ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2024

Μελέτη ΙΝΣΕΤΕ : Ποια είναι η κατάταξη της Ελλάδας και ανταγωνιστριών χωρών στον δείκτη Travel & Tourism Development Index 2024

 

Στην 21η θέση του Travel & Tourism Development Index 2024 (TTDI), κατατάσσεται η Ελλάδα, σύμφωνα με μελέτη του World Economic Forum, καταγράφοντας άνοδο 6 θέσεων σε σχέση με το 2021.

Παρά την άνοδο, ωστόσο, όπως επισημαίνεται στη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, ανταγωνίστριες χώρες βρίσκονται σε υψηλότερη θέση,  όπως η Ισπανία που βρίσκεται στην 2η θέση, η Γαλλία στην 4η, η Ιταλία στην 9η και η Πορτογαλία στην 12η. Η Τουρκία βρίσκεται κάποιες θέσεις πιο κάτω από την Ελλάδα, στην 29η θέση, ενώ ακολουθεί, αρκετές θέσεις πιο κάτω, η Κροατία στην 46η θέση. 

O TTDI, αναφέρει το ΙΝΣΕΤΕ, καταγράφει και αξιολογεί συγκριτικά τις πολιτικές και τους παράγοντες που επιτρέπουν τη βιώσιμη και ανθεκτική ανάπτυξη του τομέα Τravel & Tourism, ο οποίος με τη σειρά του συμβάλλει στην ανάπτυξη μιας χώρας. Ο νέος αυτός δείκτης, είναι ένα χρήσιμο και ευέλικτο εργαλείο για τη συγκριτική αξιολόγηση των επιδόσεων των χωρών, συμβάλλοντας έτσι στη δημιουργία πιο ανθεκτικών και βιώσιμων ταξιδιωτικών προορισμών.

Καθώς η Ελλάδα αποτελεί μια παγκόσμια τουριστική δύναμη και ο τουρισμός ένα στρατηγικής σημασίας και παγκόσμιας εμβέλειας
ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας, είναι εξαιρετικά σημαντικό να αναδειχθούν τρόποι και δράσεις που θα ενισχύσουν τη θέση της Ελλάδας και θα συμβάλουν στην άνοδο της Ελλάδας στην κατάταξη στον Travel & Tourism Development Index.

Συγκριτικά με τις ανταγωνίστριες χώρες, η Ελλάδα υστερεί σημαντικά στον υποδείκτη Travel and Tourism Resources (παράγοντες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη και προώθηση του τουρισμού σε έναν προορισμό, όπως φυσικοί και πολιτιστικοί παράγοντες) και στην υποκατηγορία Price Competitiveness (ανταγωνιστικότητα τιμών).

Η άνοδος της Ελλάδας στην κατάταξη στον Travel & Tourism Development Index, όπως επισημαίνεται στη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, θα μπορούσε να επιτευχθεί με την υιοθέτηση των παρακάτω δράσεων: 

• Εκπαίδευσης, επιμόρφωσης, υιοθέτησης νέων πρακτικών στην αγορά εργασίας που θα συμβάλουν στην αύξηση της παραγωγικότητας στο κλάδο των ξενοδοχείων, της εστίασης και των μεταφορών. 

• Ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού και η ψηφιοποίηση υπηρεσιών με παράλληλη εκπαίδευση του πληθυσμού για να διασφαλιστεί η ταχεία εφαρμογή της τεχνολογίας. 

• Ενίσχυση της στρατηγικής προώθησης του brand του προορισμού Ελλάδα. 

• Αύξηση της συνδεσιμότητας της Ελλάδας στο παγκόσμιο δίκτυο αερομεταφορών. 

• Ενίσχυση του οδικού δικτύου (εκτός αυτοκινητοδρόμων) με περισσότερους, άρτια κατασκευασμένους δρόμους και παρεμβάσεις βελτίωσης οδικής ασφάλειας του υπάρχοντος δικτύου. 

• Προώθηση της πρόσβασης των δημόσιων συγκοινωνιών.

• Αύξηση των καταγεγραμμένων φυσικών μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς στην Ελλάδα.

• Αύξηση των καταγεγραμμένων πολιτιστικών μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς στην Ελλάδα και προστασία και ανάδειξη της
πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς και διατήρηση και ενίσχυση παραδοσιακών πρακτικών, τεχνικών και γνώσεων.

• Στοχευμένες δράσεις ανάδειξης και προώθησης εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

• Περιορισμός των ρύπων, η ορθή επεξεργασία λυμάτων, η προστασία και ανάδειξη φυσικού περιβάλλοντος.

• Βελτίωση της ποιότητας ζωής σε πόλεις και αστικά κέντρα, ο στοχευμένος καταμερισμός τουριστών για αποσυμφόρηση κορεσμένων
τουριστικών περιοχών, η διεύρυνση της τουριστικής σεζόν, η αύξηση της διάρκειας παραμονής

Ο δείκτης Travel and Tourism Development Index (TTDI), παίρνει τιμές από 1 έως 7 (βέλτιστο) και προκύπτει από το σταθμισμένο μέσο όρο πέντε επιμέρους υποδεικτών (subindexes):

1. Enabling Environment Subindex
2. Travel & Tourism Policy and Enabling Conditions Subindex
3. Infrastructure Subindex
4. Travel & Tourism Demand Drivers Subindex
5. Travel & Tourism Sustainability Subindex

O κάθε υποδείκτης (subindex) χωρίζεται σε 3 έως 5 υποκατηγορίες (pillars). Το σύνολο των υποκατηγοριών και των πέντε υποδεικτών είναι 17. Ο κάθε υποδείκτης παίρνει τιμές από 1 έως 7 (βέλτιστο) και προκύπτει από το μέσο όρο των επιμέρους υποκατηγοριών του εκάστοτε υποδείκτη. H βαθμολογία κάθε υποκατηγορίας προκύπτει κάθε φορά με βάση κάποια συγκεκριμένα κριτήρια που αναφέρονται στην αρχή κάθε υποενότητας που ακολουθεί. Συνολικά, λαμβάνονται υπόψη 102 κριτήρια, ενώ για τον ακριβή τρόπο απόδοσης βαθμολογίας σε καθένα από αυτά τα κριτήρια, ο αναγνώστης παραπέμπεται στην μελέτη του WEF.

Ααναλυτικά η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ

Κατάταξη της Ελλάδας και ανταγωνιστριών χωρών σύμφωνα με το Travel & Tourism Development Index 2024