ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 11 Αυγούστου 2018

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ:Το έγκλημα συνεχίζεται



Αποτέλεσμα εικόνας για ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ:Το έγκλημα συνεχίζεται





Την Πέμπτη  9/8 το πρωί  στην παραλία της Πάχης η μπουλντόζα πήγε να καταστρέψει ακόμα ένα ψαράδικο καΐκι.

Είναι ο "Κωνσταντίνος" φτιαγμένο από τους καλύτερους καραβομαραγκούς, τον Μανώλη Ψαρρό και τον Μανώλη Τσίκη.
Μοναδικό τρεχαντήρι (1982) 10 μέτρα από ιρόκο και Σαμιώτικο πεύκο. Εξαιρετικής κατασκευής, συντήρησης και ομορφιάς.

Ο Δήμος Νέα Περάμου προσπάθησε να το σώσει από το σπάσιμο αλλά οι αρμόδιοι ζήτησαν να ελαττωθεί η επιδότηση προκειμένου να μην καταστραφεί και να σωθεί από τον Δήμο.

Όπως είναι αυτονόητο για άλλη μια φορά τα ψέματα και η προσπάθεια παραπλάνησης του κόσμου κερδίζουν έδαφος. Είχαν υποσχεθεί από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ότι θα διέσωζαν 39 παραδοσιακά ξύλινα αλιευτικά σκάφη αλλά χωρίς να ρωτήσουν τους ειδικούς, επιλέξανε ορισμένα με κριτήριο την παλαιότητα και όχι την ποιότητα κατασκευής, γραμμής και αντιπροσωπευτικότητας. 

Το "Κωνσταντίνος" είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα παραδοσιακής ναυπηγικής και ζητάμε να διασωθεί. 
Το Υπουργείο για την αιτούμενη διάσωσή του, απαιτεί την ελάττωση της επιδότησης επιβάλλοντας μείωση της αποζημίωσης του αλιέα στο 20% του συνολικού ποσού, επικαλούμενο την ύπαρξη δήθεν Ευρωπαϊκής νομοθετικής διάταξης, ενώ στην περίπτωση που προβλέπεται η βάρβαρη καταστροφή του ο αλιέας λαμβάνει το 100%.

Οι Έλληνες δεν πρέπει να αποδεχτούν και άλλον βιασμό της ιστορίας και της παράδοσής τους.

«Το κράτος καταστρέφει τα παραδοσιακά καΐκια»
Ο «Ελληνικός Σύνδεσμος Παραδοσιακών Σκαφών» σημειώνει ότι από τις αμέσως επόμενες ημέρες αρχίζει η νέα καταστροφή. Όταν θα ολοκληρωθεί αυτή η απόσυρση η πολιτιστική μας κληρονομιά θα θρηνεί 13.785 αλιευτικά ξύλινα κυρίως παραδοσιακά σκάφη, προς τις χωματερές.
Σύμφωνα με τα συγκεντρωθέντα στοιχεία ήδη εγκρίθηκαν καταστροφές 763 αλιευτικών σκαφών και άλλες 522 αιτήσεις δεν προχώρησαν προσωρινά λόγω έλλειψης του διαθέσιμου ποσού για τις υπόλοιπες καταστροφές.

Ο Σύνδεσμος εδώ και αρκετά χρόνια έχει προτείνει αντί της καταστροφής τους, την αλλαγή χρήσης των αλιευτικών σκαφών σε ιδιωτικά ή επαγγελματικά σκάφη αναψυχής με αγορά τους μέσω της διαδικασίας εκποίηση τους μέσω του ΟΔΔΥ προς κάθε Έλληνα η αλλοδαπό φίλο της ελληνικής παραδοσιακής χειροποίητης ναυπηγικής τέχνης.
«Απαιτούμε την έμπρακτη πολιτιστική ευαισθησία της Ελληνικής Κυβέρνησης. Αν θέλουν μπορούν, έστω και τώρα, να δοθεί η δίκαια και σωστή λύση. Περιμένουμε έργα και όχι λόγια» λένε αγανακτισμένα τα μέλη του Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών.