Τέλος στην παραπλανητική πρακτική που εφαρμόζουν οι online ταξιδιωτικές πλατφόρμες οι οποίες αναρτούν προειδοποίηση στα καταλύματα για «ένα τελευταίο δωμάτιο» προς κράτηση, επιδιώκει να βάλει η βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών.
Οι πρακτικές αυτές εφαρμόζονται προκειμένου να «εκβιάσουν» κρατήσεις παραπλανώντας τους ταξιδιώτες για μία τελευταία ευκαιρία κράτησης δωματίου σε κατάλυμα, και χρησιμοποιούνται ευρέως από κορυφαίες ιστοσελίδες κρατήσεων.
Η Αρχή Ανταγωνισμού της Βρετανίας προειδοποιεί ωστόσο ότι τέτοιες παραπλανητικές πρακτικές θα διώκονται ποινικά.
Διατύπωσε δεν την ανησυχία της για την έκταση του φαινομένου, χωρίς να κατονομάζει ιστοσελίδες.
Η Αρχή θέτει επίσης το ζήτημα του ρόλου που παίζει η προμήθεια των ξενοδοχείων στην κατάταξη που παρουσιάζονται στις ιστοσελίδες και εάν στην αρχική τιμή περιλαμβάνεται το σύνολο του κόστους ή προστίθενται επιπλέον χρεώσεις μετά την κράτηση.
Η τακτική της ψυχολογικής πίεσης των ταξιδιωτών που περιηγούνται στις ιστοσελίδες αυτές, περιλαμβάνει επίσης ένδειξη με το πόσοι άλλοι ταξιδιώτες βλέπουν το ίδιο δωμάτιο, πόσα δωμάτια έχουν απομείνει ή σε πόσο χρόνο θα υπάρξει προσφορά.
Αυτά δημιουργούν εσφαλμένες εντυπώσεις για τη διαθεσιμότητα του ξενοδοχείου ή οδηγούν τους ταξιδιώτες να προβούν σύντομα σε κράτηση, επισημαίνει η Αρχή.
Επίσης, εγείρεται ζήτημα αξιοπιστίας όσον αφορά τις προσφορές τις οποίες προσφέρουν οι ιστοσελίδες, έπειτα από σύγκριση με υψηλότερη τιμή που ίσχυε για περιορισμένο χρονικό διάστημα.
Η Αρχή εκτιμά ότι οι ταξιδιωτικές ιστοσελίδες παραβιάζουν τη νομοθεσία περί προστασίας καταναλωτών και έχει παραπέμψει τις ανησυχίες της για σειρά περιστατικών «εγγυημένης τιμής» στην Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA), ζητώντας να αξιολογήσει εάν οι όροι «εγγύηση καλύτερης τιμής» ή «χαμηλότερης τιμής» αποτελούν παραπλάνηση των καταναλωτών.