ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 28 Οκτωβρίου 2017

Τι ζητά ο τουρίστας στα ταξίδια του το 2018; Οκτώ προβλέψεις από την Booking.com







1. Νέα τεχνολογικά σύνορα
Οι θεαματικές εμπειρίες θα ανεβούν επίπεδο το 2018, με τους ταξιδιώτες να αναζητούν στην τεχνολογία την καλύτερη κατανόηση ενός προορισμού ή ενός καταλύματος πριν κλείσουν. Η τεχνητή νοημοσύνη και η ψηφιακή τεχνολογία βοηθούν τους καταναλωτές να προχωρήσουν μπροστά, όταν πρόκειται με την “έξυπνη” διαίσθηση για έναν προορισμό, αναδιαμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο ερευνούμε, κελίνουμε και βιώνουμε τα ταξίδια. Σχεδόν το 1/3 (29%) των παγκόσμιων ταξιδιωτών λένε ότι νιώθουν άνετα αφήνοντας έναν υπολογιστή να σχεδιάσει ένα επερχόμενο ταξίδι τους με βάση δεδομένα από τα προηγούμενα ταξίδια τους και το 1/2 (50%) δεν ενοχλείται εάν επικοινωνεί είτε με πραγματικό πρόσωπο είτε με υπολογιστή, φτάνει να απαντηθούν τυχόν απορίες του. Πάνω από έξι στους 10 (64%) των ταξιδιωτών λένε ότι θα ήθελαν να “δοκιμάσουν προτού να αγοράσουν”, με προεπισκόπηση εικονικής πραγματικότητας, ενώ το 50% διαπιστώνει ότι εξατομικευμένες προτάσεις για προορισμούς και εμπειρίες τους ενθαρρύνουν να κάνουν κράτηση. Κάνοντας όλη τη δουλειά και παίρνοντας μακριά το άγχος από τη λήψη αποφάσεων, το 2018 η τεχνολογία θα συνεχίσει να καθοδηγεί στην εξεύρεση των καλύτερων διαμονών και εμπειριών.



2. Από το όνειρο στην πραγματικότητα
Το 2018 είναι η χρονιά για μεγάλα ταξιδιωτικά όνειρα, δεδομένου ότι το 45% των ταξιδιωτών έχει ήδη κατά νου μια λίστα ταξιδιών και η πλειοψηφία τους (82%) θα επιδιώξει να επισκεφθεί έναν ή περισσότερους προορισμούς από αυτή τη λίστα κατά το επόμενο έτος. Η λαχτάρα για εμπειρίες σε σχέση με τα υλικά αγαθά συνεχίζει και οδηγεί την επιθυμία μας για πιο απίστευτα και αξέχαστα ταξίδια. Στη λίστα με τα πιο επιθυμητά ταξίδια εμφανίζονται ακόμη και κάποια από τα γνωστά θαύματα του κόσμου, καθώς σχεδόν οι μισοί ταξιδιώτες (47%) θα το επιζητήσουν το 2018. Πάνω από το 1/3 (35%) επιθυμούν να δοκιμάσουν μια τοπική λιχουδιά, το 34% θέλει να κατευθυνθεί σε έναν νησιωτικό παράδεισο και το 34% είναι αναζητητές της περιπέτειας, που θέλουν να επισκεφθούν ένα παγκοσμίου φήμης θεματικό πάρκο. Άλλες κορυφαίες ταξιδιωτικές δραστηριότητες για το 2018 είναι ένα μοναδικό πολιτιστικό γεγονός (28%), η εκμάθηση μιας νέας ικανότητας (27%), ένα επικό ταξίδι οδικώς ή σιδηροδρομικώς (25%) και επίσκεψη σε μία απομακρυσμένη ή “δύσκολη” γεωγραφική περιοχή (25%).

3. Αναβίωση των παιδικών διακοπών
Εκτός από τις νέες εμπειρίες, οι ταξιδιώτες θέλουν θα αναβιώσουν αγαπημένες τους παιδικές αναμνήσεις ως μέρος των ταξιδιών τους το 2018. Αναμειγνύοντας το παρελθόν με το μέλλον, οι ταξιδιώτες του 2018 θα εμπνευστούν να επιστρέψουν σε αγαπημένους προορισμούς και να τους εξερευνήσουν με έναν εντελώς νέο τρόπο. Το 1/3 των ταξιδιωτών (34%) θα σκεφθούν να κάνουν τις διακοπές που έζησαν ως παιδί για το 2018. Αυτή η δημοτικότητα παλιών διακοπών πηγάζει από αισθήματα νοσταλγίας και ευτυχίας που προκαλούν οι προορισμοί. Οι ταξιδιώτες λένε ότι οι οικογενειακές διακοπές τους ανακαλούν τις πιο ωραίες αναμνήσεις, περισσότερο ακόμα από παιδικούς έρωτες ή τα κατοικίδια της οικογένειας. Οι “Millennials” φαίνεται να είναι ακόμα πιο συναισθηματικοί, με το 44% των ατόμων ηλικίας 18-34 ετών να θέλουν να επιστρέψουν σε αγαπημένους οικογενειακούς προορισμούς.

4. Η ποπ κουλτούρα εμπνέει

Καθώς παίζουμε πια τον κόσμο στα δάχτυλά μας, βασιζόμαστε σε πολλές πηγές που μας εμπνέουν για να ταξιδέψουμε σε νέους προορισμούς. Βασιζόμενοι στις προτιμήσεις μας είναι ένας τρόπος να εντοπίσουμε τους πιο κατάλληλους για εμάς προορισμούς - από τον πολιτισμό και την ψυχαγωγία έως το φαγητό και την ιστορία. Το 2018, οι τηλεοπτικές εκπομπές, οι κινηματογραφικές ταινίες, ο αθλητισμός και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ειδικότερα, φαίνεται να έχουν μια όλο και μεγαλύτερη σημασία για τις αποφάσεις κρατήσεων, καθώς οι ταξιδιώτες στρέφονται στην ποπ κουλτούρα για την έμπνευση του ταξιδιού τους. Η ανάγνωση blogs ή η παρακολούθηση προτάσεων στο YouTube θα βάλουν ιδέες για ταξίδι στους τέσσερις στους δέκα (39%) ταξιδιώτες σε τοποθεσίες γνωστές από τηλεοπτικές σειρές, κινηματογραφικές ταινίες ή μουσικά βίντεο (36% των ταξιδιωτών το 2018). Περισσότεροι από το 1/5 (22%) των ταξιδιωτών θα μπουν στον πειρασμό να ταξιδέψουν σε ένα μεγάλο αθλητικό γεγονός, με το 43% να σκέφτονται ένα ταξίδι στη Ρωσία για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου. Οι κορυφαίοι προορισμοί γνωστοί από την τηλεόραση που ελκύουν τους περισσότερους ταξιδιώτες το 2018 είναι η Κροατία, η Ισπανία και η Ισλανδία, εμπνευσμένες από το “Game of Thrones” (29%), το Λονδίνο όπως παρουσιάζεται στο “Sherlock and the Crown” (21% και 13%), στη Νέα Υόρκη και στο Μανχάταν από το “Billions” (13%) και το Λος Άντζελες από το “Entourage” (10%).

5. Η πεζοπορία κερδίζει συνεχώς έδαφος
Η τάση για αποδράσεις ευεξίας δεν επιβραδύνεται το 2018 - μάλιστα είναι σχεδόν διπλάσιο το ποσοστό των ατόμων που σχεδιάζουν να κάνουν ταξίδια υγείας και ευεξίας το 2018 σε σύγκριση με το 2017 (από ένανσ τους δέκα 10 το 2017 σε σχεδόν έναν στους πέντε το 2018). Τα ταξίδια που έχουν περισσίτερη ζήτηση θα είναι εκείνα που περιλαμβάνουν ταξίδι με πεζοπορία. Ένας ιδανικός τρόπος να γνωρίσει κανείς το τοπίο, το περπάτημα θα είναι ο απόλυτος τρόπος εξερεύνησης το επόμενο έτος, με το 56% των ταξιδιωτών να λένε ότι θέλουν να κάνουν περιπατητικά ή πεζοπορικά ταξίδια το 2018. Άλλες δραστηριότητες που εμπνέουν την υγεία και την ευεξία το 2018 περιλαμβάνουν θεραπείες σε σπα ή περιποίηση ομορφιάς (33%), ποδηλασία (24%), θαλάσσια αθλήματα (22%), διακοπές πλήρους σωματικής αποτοξίνωσης (17%) μαθήματα γιόγκα (16%), τρέξιμο (16%) και διαλογισμός (15%). Τέτοιες εμπειρίες είναι δημοφιλής στους ταξιδιώτες, με το 59% να δηλώνει ότι δίνει προτεραιότητα σε εμπειρίες αντί σε υλικά αντικείμενα όταν ταξιδεύει για διακοπές. Ένα ταξίδι υγείας και ευεξίας μπορεί επίσης να είναι καλό για το μυαλό, καθώς πάνω από το μισό (55%) ισχυρίζεται ότι οι διακοπές είναι μια περίοδος για κάνουν καλύτερες επιλογές στον τρόπο ζωής τους.

6. Περισσότερο οικονομικά συνειδητοποιημένοι ταξιδιώτες
Κάθε χρόνο, οι ταξιδιώτες γίνονται όλο και πιο “ψαγμένοι”, ειδικά σε θέματα προυπολογισμού του ταξιδιού. Με σημαντικό ποσοστό εξ αυτών να στηρίζουν τις ταξιδιωτικές αποφάσεις τους σε θέματα που σχετίζονται με τα οικονομικά τους, το 2018 προβλέπεται οι ταξιδιώτες να γίνονται ακόμη περισσότερο οικονομικά συνειδητοποιημένοι. Σχεδόν το μισό (47%) θα λάβει υπόψη τις συναλλαγματικές ισοτιμίες κατά τον προγραμματισμό των ταξιδιών τους για το χρόνο και σχεδόν το ίδιο ποσοστό (48%) θα υπολογίσει το οικονομικό κλίμα ενός προορισμού, προτού αποφασίσει να ταξιδέψει σ‘αυτόν. Τα καλά νέα για τη λιανική βιομηχανία είναι ότι το 1/3 των ταξιδιωτών (30%) σκοπεύουν να κάνουν περισσότερες αγορές από τα καταστήματα αφορολόγητων στα αεροδρόμια το 2018 και ένας στους τέσσερις (26%) θα πάει διακοπές ειδικά για να αγοράσει αγαθά, όπως είδη μόδας, που είναι φθηνότερα από ό,τι στην πατρίδα του. Πιο σίγουροι να ακολουθήσουν τη διαίσθησή τους, οι ταξιδιώτες νιώθουν λιγότερο υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν ένα γκρουπ, ενώ πάνω από το μισό (57%) επιθυμούν να κάνουν περισσότερο ανεξάρτητα ταξίδια το 2018, δίνοντας αξία στις εξατομικευμένες εμπειρίες, αναζητώντας τις καλύτερες προσφορές και δημιουργώντας τα δικά τους πακέτα - όλα με τη βοήθεια των εφαρμογών και της τεχνολογίας. Σχεδόν οι μισοί ταξιδιώτες (44%) θα χρησιμοποιήσουν περισσότερο τις ταξιδιωτικές εφαρμογές το 2018, με την τεχνολογία να αναπτύσσεται συνεχώς για να εξαλείψει το άγχος του ταξιδιού το 2018. Κάτι τέτοιο περιλαμβάνει τεχνολογία GPS, που οδηγεί στο κατάλυμα, όλα με ένα κλικ από την εφαρμογή, ή σχεδιάζοντας δραστηριότητες ενώ βρίσκονται σε διακοπές με μερικές μόνο κινήσεις από το κινητό τηλέφωνο -πάνω από δύο στους πέντε (41%) αναμένεται να κάνουν κάτι τέτοιο το 2018.

7. Δημοφιλείς οι διακοπές με την παρέα
Το 2018 φαίνεται ότι θα είναι η χρονιά των ταξιδιών της παρέας. Όταν οι ταξιδιώτες ρωτήθηκαν ποιοι θα είναι η συντροφιά τους για τα ταξίδια του 2018, φάνηκε ότι ο τομέας με τη μεγαλύτερη αύξηση σε σύγκριση με το 2017 είναι τα ταξίδια με παρέα φίλων, σε αύξηση 21% από 25%. Με το 2018 να διαμορφώνεται σε έτος ταξιδιών εμπειριών, δεν είναι μόνο ο προορισμός αλλά και οι άνθρωποι που έχουν σημασία στην “κατασκευή” αναμνήσεων. Οι αποδράσεις με φίλους είναι ο απόλυτος κοινωνικός χρόνος μακριά από τις καθημερινές πιέσεις, μειώνοντας το άγχος και οικοδομώντας τις σχέσεις με τους φίλους. Οι αποδράσεις με φίλους έχουν επίσης οικονομικά πλεονεκτήματα καθώς τέσσερις στους δέκα (42%) δήλωσαν ότι οι κοινές διακοπές με φίλους θα τους επιτρέψουν να παραμείνουν σε καταλύματα που δε θα ήταν σε θέση να αντέξουν οικονομικά μόνοι τους.

8. Ζώντας σαν ντόπιος, όχι μαζί με έναν ντόπιο
Το 2018, τα ενοικιαζόμενα σπίτια θα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή - όχι μόνο για ταξιδιώτες που επιθυμούν να παραμείνουν σε ένα, αλλά και για ιδιοκτήτες σπιτιών που σκέφτονται να προσκαλέσουν άλλους να μείνουν στη δική τους κατοικία. Ένας στους τρεις ταξιδιώτες (33%) λένε ότι θα προτιμούσαν να μείνουν σε ενοικαζόμενο (εξοχική κατοικία ή διαμέρισμα) αντί σε ένα ξενοδοχείο και ένας στους πέντε (21%) θα εξετάσει το ενδεχόμενο καταχώρησης του σπιτιού του σε site καταλυμάτων διαμονής. Όσον αφορά στο ρόλο του οικοδεσπότη, οι ταξιδιώτες λένε ότι δε χρειάζεται να τους έχουν εκεί όλη την ώρα. Επιθυμούν να έχουν μια τοπική εμπειρία και θα αποτανθούν στους οικοδεσπότες για να βιώσουν εμπειρίες, καθώς το 1/4 λέει ότι είναι σημαντικό ο οικοδεσπότης τους να έχει σημαντικές γνώσεις σχετικά με τα τοπικά τρόφιμα και τα μέρη προς επίσκεψη (25%), αλλά και ευελιξία να επικοινωνούν μαζί του υπό τους δικούς τους όρους. Το 2018, θα είναι σημαντικό για τους ταξιδιώτες ο οικοδεσπότης τους να είναι μεν διαθέσιμος, αλλά όχι σε υπερβολικό βαθμό (30%), ενώ ένας στους δέκα (12%) θέλει έναν οικοδεσπότη με τον οποίο δε θα χρειαστεί να μιλήσουν καθόλου.

http://traveldailynews.gr