ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017

Βάζει μπρος τα πυραυλικά ταξίδια ο Musk - Γη-Σελήνη σε μία ώρα, Νέα Υόρκη-Λονδίνο σε 29 λεπτά


Βάζει μπρος τα πυραυλικά ταξίδια ο Musk - Γη-Σελήνη σε μία ώρα, Νέα Υόρκη-Λονδίνο σε 29 λεπτά


Της Brid-Aine Parnell 
Ο Elon Musk αποκάλυψε έναν νέο πύραυλο που μπορεί να μας οδηγήσει στον Άρη, στη Σελήνη και σε όλο τον κόσμο σε μία ώρα.
Σε ομιλία του στο Διεθνές Συνέδριο Αστροναυτικής στην Αδελαΐδα της Αυστραλίας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της SpaceX αποκάλυψε τον πύραυλο BFR (Big * F... * Rocket), στον οποίο σχεδιάζει να επενδύσει όλους τους πόρους της εταιρείας. Ισχυρίζεται ότι ο BFR απαντά στο μέχρι στιγμής αναπάντητο ερώτημα σχετικά με το πώς μία σχετικά μικρή εταιρεία όπως η SpaceX μπορεί να χρηματοδοτήσει και να κερδίσει χρήματα από τα φιλόδοξα σχέδιά της για τον Άρη - παρόλο που δεν παρείχε πολλά συγκεκριμένα στοιχεία ή υπολογισμούς για να το υποστηρίξει.
Η ομιλία ήταν συνέχεια αυτής που έδωσε στην ίδια συνδιάσκεψη πριν από ένα χρόνο, όταν είπε ότι η SpaceX θα μπορούσε να βοηθήσει την ανθρωπότητα να γίνει ένα "πολυπλανητικό είδος" και να οικοδομήσει μια πόλη στον Άρη στο εγγύς μέλλον. Τότε, είπε ότι η SpaceX θα χρησιμοποιήσει ένα γιγαντιαίο επαναχρησιμοποιήσιμο πύραυλο που ονομάζεται Interplanetary Transport System για να το καταστήσει αυτό εφικτό. Ωστόσο, ο εν λόγω πύραυλος 12 μέτρων θεωρήθηκε ως μη ρεαλιστικό εγχείρημα, ιδιαίτερα δεδομένου του φιλόδοξου χρονοδιαγράμματος του Musk να φτάσει στον κόκκινο πλανήτη.
Ο BFR έχει διάμετρο περίπου 9 μέτρων, πολύ μικρότερη από τον προηγούμενο πυραύλο, αλλά εξακολουθεί να διαθέτει άριστο μηχανισμό. Ο Musk δήλωσε ότι θα είναι σε θέση να το εκτοξεύσει 150 τόνους σε χαμηλή τροχιά γης και θα μπορούσε να μεταφέρει περίπου 100 άτομα ανά πτήση σε 40 καμπίνες για επανδρωμένες αποστολές.
Η SpaceX θέλει να ξεκινήσει την πρώτη της αποστολή φορτίου με έναν BFR ήδη από το 2022.
"Δεν είναι τυπογραφικό λάθος", δήλωσε ο Musk. "Είναι φιλοδοξία."
Μόλις δύο χρόνια αργότερα, κατά τη διάρκεια μιας από τις περιόδους 26 μηνών που ο Άρης και η Γη θα βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους, η SpaceX θέλει να εκτοξεύσει τέσσερις από τους πυραύλους της στον Άρη -δύο θα μεταφέρουν φορτίο και δύο θα μεταφέρουν ανθρώπους.
Ο BFR θα είναι επαναχρησιμοποιήσιμος, στοιχείο το οποίο τον καθιστά οικονομικά αποδοτικό. Μετά την εκτόξευση, ο πυραύλος θα επιστρέφει στο πεδίο εκτόξευσης και το προσαρτημένο διαστημόπλοιο θα περιστρέφεται γύρω από τη Γη.
Το διαστημόπλοιο θα είναι επίσης επαναχρησιμοποιήσιμο και ο Musk οραματίζεται ότι θα μπορεί να μεταφέρει ανθρώπους στη Σελήνη, τον Άρη - και οπουδήποτε στη Γη σε λιγότερο από μία ώρα. Η χρήση του BFR ως σύστημα μεταφοράς υψηλής ταχύτητας στη γη είναι πιθανώς το κομμάτι του οράματος που θα εξασφαλίσει στη SpaceX κέρδος.
Ο Musk μίλησε για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων όπως από τη Νέα Υόρκη στη Σαγκάη σε 39 λεπτά και από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο σε λιγότερο από μισή ώρα. Λίγο αργότερα, έγραψε στο Instagram ότι είχε ξεχάσει να αναφέρει ότι η τιμή αυτών των πτήσεων "θα πρέπει να είναι περίπου η ίδια με αυτή των ναύλων σε ένα αεροσκάφος".
Ο Musk βλέπει επίσης τον BFR ως τον τρόπο να χτίσει μια σεληνιακή βάση - κάτι το οποίο θεωρεί ότι θα έπρεπε ήδη να έχουμε μέχρι σήμερα.
"Αν θέλουμε πραγματικά να ικανοποιήσουμε τους ανθρώπους, νομίζω ότι πρέπει να αποκτήσουμε μια βάση στο φεγγάρι. Αυτό θα ήταν πολύ cool", είπε.
Ο Musk δήλωσε ότι το νέο μέγεθος του πυραύλου σημαίνει ότι o BFR θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τα πάντα από τη SpaceX, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών φορτίου στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και τη λειτουργία δορυφόρων στη χαμηλή τροχιά. Με μόνο ένα πύραυλο για να κάνει τα πάντα, η εταιρεία μπορεί να συγκεντρώσει όλους τους πόρους της για να τον κάνει τέλειο.
Αλλά και πάλι, πολλά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα. Παρά τους θριάμβους που έχει επιτύχει η SpaceX, η εταιρεία δεν έχει ακόμη στείλει άνθρωπο στο διάστημα.
Τα σχέδια φαίνονται έτη φωτός μπροστά (εάν δικαιολογείται η έκφραση) συγκριτικά με τη "διαστημική πύλη" της NASA στη Σελήνη, την οποία υπέγραψε με τη Ρωσική διαστημική Roscosmos νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. Και πολύ μπροστά και από τα σχέδια που παρουσιάστηκαν από τη Lockheed Martin για την αποστολή του "Mars Base Camp".
Η εταιρεία σχεδιάζει να εκτοξεύσει πύραυλο στον Κόκκινο Πλανήτη το 2028, με έξι αστροναύτες, αλλά στην πραγματικότητα δεν θα προσγειωθεί στην επιφάνειά του. Αντ' αυτού, οι αστροναύτες θα περιστρέφονταν γύρω του για ένα χρόνο από όπου θα ελέγχουν ρομποτικά μηχανήματα και drones στην επιφάνεια για εξερεύνηση. Δεν είναι τόσο συναρπαστικό όσο οι σεληνιακές βάσεις και οι πόλεις στον Άρη, αλλά μεγάλο μέρος της τεχνολογίας που ανέφερε η Lockheed Martin είναι διαθέσιμη σήμερα.
Ωστόσο, ο Musk έχει εκπλήξει τα πλήθη και στο παρελθόν. Και όλη αυτή η πίεση καθιστά πιο πιθανό το να φτάσει κάποιος στον Άρη στο εγγύς μέλλον – το πόσο σύντομα, μπορεί κανείς να το μαντέψει.
Το άρθρο είναι από συνεργάτη του Forbes και οι απόψεις που εκφράζονται είναι προσωπικές
capital.gr