Τις ευθύνες της Ευρωπαϊκής ηγεσίας και την θεσμική της υποκρισία απέναντι σε εργαζόμενους που κινδυνεύουν να βρεθούν στο δρόμο, αλλά και την αδράνεια της ελληνικής κυβέρνησης να υπερασπιστεί τα εθνικά συμφέροντα σε μια περίοδο που η χώρα απειλείται επιχειρεί να αναδείξει ο Κώστας Αρβανίτης, φέρνοντας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Συγκεκριμένα, ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία και αναπλ. μέλος της Επιτροπής EMPL (Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου) με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναζητεί απαντήσεις για την επιλογή να πωληθεί το στρατιωτικό σκέλος των ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ Α.Ε. χωρίς να προβλέπεται η μεταφορά του προσωπικού στο νέο επιχειρηματικό σχήμα!
Πέρα από το γεγονός πως πρόκειται για εργαζόμενους υψηλής εξειδίκευσης με πολυετή εργασιακή πείρα, στοιχεία κρίσιμα για έναν τομέα δραστηριότητας που σχετίζεται με την Εθνική Άμυνα της χώρας, προκύπτει ζήτημα άνισης μεταχείρισης εργαζόμενων από διαφορετικές χώρες.
Συγκεκριμένα, ενώ η ΕΕ ορθά επέλεξε να μην ορθώσει εμπόδια σε μια σειρά κρατικών ενισχύσεων για τη στήριξη κλάδων της παραγωγής (μεταξύ τους κι ένα πρόγραμμα – μαμούθ χρηματοδότησης για την Γερμανική Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία, ακόμη και κρατικοποιήσεις), την ίδια ώρα επιτρέπει τη μεταβίβαση μιας εταιρείας χωρίς καμία απολύτως μέριμνα για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας!
Η αδικία σε βάρος εργαζομένων της χώρας μας δεν μπορεί να επιτραπεί, ειδικά σε μια περίοδο που λόγω της πανδημίας -ή έστω, με την επίκλησή της- πολλές χώρες επιλέγουν να καταργήσουν στην πράξη περιορισμούς του κοινοτικού δικαίου προκειμένου να στηρίξουν μια σειρά από κλάδους της οικονομίας που απειλούνται με χρεοκοπία και τους εργαζόμενους τους.
Πίσω από τις προφανείς ευθύνες της ΕΕ όμως δεν μπορεί να κρυφτεί η εγκληματική κυβερνητική πολιτική, η υποκρισία Μητσοτάκη να ξεχνά μέσα σε λίγες εβδομάδες τις ίδιες του τις διαβεβαιώσεις περί διασφάλισης θέσεων εργασίας, αλλά και οι ευθύνες παλαιότερων κυβερνήσεων που επέτρεψαν να απαξιωθεί η παραγωγική δυνατότητα των Ναυπηγείων μέσω «αναδιαρθρώσεων» γερμανικής έμπνευσης, που πραγματικό στόχο είχαν να φέρουν την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία σε μειονεκτική σχέση στο πλαίσιο του διεθνούς ανταγωνισμού.
Η κραυγή αγωνίας των εργαζόμενων στα ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ Α.Ε. θα φτάσει μέχρι την καρδιά των Ευρωπαϊκών θεσμών.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αναγκαστεί να παρέμβει ή να εκτεθεί για τις επιλογές της.
Οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία δεν θα μείνουν μόνοι τους στον αγώνα που δίνουν για να μην βρεθούν στο δρόμο.
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης του Κώστα Αρβανίτη προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
Στην υπό καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης επιχείρηση ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε. απασχολούνται 740 εξειδικευμένοι εργαζόμενοι, οι περισσότεροι των οποίων είναι εκπαιδευμένοι και έμπειροι στην ναυπήγηση και συντήρηση πολεμικών πλοίων και υποβρυχίων, αλλά και γενικότερου υλικού για τις στρατιωτικές ανάγκες της Ελλάδας.
Σε πρόσκληση για τη διενέργεια πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας αυτής, εταιρείας στρατηγικής σημασίας για την άμυνα της χώρας, μεταξύ άλλων όρων αναφέρεται ότι «στα εκποιούμενα στοιχεία του ενεργητικού δεν συμπεριλαμβάνονται οι συμβάσεις εργασίας της επιχείρησης με εργαζομένους.
Ερωτάται η Επιτροπή:
Υπάρχει απόφαση ή οδηγία δική της ή άλλων οργάνων της ΕΕ που θέτουν όρο για τη λύση των συμβάσεων αορίστου ή ορισμένου χρόνου στην επιχείρηση ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε.;