Η Marnie Wilking, επικεφαλής της Booking.com για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο, ανέφερε μια άνοδο στις ταξιδιωτικές απάτες από 500 έως 900% τους τελευταίους 18 μήνες, με σημαντική αύξηση στις επιθέσεις phishing. Αυτές οι απάτες, όπου τα άτομα εξαπατούνται να μοιράζονται τις οικονομικές τους πληροφορίες, έχουν γίνει πιο διαδεδομένες από την εισαγωγή των εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης που δημιουργούνται, όπως το ChatGPT.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας της στο συνέδριο Collision Technology στο Τορόντο, η κα Wilking τόνισε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη καθιστά πιο δύσκολο τον εντοπισμό των απατών, καθώς μπορεί να παράγει πειστικές εικόνες και πολύ ακριβές κείμενο σε διάφορες γλώσσες.
Παρά τις ανησυχίες της σχετικά με τους απατεώνες που χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη, σημείωσε ότι η τεχνολογία επιτρέπει επίσης στην Booking.com να εξαλείψει γρήγορα τα ψεύτικα ξενοδοχεία που προσπαθούν να εξαπατήσουν τους χρήστες. “Κατά τη διάρκεια του τελευταίου ενάμιση έτους, σε όλες τις βιομηχανίες, σημειώθηκε αύξηση από 500 έως 900% στις επιθέσεις, ιδίως στο phishing, σε ολόκληρο τον κόσμο”, δήλωσε η Wilking.
Οι ταξιδιωτικοί ιστότοποι μπορούν να προσφέρουν ένα πλούσιο “μπόνους” στους απατεώνες phishing, καθώς συχνά ζητείται από τους ταξιδιώτες να μοιραστούν στοιχεία πιστωτικής κάρτας και οικογένειας ή να “ανεβάσουν” την ταυτότητά τους.
“Φυσικά, το phishing υπάρχει από την αρχή των emails. Αλλά η άνοδος ξεκίνησε λίγο μετά την κυκλοφορία του ChatGPT. Οι εισβολείς χρησιμοποιούν σίγουρα την Τεχνητή Νοημοσύνη για να εξαπολύσουν επιθέσεις που μιμούνται τα email πολύ καλύτερα από οτιδήποτε έχουν κάνει μέχρι σήμερα”, ανέφερε.
Με τα εργαλεία δημιουργίας AI , οι απατεώνες μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν πολλές γλώσσες και μεκαλή γραμματική, είπε η Wilking.
Επίσης, “εκμεταλλεύονται πραγματικά τη χρήσιμη φύση της φιλοξενίας”. Για να είναι χρήσιμος σε έναν υποτιθέμενο επισκέπτη, ένας ιδιοκτήτης ξενοδοχείου “μάλλον πρόκειται να ανοίξει το συνημμένο που είναι στην πραγματικότητα κακόβουλο λογισμικό”.
Η Wilking σημείωσε ότι για να παραμείνουν ασφαλείς οι ταξιδιώτες και οι οικοδεσπότες θα πρέπει να εγγραφούν για έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων όταν σερφάρουν στο διαδίκτυο. Εκτός από την παροχή ονόματος χρήστη και κωδικού πρόσβασης, ο έλεγχος ταυτότητας δύο παραγόντων απαιτεί από τους χρήστες να επαληθεύουν την ταυτότητά τους μέσω ενός πρόσθετου παράγοντα, όπως ένας κωδικός που αποστέλλεται μία φορά στην κινητή συσκευή τους ή δημιουργείται από μια εφαρμογή ελέγχου ταυτότητας.
Και “μην κάνετε κλικ σε οτιδήποτε φαίνεται ύποπτο, ακόμα κι αν νομίζετε ότι μπορεί να είναι αληθινό. Εάν υπάρχει έστω και λίγη αμφιβολία, καλέστε την ιδιοκτησία, τους οικοδεσπότες και την υποστήριξη πελατών”, κατέληξε.