ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Πέμπτη 11 Μαΐου 2017

Poseidonia Sea tourism: Η Ελλάδα κόμβος για το θαλάσσιο τουρισμό

Αποτέλεσμα εικόνας για Posidonia Sea tourism: Η Ελλάδα κόμβος για το θαλάσσιο τουρισμό
Τις πύλες του στο στο Μέγαρο Μουσικής θα ανοίξει στις 24 και 25 Μαΐου  το 4ο Posidonia Sea Tourism Forum το οποίο και φέτος επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του yachting στην Ανατολική Μεσόγειο. Κατά την παρουσίαση του φετινού forum που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα, ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής αναφέρθηκε στην ανάγκη να αναδειχθεί ως εθνική και υπερκομματική η στρατηγική για τη ναυτιλία και τον τουρισμό. "Έχουμε καταρτίσει ένα εθνικό αφήγημα για το πως μπορούμε να κινηθούμε, μετά από μήνες συζητήσεων και προετοιμασίας με τους φορείς του κλάδου. Πλέον μπορούμε να είμαστε φέτος πιο αισιόδοξοι ότι τα αποτελέσματα θα είναι καλύτερα για την κρουαζιέρα” τόνισε ο υπουργός εκτιμώντας ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης και ότι αναμφίβολα ο τομέας μπορεί να συμβάλει πολλά για την οικονομική ανάπτυξη. Επίσης ο κ. Κουρουμπλής τόνισε ότι έχει ήδη συζητηθεί με τους φορείς η δυνατότητα για επενδύσεις σε υποδομές ώστε περισσότερα λιμάνια να γίνουν προσβάσιμα από την κρουαζιέρα και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις, και όπως είπε θα βρεθούν τρόποι ώστε να αποπληρωθούν οι συγκεκριμένες επενδύσεις. 
Στο φετινό 4ο Posidonia Sea Tourism Forum θα συζητηθούν όλα τα σημαντικά θέματα του κλάδου της κρουαζιέρας, η οποία εμφανίζει ολοένα αυξανόμενη συνεισφορά στο ΑΕΠ. Σύμφωνα με έκθεση της ΤτΕ οι δαπάνες των επιβατών στη στεριά κινούνται αυξητικά. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα υπολογίζεται ότι οι τουρίστες κρουαζιέρας δαπανούν 65 ευρώ κατά άτομο ανά επίσκεψη τράνζιτ και ενώ ξοδεύουν υπερδιπλάσιο ποσό (139 ευρώ) στα λιμάνια αφετηρίας (homeport). 
Όπως τόνισε ο εκτελεστικός διευθυντής της Εκθέσεις Ποσειδώνια ΑΕ Θεόδωρος Βώκος στο φετινό συνέδριο θα συζητηθεί από ηγετικά στελέχη των σημαντικότερων εταιρειών κρουαζιέρας η χάραξη νέων στρατηγικών και κατευθύνσεων για την ανάπτυξη και εμπορική ανασυγκρότηση της περιοχής. Μεταξύ αυτών οι Celestyal Cruises, Carnival, Royal Caribbean, MSC Cruises, Pullmantur, Silversea, Azamara, Celebrity Cruises, Crystal Cruises. Εξάλλου τα δύο ειδικά workshops θα εστιάσουν σε διαφορετικές πτυχές ανάπτυξης της κρουαζιέρας και συγκεκριμένα στο θέμα της διαχείρισης των θέσεων ελλιμενισμού (Berth Allocation) και στο θέμα της βελτίωσης των πωλήσεων. 
Στην παρουσίαση της φετινής εκδήλωσης χαιρετισμό απηύθυνε ο πρόεδρος του Ελληνικού Ναυτικού Επιμελητηρίου Γ. Πατέρας, ο οποίος σημείωσε ότι ως φορέας της ναυτιλίας το Επιμελητήριο θα συνεχίσει να υποβάλει προτάσεις βελτίωσης για τον κλάδο ιδιαίτερα σε σχέση με τη νομοθεσία ενώ πρόσθεσε ότι υπάρχουν σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις λιμενικές υποδομές. Ο ίδιος σημείωσε επίσης τις θετικές προοπτικές που ανοίγει ο τομέας της κρουαζιέρας για τον κλάδο της ναυπηγοεπισκευής. 
Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων Θ. Κόντες ανέφερε από την πλευρά του ότι φέτος οι προσπάθειες του κλάδου επικεντρώνονται στο να περιοριστούν οι απώλειες από παραδοσιακές αγορές και να αυξηθούν οι εισροές από νέες, ενώ τόνισε ότι υπάρχει σημαντική ενίσχυση του  Πειραιά ως Homeport. Ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ Αντώνης Στελιάτος στο χαιρετισμό του τόνισε ότι χρειάζεται η συνεργασία όλων των φορέων ώστε η χώρα να γίνει κέντρο θαλάσσιου τουρισμού ενώ ο πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος Σ. Κατσικάδης στηλίτευσε στον αθέμιτο ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές μαρίνες από μαρίνες τρίτων χωρών υπογραμμίζοντας την προστιθέμενη αξία που έχουν για τις τοπικές κοινωνίες. Τέλος ο ΓΓ της Medcruise Θ. Πάλλης τόνισε ότι στο πλαίσιο του  Posidonia Sea Tourism Forum θα δοθεί η ευκαιρία να συζητηθεί το Berth Allocation, η θέσπιση κώδικα καλών πρακτικών και η στρατηγική για το πως θα προχωρήσει ο κλάδος της κρουαζιέρας.