσει την τουριστική προσέλκυση προς τη χώρα μας και συγκεκριμένα στην αύξηση της ροής των τουριστών από την Τουρκία ή μέσω Τουρκίας προς την Ελλάδα. 

Παρουσίαση των πολιτιστικών οδοιπορικών Geo Routes & Aegean Routes υπό την Αιγίδα της ΕΕΕ για την UNESCO



Την Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012 στο Υπουργείο Εξωτερικών, έγινε η παρουσίαση των πολιτιστικών οδοιπορικών για την Ελλάδα ‘Geo Routes & Aegean Routes’, που τελούν υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO.
Τα θεματικά οδοιπορικά πολιτιστικού χαρακτήρα Geo Routes & Aegean Routes απευθύνονται σε έμπειρους ταξιδευτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό οι οποίοι αναζητούν βιωματικές εμπειρίες στο ταξίδι τους, αποσκοπούν δε, στην ανάδειξη της ανεξερεύνητης Ελλάδας, στην προβολή της πολιτιστικής της κληρονομιάς και στη συμβολή για την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας, σε συνεργασία με φορείς και επιχειρήσεις, στο πλαίσιο προγραμμάτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης,
Το ‘ταξίδι’ των Geo Routes αφορά στην ηπειρωτική και των Aegean Routes στη νησιωτική Ελλάδα, των οποίων ο σχεδιασμός τεκμηριώνεται από ανεξάρτητη επιστημονική ομάδα ως προς τον πολιτιστικό, κοινωνικό, ιστορικό, γαστρονομικό και περιβαλλοντικό τους χαρακτήρα.
O κ. Γιάννης Μπαλακάκης, επικεφαλής των Geo Routes & Aegean Routes και δ/νων σύμβουλος της Gnomon Performance SA, ανέπτυξε την ταυτότητα, τους σκοπούς και τους στόχους, αναφέροντας ότι «η Ελλάδα, με τις όποιες της δυσκολίες, δεν παύει να είναι από τις πιο χαρισματικές γωνιές του κόσμου, με χρώματα, ανάγλυφο, φύση, ιστορία, πολιτισμό, γαστρονομία, αρχέγονες αξίες, μα προπάντων μοναδικούς ανθρώπους, που όλα αυτά συνθέτουν έναν καμβά που όμοιος του δεν συναντάται αλλού.
Η κ. Αικατερίνη Τζιτζικώστα, πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO, στο πλαίσιο υποστήριξης των Geo Routes ανέφερε ότι « η UNESCO εργάζεται εντατικά για να συμβάλλει αποφασιστικά στην επίτευξη των 8 Αναπτυξιακών Στόχων του Ο.Η.Ε για τη Χιλιετία. Ένας από τους οχτώ αυτούς στόχους είναι η εφαρμογή στρατηγικών για την αειφόρο ανάπτυξη. Ο Διεθνής Οργανισμός, αναγνωρίζοντας το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει o πολιτισμός και η τουριστική ανάπτυξη στις μέρες μας, προωθεί, μέσω του προγράμματος ‘Πολιτισμός-Τουρισμός’, τη διαμόρφωση μίας νέας τουριστικής κουλτούρας, που βασίζεται στην υπεύθυνη διαχείριση και αξιοποίηση των περιβαλλοντικών πόρων και του πολιτισμικού κεφαλαίου κάθε προορισμού. Στη δύσκολη διεθνή συγκυρία που διανύουμε η Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO χαιρετίζει πρωτοβουλίες, όπως των Geo Routes & Aegean Routes, θεωρώντας τις ουσιαστικό μέσο για την καταπολέμηση της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, έμπρακτη απόδειξη της κοινωνικής ευαισθησίας της εταιρείας σας και όχημα για την προβολής της Ελλάδας, ως μιας χώρας που εργάζεται, παράγει και πρωτοπορεί, γεγονός που είναι σήμερα πιο αναγκαίο και επιβεβλημένο από ποτέ».
Από τα 14 συνολικά οδοιπορικά για το 2012, το πρώτο διάρκειας 5 ημερών στη Νοτιοανατολική Πελοπόννησο με τίτλο ‘Στις Πύλες του Άδη’ έχει ήδη ανακοινωθεί για τις 17 Μαΐου 2012. Πληροφορίες, αναλυτικά προγράμματα, ημερομηνίες διεξαγωγής και τιμές, θα  βρείτε στο διαδικτυακό τόπο http://www.geo-routes.com.
Τα οδοιπορικά έχουν -κατόπιν ζήτησης- τη δυνατότητα της προσαρμογής στις ανάγκες ομάδων και στη διαμόρφωσή τους ως προς τη θεματική ύλη, τη διάρκεια και το χρόνο υλοποίησης.

Επιστολή της ΓΕΠΟΕΤ για το νομοσχέδιο του Υπ. Μεταφορών


Η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού, ως δευτεροβάθμιος φορέας εκπροσώπησης των τουριστικών γραφείων και των επιχειρήσεων τουριστικών λεωφορείων της χώρας και εν όψει της ψήφισης των άρθρων του Σχεδίου Νόμου “Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και Άλλες Διατάξεις” του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, απέστειλε επιστολή προς όλους τους εκπροσώπους του Ελληνικού Κοινοβουλίου, επισημαίνοντας δύο κρίσιμα για τον τουριστικό τομέα ζητήματα, τα οποία αντί να επιλύονται με το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου διαιωνίζονται, εις βάρος του ελληνικού τουρισμού που διέρχεται κρίσιμες ώρες, του Έλληνα πολίτη αλλά και του αλλοδαπού επισκέπτη.

Α) Στο κεφάλαιο Α του Β Μέρους του Σχεδίου Νόμου όπου περιγράφεται η “Ρύθμιση Θεμάτων Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης Αυτοκινήτων”, δεν προβλέπεται η χορήγηση νέων αδειών για Επιβατικά Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα από πέντε (5) μέχρι εννέα (9) θέσεων Ειδικής Μίσθωσης (ΕΙΔΜΙΣΘ) χωρίς μετρητή με επαγγελματία οδηγό –τα γνωστά βανάκια– στα τουριστικά γραφεία, τα οποία λόγω της φύσεως της λειτουργίας τους τα έχουν πραγματικά ανάγκη για την καθημερινή μεταφορά μικρών ομάδων τουριστών.

Παράλληλα, δεν προβλέπεται η δυνατότητα χρήσης τετρακίνητων οχημάτων, τα οποία χρησιμοποιούνται εκτενώς για εναλλακτικές δραστηριότητες τουρισμού, οι οποίες συνιστούν δημοφιλές τουριστικό προϊόν παγκοσμίως και μπορούν να υποστηρίξουν τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου της χώρας μας σε δωδεκάμηνη βάση στους περισσότερους εγχώριους προορισμούς, αλλά ούτε και η έκδοση νέων αδειών για λιμουζίνες, οι οποίες αποτελούν προαπαιτούμενο για την ανάδειξη της Ελλάδας ως υψηλού κύρους και ποιότητας τουριστικού προορισμού.

Β) Όχι μόνο δεν απελευθερώνονται οι χερσαίες επιβατικές μεταφορές και οι τακτικές συγκοινωνιακές γραμμές, οι οποίες εξυπηρετούνται από τα ΚΤΕΛ, όπως η χώρα έχει υποχρέωση να πραγματοποιήσει και όπως επισταμένως ζητείται από τα τουριστικά λεωφορεία της χώρας –τα οποία και αναβαθμισμένο επίπεδο υπηρεσιών στους επιβαίνοντες μπορούν να παρέχουν, αλλά και σημαντικά χαμηλότερο κόστος μετακίνησης σε σχέση με το ισχύον καθεστώς– αλλά πριμοδοτούνται προκλητικά με επιπλέον χρηματοδότηση 45 εκατ. ευρώ προς επενδύσεις για εκσυγχρονισμό τους, τη στιγμή που οι επιχειρήσεις όλης της χώρας –τουριστικές και μη– κυριολεκτικά ματώνουν για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση από τις τράπεζες με εξοντωτικά επιτόκια, ενώ άλλες πραγματικά παραγωγικές επενδύσεις που δημιουργούν θέσεις εργασίας δεν πραγματοποιούνται λόγω έλλειψης κονδυλίων.

Η επιστολή της ΓΕΠΟΕΤ κλείνει αναφέροντας πως ο ελληνικός τουρισμός δεν αντέχει άλλες καθυστερήσεις, δεν αντέχει να βλέπει τις τουριστικές περιόδους να περνούν, διότι πολύ απλά αν συνεχιστεί η υφιστάμενη κατάσταση δε θα υπάρχει ελληνικός τουρισμός, οι τουριστικές επιχειρήσεις θα έχουν σβήσει.

Η Ομοσπονδία καλεί τους βουλευτές να θέσουν μετ‘ επιτάσεως τα δύο αυτά θέματα και να πιέσουν, ώστε να συμπεριληφθούν στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο, “προκειμένου να μπορέσουν να λειτουργήσουν οι τουριστικές επιχειρήσεις κατά την τουριστική περίοδο που μόλις αρχίζει και η οποία προβλέπεται εξαιρετικά δύσκολή και καθοριστική για το ίδιο το μέλλον της χώρας, το μέλλον όλων μας”.

ΟΛΘ ΑΕ: Εντυπωσιακή η πορεία των οικονομικών μεγεθών της το 2011


Τη δυναμική που έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αντικατοπτρίζει η Εντυπωσιακή  πορεία των οικονομικών μεγεθών της ΟΛΘ ΑΕ το 2011. Τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν την περασμένη χρονιά κατά 96,90%, καθώς διαμορφώθηκαν σε 12.098.501 ευρώ, έναντι των 6.144.360 ευρώ του 2010. Σημαντική αύξηση εμφανίζουν επίσης τα μικτά κέρδη, κατά 40,30%, αφού έφτασαν τα 16.215.195 ευρώ έναντι των 11.557.575 ευρώ του 2010, ενώ και τα προ φόρων κέρδη αυξήθηκαν κατά 65,025%, κλείνοντας στα 15.328.813 ευρώ, έναντι των 9.288.754 ευρώ του 2010.

Ειδικότερα για το 2011 η εικόνα της ΟΛΘ ΑΕ είναι η ακόλουθη:
Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 3,23%, καθώς διαμορφώθηκε στα 51.222.138 ευρώ, έναντι των 49.617.466 ευρώ του 2010. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων κατά 6,01%, στην αύξηση των πωλήσεων των λοιπών παροχών εξυπηρέτησης πλοίων και φορτίων κατά 5,35% και στην αύξηση των πωλήσεων του συμβατικού λιμένα κατά 0,35%. Αντίθετα μείωση παρουσίασαν οι πωλήσεις των οργανωμένων σταθμών αυτοκινήτων (πάρκινγκ) κατά 11,86%.

Στο επίπεδο της διακίνησης φορτίων, στο ΣΕΜΠΟ η αύξηση των κοντέινερ σε TEUs ήταν 8,27% έναντι του 2010. Η διακίνηση φορτίων στο συμβατικό λιμάνι σημείωσε μείωση κατά 4,44% (4.207.359 τόνοι έναντι των 4.402.688 τόνων του 2010).

Η εταιρεία μείωσε τα έξοδα της το 2011 συνολικά κατά 7,26%, εκ των οποίων το 12,85% οφείλεται στη μείωση των αμοιβών και εξόδων του προσωπικού, λόγω εφαρμογής των νόμων 3833, 3845/2010 και 4024/2011, των διαφόρων εξόδων κατά 9,41% και των παροχών προς τρίτους κατά 3,03%.

Η διοίκηση θα προτείνει στη Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος 0,40 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2011.

Σχολιάζοντας την οικονομική κατάσταση της ΟΛΘ ΑΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Στέλιος Αγγελούδης δήλωσε: “Ο δυναμισμός και οι προοπτικές του λιμανιού της Θεσσαλονίκης καταγράφονται απολύτως στα οικονομικά αποτελέσματα της ΟΛΘ ΑΕ για το 2011. Παρά την οικονομική κρίση που έχει επηρεάσει το σύνολο της πραγματικής οικονομίας, αλλά και το ‘πάγωμα’ των τιμολογίων, η διαχείριση της διοίκησης αποδείχθηκε αποτελεσματική. Άλλωστε η οικονομική ευρωστία του Οργανισμού είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εξέλιξη του λιμανιού, που απαιτεί σημαντικές επενδύσεις, ώστε να εξελιχθεί σε βασικό αναπτυξιακό βραχίονα όχι μόνο της Θεσσαλονίκης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Επίσης, σημαντικό πλεονέκτημα της ΟΛΘ ΑΕ είναι το υψηλό επίπεδο των εργαζομένων της εταιρείας, οι οποίοι παρά τις περικοπές αμοιβών που υπέστησαν όπως όλοι σχεδόν οι Έλληνες, εξακολούθησαν να δουλεύουν νυχθημερόν με αυταπάρνηση για να εξυπηρετήσουν τα φορτία”.

Κοινωνικό ιατρείο
Εντός των επομένων ημερών πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το “Κοινωνικό Ιατρείο” που δημιούργησε η ΟΛΘ ΑΕ, με τη συμπαράσταση του Μητροπολίτη Νεαπόλεως - Σταυρουπόλεως κ.Βαρνάβα και τη συνεργασία του Δήμου Θεσσαλονίκης. Το Κοινωνικό Ιατρείο απευθύνεται σε όσους συνανθρώπους μας δεν έχουν πρόσβαση στους θεσμούς της δημόσιας υγείας και της κοινωνικής πρόνοιας και κυρίως στους άστεγους. Στεγάζεται σε χώρο 58 τ.μ., που βρίσκεται στο κτίριο του παλαιού τηλεφωνείου, κοντά στην πύλη 6 του λιμανιού. Θα λειτουργεί καθημερινά από τη μία το μεσημέρι μέχρι τις 6 το απόγευμα. Διαθέτει εξεταστική κλίνη με τον κατάλληλο εξοπλισμό και φαρμακείο, ενώ φιλοξενεί κι ένα πλήρως εξοπλισμένο οδοντιατρείο. Οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν πρόσβαση από την κεντρική είσοδο της ΟΛΘ, στην αρχή της λεωφόρου Νίκης, ενώ το τηλέφωνο επικοινωνίας είναι το 2310.593.285. Οι γιατροί θα συμμετάσχουν στην προσπάθεια εθελοντικά και ήδη έχουν γίνει σχετικές επαφές με τον Ιατρικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης, την Εταιρεία Παθολόγων Βορείου Ελλάδος, την Οδοντιατρική Σχολή ΑΠΘ και το Ιπποκράτειο Νοσοκομείο, για όσους από αυτούς που θα εξεταστούν θα χρειαστεί νοσηλεία. Επίσης, σε τακτά χρονικά διαστήματα στο χώρο θα βρίσκονται κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Για τη δημιουργία του Κοινωνικού Ιατρείου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ δήλωσε: “Κανείς δεν μπορεί να κλείσει τα μάτια και τα αφτιά στις κοινωνικές εξελίξεις. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια οι άστεγοι στη Θεσσαλονίκη αυξάνονται, ενώ δεν υπάρχουν τα αναλογούντα αντίβαρα. Οι άνθρωποι αυτοί ταλαιπωρούνται από την έλλειψη στέγης και οποιασδήποτε μονιμότητας στη ζωή τους, ενώ εξαιτίας του τρόπου που κινούνται στην καθημερινότητά τους αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας. Από απλά έως πιο σοβαρά και πιο σύνθετα. Η ΟΛΘ ΑΕ διαθέτει χώρους, δυνατότητες και ευαισθησία. Δεν μπορούσε να παραμείνει απαθής. Έτσι από σήμερα στρατεύεται μαζί με άλλους φορείς της πόλης στην προσπάθεια στήριξης των αστέγων, ώστε η ζωή τους να γίνει καλύτερη”.

Συμμετοχή του ΔΑΑ και φέτος στην «Ώρα της Γης»


Το αεροδρόμιο της Αθήνας δηλώνει για 4η συνεχή χρονιά «παρών» στην «Ώρα της Γης 2012», το Σάββατο 31 Μαρτίου, στο πλαίσιο της παγκόσμιας πρωτοβουλίας του WWF, σβήνοντας τα φώτα και διακόπτοντας τη λειτουργία ενός από τους δύο διαδρόμους του (δυτικός διάδρομος, 03L/21R και οι τροχοδρομοί του) από τις 20:30 έως τις 21:30.
 Για την ευαισθητοποίηση των πολιτών στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, ανακοινώσεις στους αεροσταθμούς θα ενημερώνουν το κοινό για την παγκόσμια κινητοποίηση του WWF και τη συμμετοχή του αεροδρομίου της Αθήνας.  Επιπλέον, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ενθαρρύνει όλο το προσωπικό του αεροδρομίου να συμμετάσχει στην «Ώρα της Γης» μειώνοντας ή σβήνοντας τα φώτα στο σπίτι
Πέραν της συμβολικής συμμετοχής του σε ανάλογες πρωτοβουλίες, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών δραστηριοποιείται συστηματικά στο θέμα της κλιματικής αλλαγής, υλοποιώντας από το 2008 «Εταιρικό Σχέδιο Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή» το οποίο επικαιροποιείται σε ετήσια βάση. Παράλληλα, το αεροδρόμιο της Αθήνας συμμετέχει ενεργά στο εθελοντικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα  για τη διαχείριση και μείωση των εκπομπών άνθρακα Airport Carbon Accreditation, έχοντας πρωτοστατήσει στη σύλληψη και στο σχεδιασμό του προγράμματος που ξεκίνησε το 2008 και έχοντας πετύχει μείωση των εκπομπών άνθρακα πάνω από 20% από το 2005 μέχρι σήμερα

Γ. Ανωμερίτης: Να μετατραπεί άμεσα το θεσμικό πλαίσιο για τη δομή και λειτουργία του λιμενικού συστήματος της χώρας


Την άμεση μετατροπή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου (Ν. 2932/2001) για τη δομή και λειτουργία του λιμενικού συστήματος της χώρας, ζήτησε για μια ακόμα φορά ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, μιλώντας στην Ημερίδα για την Κρουαζιέρα, την οποία διοργάνωσε ο Δήμος Θήρας στη Σαντορίνη.
          Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης αφού ανέλυσε τα δεδομένα της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας και της κρουαζιέρας, μεταξύ άλλων ζήτησε:    
1.   Την ανάδειξη του ευρωπαϊκού λιμενικού μοντέλου και στην χώρα μας, κατά το οποίο οι λιμένες λειτουργούν ιδιοκτησιακά ως Αρχές υπό τον έλεγχο του δημοσίου, της αυτοδιοίκησης, επιμελητηρίων και ιδιωτικών φορέων του τουρισμού και της ναυτιλίας και λειτουργικά-διαχειριστικά μέσω παραχωρήσεων σε μεγάλους παρόχους.
2.   Τη μετατροπή άμεσα των μεγάλων λιμανιών της χώρας σε Ανώνυμες Εταιρίες, πέρα από τα 12 λιμάνια που ήδη λειτουργούν ως Α.Ε. “Δεν είναι δυνατό λιμάνια όπως της Σαντορίνης, που είναι το πρώτο λιμάνι κρουαζιέρας μετά τον Πειραιά, να λειτουργεί ως Λιμενικό Δημοτικό Ταμείο, με έναν πρόεδρο και έναν υπάλληλο!!”.
3.   Να αναλάβει η ΕΛΙΜΕ, με δείκτες και στοιχεία, να προτείνει άμεσα το νέο λιμενικό μοντέλο της χώρας. “Καλοί είναι και τους θέλουμε τους ξένους συμβούλους, αλλά ήδη χάσαμε δύο χρόνια!”.  
4.   Όλες οι παραχωρήσεις ή ακόμη και η εκχώρηση του management να γίνουν βάσει του κοινοτικού δικαίου, με ανοιχτές διαδικασίες, με στόχο νέες υποδομές και επενδύσεις, ιδιαίτερα στα λιμάνια κρουαζιέρας.
5.   Επισήμανε ότι τα λιμάνια είναι ιδιαίτερης μορφής λιμενικές επιχειρήσεις, που λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο επί 365 μέρες τον χρόνο και δεν μπορούν να λειτουργούν ως Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.
6.   Η ΕΛΙΜΕ ήδη έχει αναλάβει στα πλαίσια και της ESPO (Ένωση Λιμένων Ευρώπης) τη δημιουργία Cluster Λιμένων Κρουαζιέρας και βάσει του ερωτηματολογίου, το οποίο συνέταξαν όλα τα λιμάνια, θα προτείνει νέα σχήματα και δράσεις.
  1. Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. και η θυγατρική του για θέματα Συνδυασμένων Μεταφορών και Consulting, θα αναλάβει επιχειρηματικές πρωτοβουλίες σε λιμάνια της χώρας για νέα διαχειριστικά και διοικητικά σχήματα. “Ένα από αυτά τα λιμάνια, εφόσον συμφωνήσει η Πολιτεία και η Δημοτική Αρχή θα είναι και το λιμενικό σύστημα της Σαντορίνης, με έμφαση στην εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας”.