ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 30 Ιουνίου 2018

Απάντηση της υπουργού Τουρισμού σε Ερώτηση για την αναβάθμιση της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης







Αποτέλεσμα εικόνας για Απάντηση της υπουργού Τουρισμού σε Ερώτηση για την αναβάθμιση της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης


Η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Δωδεκανήσου και τομεάρχη τουρισμού της ΝΔ, κ. Μάνου Κόνσολα, με θέμα “τρεισήμισι χρόνια μετά την ανάληψη της ευθύνης της διακυβέρνησης της χώρας, ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για την αναβάθμιση της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες”, παρουσίασε το σύνολο του έργου της για την πλήρη αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης, που αποτελεί τομέα υψηλής κυβερνητικής προτεραιότητας.

Η κα Κουντουρά τόνισε τις ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων, οι οποίες με τις πολιτικές τους αποφάσεις οδήγησαν την δημόσια τουριστική εκπαίδευση σε πλήρη απαξίωση που αποτυπώθηκε έμπρακτα:
  • στην κατάργηση του ΟΤΕΚ,
  • το κλείσιμο των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
  • το κλείσιμο των Σχολών Ξεναγών,
  • την υποβάθμιση των 8 ΙΕΚ Τουρισμού,
  • την απαξίωση των ιστορικών Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ Ρόδου και Κρήτης).
Ανέφερε ότι η δημόσια τουριστική εκπαίδευση, που παρέλαβε το 2015 η σημερινή κυβέρνηση λειτουργούσε:
  • με βασικές ελλείψεις στη νομοθεσία,
  • χωρίς συγκροτημένες δομές,
  • χωρίς να έχουν συντηρηθεί οι κτιριακές εγκαταστάσεις για δεκαετίες,
  • χωρίς επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό και ανθρώπινο δυναμικό,
  • και χωρίς τα αναγκαία κονδύλια.
“Στη δεινή κατάσταση που την είχατε αφήσει να περιέλθει, δεν είχε καμία απολύτως προοπτική να επιτελέσει το βασικό και καθοριστικό της ρόλο στην κατάρτιση της νέας γενιάς στελεχών, στην ανταγωνιστικότητα και στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού” σημείωσε χαρακτηριστικά.

Το Υπουργείο Τουρισμού, όπως επισήμανε η κα Κουντουρά, παρά την έλλειψη διαθέσιμων κονδυλίων και τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού σε ποσοστό 10% ετησίως, ως απόρροια των προηγούμενων πολιτικών και των μνημονιακών δεσμεύσεων, με τεράστιες προσπάθειες επιδίωξε και διασφάλισε τους απαιτούμενους πόρους για τη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών και την επάρκεια του προσωπικού (διοικητικού και εκπαιδευτικού) και προχωρά σε αλλαγές - τομές στη δημόσια τουριστική εκπαίδευση σε νέες και υγιείς βάσεις.

Συγκεκριμένα:
  • Επαναλειτούργησε τη Σχολή Ξεναγών της Αθήνας μετά από 7 χρόνια.
  • Συγκρότησε το Πενταμελές Επιστημονικό Συμβούλιο Διασφάλισης Ποιότητας της Τουριστικής Εκπαίδευσης, που καταρτίζει και υλοποιεί τη στρατηγική για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης.
  • Προχωρά άμεσα στην τροποποίηση των προγραμμάτων σπουδών και του κανονισμού στις ΑΣΤΕ Ρόδου και Κρήτης που είχαν αναθεωρηθεί, τελευταία φορά, την περίοδο 2006-2007, καθώς και των 8 ΙΕΚ Τουρισμού.
  • Εισάγει στις εκπαιδευτικές δομές για πρώτη φορά την ψηφιακή εκπαίδευση και ειδικότερα τη χρήση τεχνικών μέσων για ψηφιακή ύλη σπουδών και ψηφιακή βιβλιοθήκη, καθώς και τη δημιουργία ηλεκτρονικής πύλης τουριστικής εκπαίδευσης.
  • Σε συνεργασία  με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων επιδιώκει την ισοτιμία και αντιστοιχία των πτυχίων ΑΣΤΕ με τα πτυχία των τμημάτων τουριστικών επιχειρήσεων των ΑΤΕΙ, και κατ’επέκταση την πρόσβαση των αποφοίτων των ΑΣΤΕ σε προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών σε ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια.
  • Συμμετέχει πλέον ως κοινωνικός εταίρος, μέσω των περιφερειακών υπηρεσιών των ΙΕΚ, σε προγράμματα Erasmus. Κατόπιν σχετικής αίτησης της ΑΣΤΕΚ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, της απονεμήθηκε ο Πανεπιστημιακός Χάρτης Ανώτατης Εκπαίδευσης ERASMUS, που της δίνει τη δυνατότητα να συμμετάσχει σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος, που αφορά στην εκπαίδευση και την κατάρτιση σε επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έως το έτος 2020.
  • Εξασφάλισε τη χρηματοδότηση προγραμμάτων και δράσεων για τρία έτη από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για την κατάρτιση και μετεκπαίδευση εργαζομένων, εποχιακά ανέργων και ανέργων εμπειροτεχνών στον τομέα του τουρισμού, που θα υλοποιηθούν σε 13 πόλεις, όταν στο παρελθόν πραγματοποιούνταν μόνο σε 4 πόλεις, αρχής γενομένης από το Νοέμβριο του 2018 .
  • Επεξεργάζεται με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τη δημιουργία νέου φορέα, Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να παρέχει υψηλού επιπέδου προγράμματα σπουδών και προγράμματα κατάρτισης και μετεκπαίδευσης, καθώς και να λαμβάνει χρηματοδότηση μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Η υπουργός έκλεισε την τοποθέτησή της εκφράζοντας την έκπληξή της που η αξιωματική αντιπολίτευση –ενώ έχει την  αποκλειστική ευθύνη, διότι επί δικής της διακυβέρνησης απαξιώθηκε πλήρως η δημόσια τουριστική εκπαίδευση– εκτίθεται  με ερωτήσεις και αναληθείς τοποθετήσεις, ότι δήθεν δε διορθώθηκαν τα 3,5 τελευταία χρόνια τα προβλήματα και οι παθογένειες  που είχαν δημιουργήσει οι δικές τους κυβερνήσεις και που δεν αντιμετώπισαν για ολόκληρες δεκαετίες.