ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2025

Σ.Ε.Ο.Ο. Κυκλάδων: “H ΚΥΑ για τα Ε.Ι.Χ δεν αφαιρεί από τις υπηρεσίες άλλων κλάδων”

 Με ανακοίνωσή του το Σωματείο Ε.Ι.Χ. με Οδηγό Κυκλάδων (Σ.Ε.Ο.Ο.Κ) σχολιάζει τη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Τουρισμού και Μεταφορών, η οποία –όπως επισημαίνει – βάζει τέλος σε παρερμηνείες που επηρέαζαν τη λειτουργία του κλάδου.

Το Σωματείο τονίζει ότι η ρύθμιση προστατεύει την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών και διασφαλίζει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, παρά τις αντιδράσεις που έχουν εκφραστεί από σωματεία οδηγών ταξί. Στην ανακοίνωση σημειώνεται: “Με την τελευταία Κοινή Υπουργική Απόφαση, τα Υπουργεία Τουρισμού και Μεταφορών έβαλαν τέλος σε χρόνιες παρερμηνείες που άφηναν εκτεθειμένες τις εταιρείες μας και επηρέαζαν τον τρόπο λειτουργίας μας. Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από μερίδα οδηγών ταξί, αλλά κυρίως από τη διοίκηση ορισμένων σωματείων και την ομοσπονδία τους”.

Οι αντιδράσεις

Σύμφωνα με το Σωματείο, οι ενστάσεις “δε φαίνεται να βασίζονται στην ουσία, αλλά περισσότερο σε συγκρούσεις συμφερόντων και την ανάγκη για εσωτερική προβολή“. Υπογραμμίζεται ότι η ΚΥΑ “δεν αφαιρεί τίποτα από τις υπηρεσίες άλλων κλάδων“, αλλά αντίθετα θέτει σαφείς κανόνες για τη λειτουργία των Ε.Ι.Χ. με οδηγό.

Η υπό σύσταση Πανελλήνια Ομοσπονδία Ε.Ι.Χ. με Οδηγό είχε συμβάλει στη διαμόρφωση αυτών των αλλαγών, μέσα από παρεμβάσεις, κινητοποιήσεις και συναντήσεις με τους αρμόδιους φορείς.

Συνεργασία εταιρειών

Η νέα ρύθμιση αναγνωρίζει τη “δυνατότητα των νομικών προσώπων να συνεργάζονται μεταξύ τους“, κάτι που μέχρι σήμερα παρερμηνευόταν, οδηγώντας σε άδικες κυρώσεις. Όπως υπενθυμίζει το Σωματείο, όλες οι υπηρεσίες δηλώνονται υποχρεωτικά στην ψηφιακή πλατφόρμα του Υπουργείου Μεταφορών, όπου υπάρχει η δυνατότητα μίσθωσης τόσο από φυσικά όσο και από νομικά πρόσωπα.

Το ζήτημα του προορισμού

Σημαντική διόρθωση φέρνει η ΚΥΑ και στο θέμα του προορισμού, καθώς αναγνωρίζει επίσημα ότι “η υπηρεσία περιλαμβάνει και το σημείο αποβίβασης του πελάτη”. Η διαδικασία εκτέλεσης ορίζεται πλέον με σαφήνεια:

  • Σημείο Α: Έδρα της επιχείρησης (υποχρεωτική αφετηρία).
  • Σημείο Β: Σημείο παραλαβής, δηλωμένο στην πλατφόρμα του Υ.Μ.Ε.
  • Σημείο Γ: Προορισμός/σημείο αποβίβασης, όπως ορίζει ή υποδεικνύει ο πελάτης.
  • Σημείο Δ: Επιστροφή του οχήματος στην έδρα της επιχείρησης.

Το Σωματείο τονίζει επίσης ότι “καθ’ όλη τη διάρκεια της μίσθωσης το όχημα παραμένει δεσμευμένο στον ίδιο πελάτη – όπως συμβαίνει και στην ενοικίαση αυτοκινήτου“.

Τα πρόστιμα

Η νέα ΚΥΑ μειώνει το διοικητικό πρόστιμο από 800 ευρώ σε 350, χωρίς όμως να το καταργεί, κάτι που παραμένει αίτημα του κλάδου. Παράλληλα, διατηρείται το πρόστιμο των 6.000 ευρώ για περιπτώσεις όπου οδηγός εντοπίζεται να “ψαρεύει” πελάτες χωρίς προκράτηση σε χώρους υψηλού ενδιαφέροντος.

Ο αναγκαίος διαχωρισμός υπηρεσιών

Το Σωματείο ζητά πλέον από την κυβέρνηση να προχωρήσει στον “σαφή διαχωρισμό μεταξύ τουριστικής και αστικής μεταφοράς”, προκειμένου να σταματήσει ο άνισος ανταγωνισμός και να δοθούν καθαρές κατευθύνσεις για τον κάθε κλάδο.

Όπως καταλήγει η ανακοίνωση: “Η κοινωνία και οι καταναλωτές χρειάζονται και τις δύο υπηρεσίες. Και οι δύο κλάδοι μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά, όπως συμβαίνει ήδη σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη”.