Το 40% των
αμερικανών ταξιδιωτών αναψυχής κάνουν κράτηση απευθείας στη σελίδα του παρόχου
ταξιδιωτικών υπηρεσιών (αερομεταφορείς, ξενοδοχείο, ενοικίαση αυτοκινήτου,
κρουαζιέρα κ.α.) έναντι 30% που προτιμά τα online τουριστικά γραφεία.
Επιπλέον, ο όγκος των κρατήσεων που πραγματοποιούνται τηλεφωνικά
και δια ζώσης, μαζί με τις άμεσες κρατήσεις, είναι 2 έως 3 φορές μεγαλύτερος
από τον όγκο κρατήσεων σε μεσάζοντες.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε
διαδικτυακή έρευνα των Acxiom Corporation και PhocusWright που διεξήχθη ανάμεσα
σε πολίτες των ΗΠΑ που ταξιδεύουν συχνά, κυρίως για λόγους αναψυχής.
Η ελκυστικότητα των online τουριστικών γραφείων έγκειται στο
γεγονός ότι οι τουρίστες ενδιαφέρονται έντονα και παίρνουν απόφαση για τις
διακοπές τους σύμφωνα με το περιεχόμενο, το εύρος επιλογών και τις κριτικές από
άλλους ταξιδιώτες.
Το 46% έκανε κράτηση αεροπορικού εισιτηρίου, στο τελευταίο ταξίδι
του, απευθείας στην ιστοσελίδα της αεροπορικής εταιρίας ή μέσω εφαρμογής της.
Αυτό συμβαίνει γιατί οι αερομεταφορείς προσφέρουν πλεονεκτήματα στις απευθείας
κρατήσεις (επιλογή θέσης, βοήθεια στο τσεκ ιν και ειδοποιήσεις για την πτήση).
Στα ξενοδοχεία, μόλις το 30% των αμερικανών έκανε κράτηση
απευθείας στην ιστοσελίδα του, δηλαδή μόλις 2% περισσότεροι σε σχέση με τις
κρατήσεις σε online τουριστικό γραφείο. Οι ταξιδιώτες ηλικίας 55-75 είναι 1,5
φορά πιο πιθανό να κάνουν άμεση κράτηση στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σχέση
με τις ηλικίες 20-34.
Όπως τονίζεται στην έρευνα, τα ξενοδοχεία πρέπει να προσφέρουν
στους επαναλαμβανόμενους πελάτες τους άλλες προοπτικές διαμονής, σε πραγματικό
χρόνο, όπως προσωποποιημένες προσφορές και νέα κίνητρα επισκέπτη, να
ενθαρρύνουν τις άμεσες κρατήσεις σε επαναλαμβανόμενους πελάτες με τα social
media και τεχνικές άμεσου μάρκετινγκ με email, καθώς και με νέες καμπάνιες
διαφορετικής στόχευσης.
Οι ταξιδιώτες νιώθουν μεγαλύτερη σιγουριά στις κρατήσεις από
σταθερό υπολογιστή και από λάπτοπ, όμως οι νεότερες ηλικίες χρησιμοποιούν πολύ
περισσότερο από τις μεγαλύτερες ηλικίες τις φορητές συσκευές. Σχεδόν οι μισοί
ταξιδιώτες ηλικίας 20-34 κάνουν αγορές και κλείνουν διακοπές από smartphone,
έναντι μόλις 16% των ταξιδιωτών ηλικίας 55-75.
Οι περισσότερες κρατήσεις ταξιδίων από smartphone αφορούν τα
αεροπορικά εισιτήρια (44% οι απευθείας κρατήσεις στη σελίδα του αερομεταφορέα ή
στην εφαρμογή του, έναντι 37% κρατήσεων μέσω online τουριστικών γραφείων). Στα
ξενοδοχεία, το 36% κάνει κρατήσεις από το κινητό στη σελίδα του ξενοδοχείου και
το 47% σε OTA.
Οι Αμερικανοί ζητούν από τα ξενοδοχεία άνεση, value και καλή
τοποθεσία, ως κριτήρια επιλογής, και τα προγράμματα πιστότητας συνήθως
αποδεικνύονται ανεπαρκή να τους πείσουν. Αντίστροφα, τα μέλη των προγραμμάτων
αυτών, που τείνουν να είναι ταξιδιώτες μεγαλύτερης ηλικίας και πιο εύρωστοι
οικονομικά, έχουν μεγαλύτερες προσδοκίες από τα ξενοδοχεία και δίνουν
μεγαλύτερη σημασία σε κάθε άποψη της διαμονής τους.
Αυτά που εκνευρίζουν περισσότερο τους επισκέπτες των ξενοδοχείων είναι…
-Το τσεκ ιν ή το τσεκ αουτ πήρε πολύ ώρα | 51%
-Ξεπερασμένα χαρακτηριστικά και ντιζάιν δωματίου | 44%
-Κακή εξυπηρέτηση πελατών | 33%
-Η επίσκεψη σε υπερβολικά πολλές ιστοσελίδες κατά τη διάρκεια της κράτησης | 26%
Όσον αφορά την κρουαζιέρα, οι Αμερικανοί θεωρούν το value κορυφαίας σημασίας κατά την κράτηση όμως μόνο το 47% δηλώνει απόλυτα ευχαριστημένο με αυτό από τις τελευταίες διακοπές κρουαζιέρας.
Γενικά, οι τουρίστες κρουαζιέρας είναι ανάμεσα στους πιο ικανοποιημένους ταξιδιώτες. Αυτά που τους ενοχλούν ιδιαίτερα, όμως, είναι …
-οι επιλογές γεύματος | 49%
-οι δραστηριότητες στο πλοίο | 41%
-οι ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση | 37%
-το καζίνο | 24%
-η φροντίδα παιδιού | 21%.