ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Κυριακή 10 Μαρτίου 2019

Γκρίνια για τα τέλη των ευρωπαϊκών αεροδρομίων από τις αεροπορικές εταιρείες



Αποτέλεσμα εικόνας για Γκρίνια για τα τέλη των ευρωπαϊκών αεροδρομίων από τις αεροπορικές εταιρείες


Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες δεν αντιτίθενται στις επενδύσεις σε υποδομές και αναγνωρίζουν ότι οι περιορισμοί της χωρητικότητας των αερολιμένων αποτελούν πρόκληση. Η αρχή όμως “ο χρήστης πληρώνει” σημαίνει ότι τα αεροδρόμια επιδιώκουν να ανακτήσουν το κόστος τους μέσω των τελών χρήσης (χρεώσεις).
Αυτό τονίζει μεταξύ άλλων ο Tόμας Μπέϊρινγκ, διευθυντής του φορέα ευρωπαϊκών αερομεταφορέων Airlines 4 Europe (A4E).
“Μην πιστεύετε στους μύθους του αερολιμένα σχετικά με τις επενδύσεις και την ικανότητα. Ορισμένα αεροδρόμια “προχρηματοδοτούν την υποδομή”, επισημαίνει ο Tόμας Μπέϊρινγκ.
“Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους ζητήσαμε κανόνες σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης που απαιτούν από τους εθνικούς ρυθμιστικούς φορείς να παρεμβαίνουν για την πρόληψη της κατάχρησης”, είπε χαρακτηριστικά.
Οι επενδύσεις, επισημαίνει πρέπει να είναι οικονομικά αποδοτικές και κατάλληλες για να εξασφαλίσουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες και οι επιβάτες τους δεν πληρώνουν περισσότερο από ότι είναι απαραίτητο για την υποδομή των αερολιμένων.
Μερικοί σημαντικοί αερολιμένες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν σημαντική ισχύ στην αγορά (SMP) και λίγους ανταγωνιστικούς περιορισμούς.
Πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να ενεργούν ανεξάρτητα από τα συμφέροντα των αεροπορικών εταιρειών και των επιβατών. Μπορούν να χρεώνουν υπερβολικά, να κάνουν δαπανηρές ή περιττές επενδύσεις και να προσφέρουν ανεπαρκή ποιότητα υπηρεσιών.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Μπέϊρινγκ “ορισμένοι αερολιμένες δεν είναι διαφανείς όσον αφορά το κόστος κεφαλαίου τους και ότι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες καλούνται να υπογράψουν τυφλούς ελέγχους για επενδύσεις αεροδρομίων με περιορισμένο ρυθμιστικό έλεγχο ή παρέμβαση”.
Μελέτη 500 σελίδων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2017 συνέστησε “πιο επικεντρωμένη ρύθμιση για τα αεροδρόμια με τα υψηλότερα επίπεδα ισχύος στην αγορά” και διαπίστωσε ότι “τα περιθώρια κέρδους των περισσοτέρων μεγάλων ευρωπαϊκών αεροδρομίων είναι πολύ υψηλότερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο και ότι η αύξηση των τελών τα τελευταία χρόνια σε ορισμένους αερολιμένες ήταν πολύ υψηλή σε σύγκριση με άλλους αερολιμένες βάσει της οδηγίας”.
Επίσης, διαπιστώθηκε ότι η ανεξαρτησία και οι πόροι των εθνικών ρυθμιστικών αρχών ήταν ασυντόνιστες.