Τη χαρτογράφηση των υπηρεσιών και των προϊόντων που οι ταξιδιώτες αναζητούν από ξενοδοχεία και εστιατόρια στο μέλλον καταγράφει έρευνα της HOTREC (Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Ξενοδοχίας, Εστίασης και Αναψυχής), της οποίας μέλος είναι το ΞΕΕ. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Συνομοσπονδίας από την TCI Research αποκαλύπτει παράλληλα τις τάσεις και τις ευκαιρίες που οι παράγοντες της φιλοξενίας πρέπει να λάβουν υπόψη για να βελτιστοποιήσουν την προσέλκυση και τη διατήρηση της πελατείας.
Ειδικότερα η έρευνα αναδεικνύει τους παρακάτω 5 βασικούς πυλώνες:
1.Ο Δείκτης Παγκόσμιας Ικανοποίησης TRAVELSAT αξιολογεί την Ευρώπη ως ισχυρό ανταγωνιστή στην ικανοποίηση των προσδοκιών των διεθνών πελατών, με ανταγωνιστικές επιδόσεις μεταξύ των καταναλωτών από την Κίνα και την Ινδία ειδικότερα.
2.Η αυθεντικότητα, η ευελιξία και ένα γνήσια φιλικό προσωπικό συνιστούν τα βασικά χαρακτηριστικά του DNA ενός ξενοδοχείου, μαζί με ένα ασφαλές περιβάλλον που σέβεται την ιδιωτικότητα.
3.Οι επισκέπτες εκτιμούν τις εμπειρίες φιλοξενίας χωρίς προβλήματα και την αίσθηση σαν στο σπίτι… μακριά από το σπίτι, όπου μπορούν να φροντίσουν τον εαυτό τους, μαζί με υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες ανά πάσα στιγμή.
4.Οι millenials αναζητούν μοναδικά ξενοδοχεία που ανταποκρίνονται στην έντονη επιθυμία τους για ανακάλυψη, με cool σχεδιασμό, ψηφιακές καινοτομίες και εξατομικευμένες εμπειρίες.
5.Ευρωπαϊκά εστιατόρια σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς αναδύονται στο προσκήνιο, ικανοποιώντας τους τουρίστες “foodie” και ξεπερνώντας τις προσδοκίες των επισκεπτών. Οι επισκέπτες περιμένουν από τα εστιατόρια να παρέχουν την απόλυτη αυθεντικότητα ενός προορισμού, αλλά και ασφαλείς τροφές.
Ανάμεσα στους τρεις κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς που συγκεντρώνουν τις καλύτερες κριτικές των τουριστών από όλο τον κόσμο, για την ποιότητα της τοπικής κουζίνας, βρίσκεται η Ελλάδα, μετά τη Σουηδία και την Ιταλία.