Στις 21 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε, στα γραφεία του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), συνάντηση του προεδρείου και μελών του Δ.Σ. αυτού με το προεδρείο και μέλη του Δ.Σ. της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), ως και εκπρόσωπο του Ναυτικού Επιμελητηρίου (ΝΕΕ), με θέμα τον θαλάσσιο τουρισμό και ειδικότερα την εξέταση του σχεδίου νόμου “Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις”, το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση την 16/02/2017 και έχει καταληκτική ημερομηνία την 28/02/2017.
Το εν λόγω σχέδιο, μεταξύ άλλων, στην ουσία τροποποιεί ή καταργεί βασικά άρθρα του ν.4256/14, ο οποίος ψηφίστηκε μετά από επίμονη και μακροχρόνια προσπάθεια των αρμόδιων φορέων του θαλάσσιου τουρισμού. Η εφαρμογή των νέων άρθρων θα έχει, μεταξύ άλλων, ως άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση της γραφειοκρατίας, την παράλογη αύξηση του τέλους πλόων, ως και την επιβολή νέων παραβόλων για την ανανέωση των επαγγελματικών αδειών, πράγμα που κυριολεκτικά βάζει ταφόπλακα στη δημιουργία του ηλεκτρονικού μητρώου σκαφών.
Οι εκπρόσωποι των σωματείων υπογραμμίζουν ότι: Είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη, το υπουργείο να λάβει σοβαρά υπόψη ότι, οι επιχειρήσεις του θαλάσσιου τουρισμού δε μπορούν πλέον να είναι ανταγωνιστικές στην παγκόσμια αγορά. Η εφαρμογή του σχεδίου νόμου θα πλήξει την άνθιση του κλάδου, θα υπάρξει φυγή των σκαφών από το ελληνικό νηολόγιο, με ταυτόχρονη απώλεια πολλών θέσεων εργασίας και έξοδο ενός μεγάλου αριθμού επαγγελματιών, που ασχολούνται στο χώρο των σκαφών αναψυχής (yachting), αλλά και συναφών επαγγελμάτων από τον κλάδο.
“Οι επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού σέβονται και υπηρετούν με αγάπη τον κλάδο τους και ξέρουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους. Για το λόγο αυτό, ζητούμε από το αρμόδιο υπουργείο να αποσύρει άμεσα το σχετικό νομοσχέδιο, που αναπόφευκτα θα σταθεί εμπόδιο στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού”.