ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 27 Δεκεμβρίου 2025

Χρονιά-ορόσημο για το «Ελ. Βενιζέλος»: Ρεκόρ επιβατών, αλλαγή σκυτάλης και το αεροδρόμιο της επόμενης δεκαετία

 

 Το 2025 κλείνει ως χρονιά-ορόσημο για το «Ελευθέριος Βενιζέλος», με ιστορικό ρεκόρ επιβατικής κίνησης

Με έντονο συμβολισμό και καθαρό μήνυμα μετάβασης πραγματοποιήθηκε η χριστουγεννιάτικη εκδήλωση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών για τους δημοσιογράφους. Το 2025 κλείνει ως χρονιά-ορόσημο για το «Ελευθέριος Βενιζέλος», με ιστορικό ρεκόρ επιβατικής κίνησης, την ολοκλήρωση του στρατηγικού πλάνου Route 25 και την επίτευξη μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος 25 χρόνια νωρίτερα από τη δέσμευση του κλάδου για το 2050. Ταυτόχρονα, το 2026 σηματοδοτεί την έναρξη ενός νέου, μεγάλου κύκλου επενδύσεων, με την επέκταση του αεροσταθμού άνω του 1 δισ. ευρώ και τη σκυτάλη στη διοίκηση να περνά από τον Γιάννη Παράσχη στον Γιώργο Καλλιμασιά.

Στην εκδήλωση, ο απερχόμενος CEO Γιάννης Παράσχης, ο νέος CEO Γιώργος Καλλιμασιάς -που αναλαμβάνει επίσημα την 1η Φεβρουαρίου- και η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του ΔΑΑ, Ιωάννα Παπαδοπούλου, σκιαγράφησαν την εικόνα ενός αεροδρομίου που αφήνει πίσω του μια περίοδο ωρίμανσης και επιτυχιών και περνά σε μια φάση έντονης ανάπτυξης.

Ρεκόρ επιβατών και υπέρβαση προβλέψεων

Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν, το 2025 αναμένεται να κλείσει με περίπου 34 εκατ. επιβάτες, επίδοση που υπερβαίνει τις αρχικές προβλέψεις και επιβεβαιώνει τη σταθερά ανοδική πορεία του αεροδρομίου μετά την πανδημία. Όπως τόνισε ο κ. Παράσχης, η επίδοση αυτή δεν οφείλεται αποκλειστικά στον τουρισμό, αλλά και στην ουσιαστική ενίσχυση των ταξιδιών των Ελλήνων, οι οποίοι πλέον αποτελούν έναν πιο μόνιμο και αξιόπιστο πυλώνα ζήτησης.

Η εικόνα αυτή, όπως σημείωσε, αντανακλά τη συνολικότερη πορεία της χώρας, με το αεροδρόμιο της Αθήνας να λειτουργεί ως βασική πύλη ανάπτυξης και διασύνδεσης της οικονομίας. «Η λογική μας ήταν πάντα να μιλάμε με έργα», ανέφερε χαρακτηριστικά, κάνοντας έναν σύντομο αλλά ουσιαστικό απολογισμό μιας διαδρομής που περιλάμβανε εύκολες αλλά και ιδιαίτερα απαιτητικές περιόδους.

Route 25 και βιωσιμότητα: Ένας κύκλος κλείνει

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ολοκλήρωση του Route 25, του στρατηγικού πλάνου που έθεσε ως κεντρικό στόχο τη βιωσιμότητα και τη λειτουργική αναβάθμιση του αεροδρομίου. Με την επίτευξη μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος, το «Ελ. Βενιζέλος» συγκαταλέγεται πλέον στα πρωτοπόρα αεροδρόμια διεθνώς, επιτυγχάνοντας τον στόχο αυτό 25 χρόνια νωρίτερα από τη δέσμευση του κλάδου για το 2050.

«Βάζουμε κι εμείς ένα λιθαράκι ώστε η Αθήνα και η χώρα να είναι βιώσιμος προορισμός», ανέφερε ο κ. Παράσχης, υπογραμμίζοντας ότι το αεροδρόμιο έχει εξελιχθεί σε πρότυπο, ως ένα από τα πρώτα ιδιωτικοποιημένα αεροδρόμια στην Ευρώπη, με σταθερή στρατηγική συνέχεια.

Παρότι τυπικά θα παραμείνει ως σύμβουλος, το κλίμα της εκδήλωσης είχε έντονα στοιχεία απολογισμού και «σκυταλοδρομίας». Ο ίδιος μίλησε ανοιχτά για το κλείσιμο ενός προσωπικού και επαγγελματικού κύκλου, εκφράζοντας την εμπιστοσύνη του στον διάδοχό του, τον οποίο χαρακτήρισε «φυσική συνέχεια» της πορείας του αεροδρομίου.

Αλλαγή διοίκησης και αρχή ενός νέου κύκλου

Ο Γιώργος Καλλιμασιάς, στέλεχος του ΔΑΑ από το 1999 και στενός συνεργάτης του Γιάννη Παράσχη επί δύο δεκαετίες, ανέλαβε ουσιαστικά τον ρόλο του οικοδεσπότη της επόμενης ημέρας. Όπως ανέφερε, παραλαμβάνει την εταιρεία «σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο αριστείας, επιχειρησιακής και περιβαλλοντικής», με τη μεγαλύτερη πρόκληση να αφορά πλέον τη χωρητικότητα και τις υποδομές.

«Έχουμε μπροστά μας πολύ σημαντικές προκλήσεις», σημείωσε, τονίζοντας ότι η ανάγκη επέκτασης των εγκαταστάσεων είναι πλέον επιτακτική, ώστε το αεροδρόμιο να μπορέσει να υποστηρίξει τη διαρκώς αυξανόμενη επιβατική κίνηση των επόμενων ετών.

Το μεγάλο στοίχημα: Επέκταση άνω του 1 δισ. ευρώ

Στο επίκεντρο της επόμενης περιόδου βρίσκεται το έργο επέκτασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, συνολικού προϋπολογισμού άνω του 1 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο που έχει υλοποιηθεί ποτέ στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Στόχος είναι η ανάδειξη του αναδόχου εντός του πρώτου τριμήνου του 2026 και η έναρξη των εργασιών εντός του ίδιου έτους. Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως το 2032, με σταδιακές παραδόσεις, ώστε το αεροδρόμιο να παραμένει πλήρως λειτουργικό καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευής.

Η επέκταση περιλαμβάνει την αναβάθμιση και επέκταση του κύριου και του δορυφορικού αεροσταθμού, με στόχο την αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας στους 40 εκατ. επιβάτες. Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός, που φέρει την υπογραφή της κοινοπραξίας «Anemos» (Grimshaw, Haptic και K-Studio), δίνει έμφαση στη λειτουργικότητα, τη βιωσιμότητα και τη βελτίωση της εμπειρίας του επιβάτη, με βιοκλιματικά χαρακτηριστικά και στόχο πιστοποίησης LEED Gold.

Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα-προπομποί της μεγάλης επέκτασης, συνολικού ύψους 188 εκατ. ευρώ, που υλοποιεί η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – REDEX. Περιλαμβάνουν νέα πίστα στάθμευσης αεροσκαφών και σύγχρονο πολυώροφο πάρκινγκ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2027.

Όπως παραδέχθηκε ο νέος CEO, η περίοδος των έργων θα φέρει αναπόφευκτα κάποια ταλαιπωρία για το επιβατικό κοινό. «Στο τέλος της ημέρας, όμως, θα μιλάμε για ένα νέο, άρτιο αεροδρόμιο», σημείωσε