ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2025

Έρευνα της Hilton για το 2026 αποκαλύπτει την άνοδο των “whycations”

 

Σύμφωνα με την Έκθεση Τάσεων της Hilton για το 2026, με τίτλο “The Whycation: Travel’s New Starting Point”, οι ταξιδιώτες παγκοσμίως επαναπροσδιορίζουν το γιατί ταξιδεύουν – τοποθετώντας τον σκοπό, τη συναισθηματική σύνδεση και το προσωπικό νόημα στο επίκεντρο κάθε διαδρομής.

Η παγκόσμια έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ipsos, συγκέντρωσε στοιχεία από 14.000 ταξιδιώτες σε 14 χώρες, καθώς και από 5.000 μέλη της ομάδας της Hilton και 1.000 μέλη του προγράμματος Hilton Honors. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 2026 θα σηματοδοτήσει την άνοδο των λεγόμενων “whycations” – ταξιδιών που ξεκινούν όχι με το ερώτημα “Πού πάμε;” αλλά “Γιατί πάμε;”


“Καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν περισσότερο νόημα στα ταξίδια τους, η εμπιστοσύνη και η οικειότητα δεν ήταν ποτέ πιο σημαντικές”, δήλωσε ο Chris Nassetta, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hilton. “Το 74% των ταξιδιωτών προτιμά να κλείνει με μάρκες που γνωρίζει και εμπιστεύεται. Περισσότερο από ποτέ, το συναίσθημα πίσω από το ταξίδι καθορίζει από πού αρχίζει το ταξίδι”.


Κύριες παγκόσμιες τάσεις που διαμορφώνουν τα ταξίδια του 2026

1. Hushpitality – η αναζήτηση της ησυχίας και της ηρεμία

Οι ταξιδιώτες αναζητούν προορισμούς που τους βοηθούν να αποσυνδεθούν από τις αποσπάσεις της καθημερινότητας. Σχεδόν οι μισοί (48%) σκοπεύουν να παρατείνουν επαγγελματικά ή οικογενειακά ταξίδια για προσωπικό χρόνο, ενώ το 73% δίνει προτεραιότητα στο ψηφιακό check-in για μια πιο ήρεμη και ομαλή εμπειρία.

2. Η άνεση του σπιτιού ως νέα “χειραποσκευή”

Η οικειότητα και οι ρουτίνες γίνονται η βάση της άνεσης στα ταξίδια. Το 80% των ταξιδιωτών βρίσκει παρηγοριά σε γνωστές γεύσεις, ενώ το 64% των ιδιοκτητών κατοικίδιων σχεδιάζει το ταξίδι με βάση τις ανάγκες των ζώων τους. Πολλοί συνδυάζουν τα ταξίδια με προσωπικά πάθη και χόμπι, με το 72% να δηλώνει ότι θέλει να αφιερώσει χρόνο στην ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων.

3. Generation permutations – η δημιουργική οικογενειακή εμπειρία

Τα οικογενειακά ταξίδια γίνονται πιο συμμετοχικά και διαδραστικά, με το 73% των γονιών και παππούδων να ενθαρρύνουν τα παιδιά να συμμετέχουν στον προγραμματισμό των διακοπών. Οι “skip-gen” διακοπές – όπου παππούδες και εγγόνια ταξιδεύουν χωρίς τους γονείς –  αυξάνονται, ενώ περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν κοινές εμπειρίες που ενώνουν τις γενιές.

4. Inheritourism – το ταξίδι ως οικογενειακή κληρονομιά

Οι ταξιδιωτικές συνήθειες κληρονομούνται από γενιά σε γενιά: τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών δηλώνουν ότι οι προτιμήσεις τους στα ξενοδοχεία επηρεάστηκαν από τους γονείς τους, ενώ το 70% των οικογενειών επιδιώκει ταξίδια που συνδέονται με τοπικές παραδόσεις και οικογενειακές ρίζες.

5. Η επιστροφή του αμερικανικού road trip

Ενόψει της 250ής επετείου των Ηνωμένων Πολιτειών το 2026, το εμβληματικό road trip επιστρέφει δυναμικά. Το 90% των Αμερικανών ταξιδιωτών δηλώνει ότι το πιο σημαντικό στοιχείο ενός ξενοδοχείου είναι ένα άνετο κρεβάτι, ενώ το 63% θεωρεί απαραίτητη την πρόσβαση σε πισίνα για χαλάρωση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Η άνοδος των “whycations”

Η έρευνα της Hilton δείχνει μια καθαρή μετατόπιση στα κίνητρα των ταξιδιωτών – από την ποσότητα στην ποιότητα και από τους προορισμούς στον σκοπό. Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες συνδυάζουν εργασία, ευεξία και ανακάλυψη, επιλέγοντας εμπειρίες που ενισχύουν τη συναισθηματική ευεξία και τη σύνδεση.

Είτε πρόκειται για ήρεμες αποδράσεις, πολιτισμικές εμπειρίες ή οικογενειακές περιπέτειες, οι ταξιδιώτες του 2026 σχεδιάζουν προσωποποιημένα ταξίδια που αντικατοπτρίζουν τις αξίες και την ταυτότητά τους.