Την εμβάθυνση της συνεργασίας με τον αραβικό κόσμο με στόχο την προσέλκυση τουριστικών επενδύσεων, καθώς και μεγαλύτερου αριθμού τουριστών προς την Ελλάδα, έθεσε ως προτεραιότητες ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, στο πλαίσιο της 5ης Ευρω-Αραβικής διάσκεψης.
“Οι παραδοσιακά πολύ καλές σχέσεις τις οποίες διατηρεί η Ελλάδα με τον αραβικό κόσμο αποτελούν τη βάση για την επένδυση αραβικών κεφαλαίων σε τουριστικά έργα υποδομής” ανέφερε ο κ. Θεοχάρης.
Ο υπουργός Τουρισμού τόνισε επίσης ότι “η εξάλειψη της γραφειοκρατίας (red tape), μέσα από σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές τις οποίες θεσμοθέτησε η ελληνική κυβέρνηση, έχει διαμορφώσει πλέον ένα φιλικό επενδυτικό περιβάλλον”.
Σημείωσε επίσης ότι, ως πρωτοπόρος στην τουριστική βιώσιμη ανάπτυξη, η Ελλάδα είναι σε θέση να μοιραστεί με τον αραβικό κόσμο την απαραίτητη τεχνογνωσία. Κατ‘ αυτόν τον τρόπο θα ενισχυθούν τα προγράμματα διαφοροποίησης των αραβικών οικονομιών, τα οποία στοχεύουν στη δημιουργία μίας εναλλακτικής και αξιόπιστης πηγής εσόδων, στο πλαίσιο της γενικότερης στρατηγικής για τον περιορισμό της εξάρτησης από τους υδρογονάνθρακες.
Ο κ. Θεοχάρης έκανε ιδιαίτερη μνεία στον σχεδιασμό της νέας τουριστικής χρονιάς, τονίζοντας ότι ως πρόεδρος της Επιτροπής Ευρώπης του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και άλλους διεθνείς φορείς προκειμένου να υιοθετηθούν κοινά υγειονομικά πρωτόκολλα. Τα οποία, σε συνδυασμό με τα γρήγορα και αξιόπιστα τεστ για τον Covid-19 που είναι πλέον ευρέως διαθέσιμα, θα οδηγήσουν σε ασφαλή επανεκκίνηση του τουρισμού το 2021.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός “προτεραιότητά μας, τόσο στην πρώτη όσο και κατά τη δεύτερη φάση της πανδημίας, αποτελεί η ασφάλεια των επισκεπτών και των Ελλήνων πολιτών. Η Ελλάδα αποτέλεσε ασφαλή προορισμό και εντείνουμε τις προσπάθειές μας ώστε να συμβεί το ίδιο και το 2021”.
Τέλος, ο κ. Θεοχάρης υπογράμμισε τις κορυφαίες επιδόσεις της Ελλάδας ως brand, σε μία δύσκολη χρονιά λόγω της πανδημίας. Στην κατηγορία του τουρισμού, η χώρα μας κατέλαβε την 5η θέση στη σχετική παγκόσμια κατάταξη της Ipsos, η οποία αξιολογεί συνολικά τη φήμη 50 κρατών από όλες τις γεωγραφικές περιοχές του πλανήτη. Ο υπουργός Τουρισμού επεσήμανε ότι “η Ελλάδα έχει ένα από τα πιο ισχυρά brand διεθνώς στον τουρισμό. Αποδείξαμε πως τίποτα δεν είναι αδύνατο και εργαζόμαστε, ώστε η φήμη και το brand του τουρισμού μας να παραμείνουν ισχυρά και την επόμενη χρονιά”.