ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Πτώχευσε η αμερικανική Spirit Airlines

 Η Spirit Airlines, αμερικανική αεροπορική Ultra Low Cost, με έδρα το Μαϊάμι της Φλόριντα, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης την Δευτέρα 18 Νοεμβρίου, μετά από μια σειρά οικονομικών και επιχειρηματικών αποτυχιών, με πιο πρόσφατη την αποτυχία να επαναδιαπραγματευτεί το επικείμενο χρέος της.

Η εταιρεία, της οποίας το τελευταίο ετήσιο κέρδος ήταν το 2019, είχε δυσκολίες, ιδιαίτερα αφού ένας ομοσπονδιακός δικαστής μπλόκαρε προγραμματισμένη συγχώνευσή της με την JetBlue Airways τον περασμένο Ιανουάριο. Η Spirit αγωνιζόταν να επωφεληθεί από την ανάκαμψη μετά την πανδημία λόγω έντονου ανταγωνισμού, προβλημάτων στους κινητήρες των αεροσκαφών της και άλλων παραγόντων.

Η εταιρεία κατέθεσε Αίτηση Προστασίας του Κεφαλαίου 11 κατά της Πτώχευσης στη Νέα Υόρκη. Ανακοίνωσε επίσης μια συμφωνία με τους ομολογιούχους για την αναδιάρθρωση των χρεών της και τη συγκέντρωση χρημάτων για να τη βοηθήσει να λειτουργήσει κατά τη διαδικασία πτώχευσης, από την οποία αναμένεται να βγει το α’ τρίμηνο του επόμενου έτους.

Η αεροπορική εταιρεία δημοσίευσε επίσης μια ανοιχτή επιστολή προς τους πελάτες της, σημειώνοντας ότι οι επιβάτες μπορούν “να χρησιμοποιήσουν όλα τα εισιτήρια, τις πιστώσεις και τους πόντους επιβράβευσης κανονικά”.

Ο Ted Christie, διευθύνων σύμβουλος τηςυ Spirit, δήλωσε ότι οι ρυθμίσεις που ανακοινώθηκαν σήμερα αντιπροσωπεύουν “ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης στη Spirit και το μακροπρόθεσμο σχέδιό μας”.

Η αεροπορική εταιρεία δήλωσε σε δικαστική κατάθεση ότι είχε 25.000 έως 50.000 πιστωτές και συνολικό χρέος περίπου 9 δισ. δολ. στα τέλη Σεπτεμβρίου. Οι ζημίες της ανέρχονται σε περισσότερα από 335 εκατ. δολ. το α’ εξάμηνο του 2024.

Η Spirit άρχισε να προσφέρει πτήσεις το 1990. Δύο χρόνια αργότερα, μετονόμαστηκε σε Spirit Airlines. Αλλά η σύγχρονη εταιρεία ξεκινά το 2006, όταν η Indigo Partners, ένα ιδιωτικό μετοχικό κεφάλαιο, που απέκτησε το πλειοψηφικό μερίδιο της Spirit. Υπό την Indigo και την ηγεσία του Ben Baldanza – ο οποίος πέρασε μια δεκαετία ως διευθύνων σύμβουλος της Spirit και πέθανε μόλις αυτόν τον μήνα – η αεροπορική εταιρεία επικεντρώθηκε έντονα στη μείωση του κόστους και στην πώληση ιδιαίτερα φθηνών εισιτηρίων.