ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2019

Τι είναι το GDS και τι προσφέρουν οι τρεις σημαντικοί παίκτες Saber, Amadeus και Travelport






Αποτέλεσμα εικόνας για Τι είναι το GDS

Ένα Παγκόσμιο Σύστημα Διανομής ή GDS, είναι ένα δίκτυο υπολογιστών που λειτουργούν ως μεσάζοντες μεταξύ ταξιδιωτικών πρακτόρων και πολλών παρόχων ταξιδιωτικών υπηρεσιών.
Συλλέγει τα αποθέματα, τα χρονοδιαγράμματα και τους ναύλους από τους παρόχους και δίνει στους πράκτορες και τους OTA την ευκαιρία να τα αναζητήσουν και να τα κλείσουν, χρησιμοποιώντας API συνδεσιμότητας για OTAs και μέσω χειροκίνητου τερματικού για πράκτορες.
Η ιδέα ενός παγκόσμιου συστήματος διανομής εμφανίστηκε για πρώτη φορά λόγω της ανάγκης διανομής αεροπορικών εισιτηρίων.
Υπάρχουν πολλά μεγάλα και τοπικά GDS. Αλλά τρία είναι τα κύρια, που καλύπτουν σχεδόν κάθε μέρος του κόσμου. Πρόκειται για το Amadeus, το Sabre και το Travelport (το οποίο συνδυάζουν Apollo, Galileo και Worldspan).

Πώς να συνδεθείτε σε GDSs βήμα-βήμα

Αυτός είναι ένας οδηγός φιλικός για αρχάριους από την Forum Travel Tech, για την έναρξη της επιχείρησης κρατήσεων ταξιδιών.
  • Αποκτήστε πιστοποίηση IATA ή ARC.
  • Περάστε την εκπαίδευση του τερματικού GDS.
  • Διαπραγμάτευση ανταγωνιστικών προσφορών.

Οι τρεις σημαντικοί παίκτες: Saber, Amadeus και Travelport

Sabre

Το Sabre, ένα παγκόσμιο σύστημα διανομής με ισχυρό υπόβαθρο, έχει καταληφθεί από ένα σύστημα ηλεκτρονικών κρατήσεων που αναπτύχθηκε αρχικά από την American Airlines.
Έτσι, είναι δίκαιο να υποθέσουμε ότι ο Saber εξυπηρετεί κυρίως για την Αμερική.
Στην Ασία-Ειρηνικό, αυτό το GDS ήταν λιγότερο δημοφιλές μέχρι να αγοράσει το μεγαλύτερο GDS στην Ασία – Abacus.
Η περιοχή του ΕΜΕΑ είναι η λιγότερο εξυπηρετούμενη.
Το κανάλι διανομής Saber συγκεντρώνει περίπου 440 αεροπορικές εταιρείες, 50 σιδηροδρομικές εταιρείες, 40 εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων σε 40.000 προορισμούς, 17 γραμμές κρουαζιέρας και 175.000 ιδιότητες ξενοδοχείων.
Πτήσεις
Το Saber προσφέρει εκτεταμένη λειτουργικότητα για την κράτηση πτήσεων, συμπεριλαμβανομένου του αριθμού χιλιομέτρων, χάρτες καθισμάτων, δραστηριότητας ουράς και πολλά άλλα.
Ξενοδοχεία
Παρόμοια με την Amadeus, η Saber διαθέτει περιορισμένη διαθεσιμότητα δεδομένων ξενοδοχείων, η οποία παρέχει βασική αναζήτηση, κράτηση, ακυρώσεις και πρόσβαση σε δεδομένα προγραμμάτων αφοσίωσης.
Ενοικιάσεις αυτοκινήτων
Το Saber διαθέτει αρκετά API για ενοίκια αυτοκινήτων, τα οποία επιτρέπουν την κατασκευή μιας περιεκτικής πλατφόρμας αναζήτησης και κράτησης: Υπολογισμός του επιτοκίου ανάλογα με το μήκος και τα τέλη, ακριβή γεωγραφική αναζήτηση, αναζήτηση βάσει ειδικών απαιτήσεων κ.ο.κ.
Κρουαζιέρες
Παρά το μικρότερο απόθεμα των παρόχων κρουαζιέρας, το Saber δίνει πρόσβαση σε πλήρη περιεχόμενο κρουαζιερόπλοιων, συμπεριλαμβανομένων διαδραστικών χαρτών και εικόνων καμπίνας.
Σιδηρόδρομοι
Εκτός από τα τυπικά χαρακτηριστικά, στο Saber ένας ταξιδιώτης μπορεί να αγοράσει σιδηροδρομικές κάρτες, να βρει κωδικούς σταθμών και να διαχειριστεί σιδηροδρομικές εκδρομές.

Amadeus

Το Amadeus θεωρείται το πιο ευπροσάρμοστο GDS. Ενσωματώνει περίπου 770 αεροπορικές εταιρείες, 650.000 ξενοδοχεία και ιδιότητες φιλοξενίας, 43 εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων σε 42.000 θέσεις, 90 σιδηροδρομικές εταιρείες και 53 γραμμές κρουαζιερόπλοιων και πορθμείων.
Ο κύριος τομέας της διανομής της Amadeus είναι η περιοχή του EMEA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική).
Τόσο η Βόρεια και Νότια Αμερική όσο και η περιοχή APAC (Ασία-Ειρηνικός) είναι εξίσου δημοφιλείς.
ΠτήσειςΗ κλασική λειτουργία αναζήτησης και κράτησης πτήσεων παρουσιάζεται σε όλα τα GDS, συμπεριλαμβανομένης της Amadeus. Η Amadeus διαθέτει επίσης υπηρεσίες για επαγγελματικά ταξίδια (χρήσιμα για TMC) και συσκευασμένες σιδηροδρομικές και αεροπορικές κρατήσεις.
ΞενοδοχείαΤο Amadeus δεν προσφέρει πολλά από την άποψη του περιεχομένου και παρέχει βασικές δυνατότητες κράτησης ξενοδοχείων, με λεπτομέρειες αναζήτησης και τιμολόγησης. Διαθέτει επίσης ένα iHotelier GDS , το οποίο προσφέρει συνδεσιμότητα σε όλα τα κύρια GDS, σε συνδυασμό.
Ενοικιάσεις αυτοκινήτωνΕκτός από τη βασική κράτηση αυτοκινήτων, το Amadeus διαθέτει πλούσιο οπτικό περιεχόμενο και επιλογές μεταφοράς με λεωφορείο από / προς το αεροδρόμιο.
ΚρουαζιέρεςΗ Amadeus Cruise Web Services παρέχει εκτεταμένη διαθεσιμότητα κρατήσεων κρουαζιέρας με μεταφορές, ειδικές υπηρεσίες, εκδρομές, διαθεσιμότητα λεωφορείων και πολλά άλλα. Εκτός από τις τακτικές κρατήσεις, υποστηρίζει τροποποιήσεις και ευκαιρίες ακύρωσης.
ΣιδηρόδρομοιΟι αποδεκτές σιδηροδρομικές κρατήσεις με τη χρήση του Amadeus συνίστανται σε τακτική αναζήτηση και έκδοση εισιτηρίων, καθώς και ορισμένες πρόσθετες υπηρεσίες όπως η διαμονή.
ΑσφάλισηΈνα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Amadeus σε σύγκριση με άλλα GDS είναι ότι προσφέρει ασφαλιστικές αγορές μαζί με την κράτηση. Συνδέει τόσο OTA όσο και πρακτορεία λιανικής πώλησης με δεκάδες παγκόσμιους και τοπικούς ασφαλιστικούς φορείς και τους επιτρέπει να δημιουργούν ασφαλιστικά έγγραφα με προπληρωμένες πληροφορίες.

Travelport

Το Travelport GDS συγκεντρώνει και διανέμει πληροφορίες σε όλα τα κανάλια σχετικά με την πρόσβαση στις αεροπορικές εταιρείες, τις σιδηροδρομικές γραμμές, τις κρουαζιέρες και τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων.
Επιπλέον, επιτρέπει την ανάλυση πληροφοριών για τα διαθέσιμα ξενοδοχεία και περιηγήσεις.
Το Travelport GDS είναι πιθανόν να είναι το μόνο GDS που καλύπτει εξίσου όλες τις κατευθύνσεις και τις ηπείρους.
Εκπροσωπείται στην Αμερική, αν και σε μεγαλύτερο βαθμό στη Νότια Αμερική, στον EMEA και στην περιοχή APAC.
Στο κανάλι διανομής του, το Travelport συνδυάζει 650.000 ιδιότητες ξενοδοχείων, 400+ συνεργαζόμενους αερομεταφορείς, 125 αεροσκάφη χαμηλού κόστους, ενοικιάσεις αυτοκινήτων σε περισσότερες από 38.000 θέσεις, 50 γραμμές κρουαζιέρας και 15 σιδηροδρομικές μεταφορές.
Πτήσεις
Το Travelport παρέχει πρόσβαση σε απευθείας πτήσεις, δρομολόγια αεροπορικών και τρένων, καθώς και βοηθητικές υπηρεσίες, όπως αποσκευές, γεύματα και ασφάλιση.
Ξενοδοχεία
Εκτός από το βασικό περιεχόμενο και την κράτηση του ξενοδοχείου, το Travelport προσφέρει προσφορές από παροχείς που δεν είναι GDS: το Agoda, το Tourico και άλλοι. Διαθέτει επίσης εκπτώσεις στήριξης για εταιρικούς πελάτες.
Ενοικιάσεις αυτοκινήτων
Η λειτουργία ενοικίασης αυτοκινήτων του Travelport είναι στάνταρ: αναζήτηση, τιμολόγηση, εικόνες, στοιχεία οχήματος και ακύρωση.
Κρουαζιέρες
Σήμερα το Travelport παρέχει δυνατότητα κράτησης κρουαζιέρας μόνο σε ταξιδιωτικούς πράκτορες που ζητούν απευθείας κράτηση μέσω μιας πλατφόρμας στο διαδίκτυο.
Σιδηρόδρομοι
Το Travelport επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στην παροχή συνδυασμένης διαθεσιμότητας κρατήσεων αεροπορικών και σιδηροδρομικών δρομολογίων. Συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων σχετικά με τις βέλτιστες συνδέσεις με πτήσεις, την έκδοση εισιτηρίων αερομεταφορών ως ενιαίο εισιτήριο και την προσφορά απευθείας μεταφοράς από / προς το αεροδρόμιο.

Ενσωμάτωση API

Η συνδεσιμότητα API είναι η κύρια μέθοδος ανταλλαγής δεδομένων στον κλάδο των ταξιδιών.

Saber API

Τα APIs Saber παρέχουν σχεδόν το ίδιο σύνολο λειτουργιών με το Amadeus. Ο Saber σπάει τα API του σε οκτώ ομάδες.
  1. Αεροπορικές εταιρείες
  2. Μεταφορές εδάφους (ενοικιάσεις αυτοκινήτων και σιδηροτροχιές)
  3. Κρουαζιέρες
  4. Ξενοδοχεία
  5. Προφίλ
  6. Διαχείριση ταξιδιού
  7. Διαχείριση συνόδων
  8. Χρησιμότητα
Προς το παρόν, το σύστημα δεν προσφέρει επιλογές ασφάλισης και μεταφοράς αεροδρομίων.
Η πρόσβαση στο σύστημα παρέχεται επίσης επικοινωνώντας με την ομάδα Sabre. Και τα API REST και SOAP APIs είναι διαθέσιμα.

Amadeus APIs

Το Amadeus for Developers εισάγει δύο τύπους συσκευών API, με διαφορετικά επίπεδα πρόσβασης.
Τα API αυτοεξυπηρέτησης παρέχουν την πλατφόρμα δοκιμών για νέους ιστότοπους κράτησης που τους επιτρέπουν να ξεκινήσουν γρήγορα την κατασκευή εφαρμογών και να τις προετοιμάσουν για παραγωγή. Καλύπτουν τα εξής:
  • Αναζήτηση πτήσεων και ναύλων (κράτηση, χρησιμότητα πτήσεων και πρόβλεψη επιλογής πτήσης)
  • Αναζήτηση ξενοδοχείου και ψώνια, αξιολογήσεις ξενοδοχείων
  • Θέση προορισμού
  • Εκπαιδευτικά βοηθήματα
Τα Enterprise APIs είναι οι κύριοι εκπρόσωποι της οικογένειας API της Amadeus. Καλύπτουν εννέα τύπους απογραφής:
  1. Αεροπορικές εταιρείες
  2. Σιδηρόδρομοι
  3. Ξενοδοχεία
  4. Επιλογές κινητού τηλεφώνου
  5. Μεταφορές
  6. Κρουαζιέρες
  7. Ταξιδιωτική κράτηση
  8. Βοηθητικά προγράμματα
  9. Προφίλ πελατών
Κάθε ένα από αυτά περιλαμβάνει πολλά API. Ορισμένες έχουν ενημερωτική αξία, όπως η χαμηλότερη αναζήτηση αεροπορικών εισιτηρίων. Το άλλο μέρος είναι χτισμένο για κρατήσεις.
Όσον αφορά την τεχνολογία, τα Enterprise APIs είναι κατασκευασμένα για ανταλλαγή τόσο σε REST / JSON όσο και σε SOAP / XML μορφές.
Η τιμολόγηση και οι όροι πρόσβασης διατίθενται κατόπιν άμεσης επαφής με την ομάδα της Amadeus.

Travelport API

Το Travelport συνδυάζει τρία GDS: Apollo, Worldspan και Galileo. Όλα συγχωνεύονται σε ένα ενιαίο API του Travelport Universal.
Σε αντίθεση με το Amadeus και το Saber, είναι ένα πακέτο των ακόλουθων λειτουργιών:
  1. Σύνδεση API Air
  2. Σύνδεση σιδηροδρομικού API
  3. Δωμάτια Travelport
  4. Τιμολόγια και βοηθητικά προγράμματα
  5. Προφίλ πελατών
Η πρόσβαση στο API, όπως συμβαίνει πάντα στις περιπτώσεις των παρόχων GDS, είναι διαθέσιμη μετά από άμεση επαφή με την ομάδα Travelport.
Διατίθεται μέσω μιας διεπαφής SOAP / XML.

Υποστήριξη NDC

Η νέα δυνατότητα διανομής ή η NDC είναι μια πρόσφατη πρωτοβουλία που περιλαμβάνει μια τεχνολογία για την παροχή πλούσιου περιεχομένου και την πώληση βοηθητικών υπηρεσιών κατά την κράτηση πτήσεων.
Επί του παρόντος, το πρόβλημα με την κράτηση αεροπορικών υπηρεσιών από τρίτους έγκειται στην έλλειψη αγορών για επιπλέον υπηρεσίες – μπορείτε να αγοράσετε γεύματα ή επιπλέον αποσκευές μόνο απευθείας. Αλλά η NDC στοχεύει να το αλλάξει εφαρμόζοντας ένα νέο πρότυπο XML για την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ προμηθευτών και πλατφορμών κρατήσεων.
Τα GDS άρχισαν επίσης να εργάζονται για την υιοθέτηση του NDC.
  • Με την έναρξη του προγράμματος Beyond NDC, η Saber έχει αναγνωριστεί με το πιστοποιητικό Level 3 NDC τόσο ως πάροχος υπηρεσιών πληροφορικής όσο και ως σύντομος κατάλογος.
    Η πιστοποίηση σημαίνει ότι οι τεχνολογίες και οι δυνατότητες της Saber ταιριάζουν απόλυτα με τα πρότυπα της IATA και μπορούν να παρέχουν ένα πλήρες φάσμα υπηρεσιών.
  • Η Amadeus αναπτύσσει και προωθεί το δικό της πρόγραμμα NDC-X και έχει ήδη αποκτήσει διπλή πιστοποίηση Level4 από την ΙΑΤΑ ως συνδρομητή NDC και πάροχο πληροφορικής.
    Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες του API της Amadeus μπορούν να υποστηρίξουν μια επικουρική ροή κρατήσεων μεταξύ των επιλεγμένων αεροπορικών εταιρειών.
  • Το Travelport ήταν το πρώτο GDS για την επίτευξη της πιστοποίησης επιπέδου 3 από την IATA. Το Travelport παρουσίασε τη λύση NDC στον χρονοδιάγραμμα του 2017.
    Αρχικά την καθιέρωσε μόνο για τις αεροπορικές εταιρείες, η Travelport έχει αναλάβει δράση για την ενσωμάτωσή της για ΟΤΑ σε επόμενα στάδια.
Το ερώτημα κατά πόσο οι ΟΤΑ χρειάζονται NDC δεν αντέχει πλέον, καθώς και οι τρεις GDS κατάφεραν να υποστηρίξουν την κράτηση NDC.
Για τους ΟΤΑ, αυτό σημαίνει περισσότερες υπηρεσίες και επιλογές για τους πελάτες τους, και ενδεχομένως – καλύτερες προσφορές από τις αεροπορικές εταιρείες που βοηθάτε στην αναβάθμιση.

Συνδεσιμότητα για τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους (LCC)

Η ενσωμάτωση των GDS μεταξύ αερομεταφορέων χαμηλού κόστους (LCC) έχει παραμεληθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, κυρίως λόγω των πρόσθετων τελών που χρεώνουν οι GDC που οι αερομεταφορείς προσπάθησαν να εξαλείψουν.
Αυτό σημαίνει ότι οι ΟΤΑ θα έπρεπε να έρθουν σε άμεση επαφή με τις LCC, εάν ήθελαν να δώσουν πρόσβαση σε πτήσεις με προϋπολογισμό.
Ωστόσο, επί του παρόντος, βλέπουμε μια σταδιακή αύξηση των ευκαιριών για αγορές μέσω LCC μέσω GDS.
Η Saber προσφέρει κρατήσεις LCC με κοινές συνθήκες. Αλλά με τη βοήθεια της τεχνολογίας ορισμένοι από αυτούς μπορούν να πουλήσουν τα βοηθητικά τους προϊόντα μέσω της πλατφόρμας.
Προς το παρόν, υποστηρίζει Transavia, easyJet, το Norwegian Air Shuttle, Ryanair, WestJet και πολλά άλλα.
Η Amadeus είναι σήμερα συνδεδεμένη με πάνω από 90 LCC. Προσφέρει τρεις τρόπους για να κλείσετε μια πτήση από το ειδικό πόρο της.
  1. Η ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίων περιλαμβάνει την πλήρη ενσωμάτωση της αεροπορικής εταιρείας με τις ίδιες δυνατότητες κράτησης με τις αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης.
    Σύμφωνα με την Amadeus, αυτός ο τύπος έκδοσης εισιτηρίων χρησιμοποιείται από τις εταιρείες WestJet, Vueling και Norwegian.
  2. Η ελαφριά έκδοση εισιτηρίων είναι ένας τρόπος κράτησης μέσω ηλεκτρονικού εισιτηρίου που επιτρέπει την άμεση έκδοση τους. Επιτρέπει την κατάργηση του ATPCO από το δίκτυο διανομής με τη χρήση της διασύνδεσης XML.
    Η έκδοση ελαφρών εισιτηρίων είναι πλέον διαθέσιμη μέσω αρκετών αεροπορικών εταιρειών όπως οι EasyJet, Transavia, Spring Airlines, Jet2.com και AirAsia.
    Για τους ΟΤΑ, αυτός ο τύπος διανομής σημαίνει ότι τα LCCs είναι άμεσα ενσωματωμένα στα συστήματα μεσαίας και οπίσθιου γραφείου.
  3. Κράτηση χωρίς εισιτήρια μέσω SSR e-pay. Εδώ, το σύστημα κρατήσεων χρησιμοποιεί την πιστωτική κάρτα του πελάτη αντί να εκδώσει ένα εισιτήριο. Το χρησιμοποιούν αεροπορικές εταιρείες όπως Jetstar, Spirit Airlines και TUI fly.
Το Travelport προσφέρει πρόσβαση σε φορείς χαμηλού κόστους μέσω μιας λύσης Smartpoint.
Επιστρέφει πληροφορίες σχετικά με τους ναύλους επωνυμίας και τα βοηθήματα και καταγράφει τις LCC μαζί με άλλες αεροπορικές εταιρείες για γρήγορη σύγκριση.
Η πλατφόρμα είναι διαθέσιμη μόνο για μη αυτόματη κράτηση μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων.

Τιμολόγηση

Μία από τις βασικές ανησυχίες κάθε επιχείρησης είναι η τιμή για την ολοκληρωμένη τεχνολογία.
Κανένα από τα τρία μεγάλα GDS δεν θα σας δώσει μια ευθεία απάντηση. Η Amadeus, η Saber και η Travelport θέλουν να επικοινωνήσετε μαζί τους απευθείας για να λάβετε τα στοιχεία σχετικά με την τιμή ολοκλήρωσης.
Η Amadeus προτείνει API αυτοεξυπηρέτησης για τη δοκιμή του περιβάλλοντος χωρίς χρέωση. Έχει περιορισμένη πρόσβαση ποσοστώσεων, η οποία ποικίλλει ανάλογα με τη λειτουργία. Αν σκοπεύετε να τα χρησιμοποιήσετε για παραγωγή, είναι το ίδιο μοντέλο. Ωστόσο, εάν ο αριθμός των κλήσεων API υπερβαίνει την ποσόστωση, αυτό θα κοστίσει 0,0025 € – 0,04 € (για κάθε κλήση API).
Η τιμολόγηση σε οποιοδήποτε GDS πιθανόν να διαμορφωθεί βάσει δύο παραγόντων:
  1. Η αγορά στην οποία θέλετε να επεκτείνετε.
  2. Η ποιότητα και η ποσότητα του αποθέματος που θέλετε να αποκτήσετε.
Στη συνέχεια, για οποιοδήποτε από τα τρία GDSs, είναι αδύνατο να προβλεφθεί ο χρόνος για την αγορά.
Μπορούμε τουλάχιστον να πούμε ότι βασίζεται σε μερικές προϋποθέσεις:
  • Πόσο γρήγορα είστε έτοιμοι να πληρώσετε το χρηματικό ποσό.
  • Πόσο καλά χτίζεται η ευαισθητοποίηση του προϊόντος σας και η όλη στρατηγική προϊόντων.
  • Πόσο καλά η προτεινόμενη τεχνολογική λύση είναι ενσωματωμένη σε ολόκληρο το σύστημά σας.
  • Πόσο γρήγορα υποβάλετε τη διαπίστευση της ΙΑΤΑ.
Πηγη:tourismtoday.gr