ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018

Διεθνής έρευνα εμφανίζει 'μολυσμένη' τη Σαντορίνη από τους ρύπους των κρουαζιερόπλοιων




Αποτέλεσμα εικόνας για 'μολυσμένη' η Σαντορίνη από τους ρύπους των κρουαζιερόπλοιων



Δοκιμές στη Σαντορίνη δύο διαδοχικές ημέρες σε εβδομάδα μία  πραγματοποίησαν Εμπειρογνώμονες στην ποιότητα του αέρα και διαπίστωσαν ότι τα επίπεδα μόλυνσης ήταν μέχρι και 17 φορές υψηλότερα από αυτά που συναντώνται σε έναν δρόμο με μεγάλη κίνηση.

“Βρήκαμε συγκεντρώσεις άνω των 340.000 σωματιδίων ανά κυβικό εκατοστό”, δήλωσε ο δρ. Axel Friedrich, ειδικός στην ατμοσφαιρική ρύπανση. “Σε έναν δρόμο υψηλής κυκλοφορίας θα βρείτε 20.000 έως 30.000 σωματίδια”.

Εκτιμάται ότι 2 εκατ. τουρίστες επισκέπτονται τη Σαντορίνη ετησίως και πολλοί φθάνουν εκεί με κρουαζιερόπλοια, των οποίων ο αριθμός έχει περιοριστεί πρόσφατα.

Ο δρ. Friedrich αποδίδει το υψηλό επίπεδο ατμοσφαιρικής ρύπανσης του νησιού στην ακτοπλοΐα ναυτιλίας και τις εταιρείες κρουαζιέρας, οι οποίες μπορούν νόμιμα να χρησιμοποιούν βαρύ μαζούτ, χωρίς συστήματα καθαρισμού καυσαερίων, στη Μεσόγειο. “Το φορτίο των ατμοσφαιρικών ρύπων που προκαλούν τα πλοία ήταν τεράστιο”, πρόσθεσε.

Η έρευνα του δρος Friedrich υποστηρίχθηκε από δύο περιβαλλοντικούς ΜΚΟ: την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία στην Ελλάδα και την Ένωση Φύσης & Βιοποικιλότητας (NABU) στη Γερμανία, οι οποίες κάνουν εκστρατείες για την ίδρυση μιας Περιοχής Ελέγχου Εκπομπών Θείου (SECA) στη Μεσόγειο.

Τόσο η Βόρεια όσο και η Βαλτική Θάλασσα διαθέτουν αμφότερες τέτοιες περιοχές ελέγχου, απαιτώντας από τα πλοία που εισέρχονται σε αυτά τα νερά να κάνουν καύση καθαρότερου καυσίμου και να αναπτύσσουν συστήματα καθαρισμού καυσαερίων. Σύμφωνα με τον γερμανικό NABU, η ποιότητα του αέρα σε ορισμένες παράκτιες περιοχές έχει βελτιωθεί έως και κατά 50%, από την εισαγωγή των ορίων το 2015.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι έως και 50.000 άνθρωποι πεθαίνουν πρόωρα κάθε χρόνο στην Ευρώπη λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που εκπέμπεται από τα πλοία. Ο NABU ισχυρίζεται ότι το κόστος για τις τοπικές υπηρεσίες υγείας είναι τεράστιο και λέει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να κάνει περισσότερα για να μειώσει τις βλαβερές εκπομπές της. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός(ΙΜΟ) ισχυρίζεται ότι εργάζεται για τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων. Το 2016 ανακοίνωσε ένα κανονιστικό πλαίσιο που θα μειώσει τις εκπομπές θείου για τα πλοία από 3,5 σε 0,5%, αν και αυτό δεν πρόκειται να τεθεί σε ισχύ μέχρι το 2020.

Ορισμένες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν ανακοινώσει σχέδια για την καθέλκυση πλοίων που είναι “πιο φιλικά προς το περιβάλλον”, συμπεριλαμβανομένων των Royal Caribbean και Costa Cruises, μετά από ανησυχίες που εκφράστηκαν για την ατμοσφαιρική ρύπανση. Προηγούμενη μελέτη του NABU σημείωνει επίσης ότι οι επιβάτες μπορεί να εισπνεύσουν 60 φορές περισσότερο επιβλαβείς ρύπους από ό,τι αν η κατάσταση του αέρα βρισκόταν σε φυσιολογικά επίπεδα.

Οι εκπομπές διαφόρων καυσαερίων από τα κρουαζιερόπλοια και άλλα πλοία στο νησί της Σαντορίνης αποτελούν σημαντικό κίνδυνο για τη δημόσια υγεία, ισχυρίζεται νέα έρευνα.