Οικονομικές μελέτες για τα αεροδρόμια της χώρας που δεν έχουν ιδιωτικοποιηθεί στην πρώτη φάση των ιδιωτικοποιήσεων θα εκπονήσει το ΤΑΙΠΕΔ, όπως έκανε γνωστό στο ράδιο Χρόνος 87.5 fm ο αερολιμενάρχης του αεροδρομίου της Αλεξανδρούπολης, Στέλιος Ζαντανίδης.
Σε αυτή τη διαδικασία περιλαμβάνεται και το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης και ο κ. Ζαντανίδης περιέγραψε τη διαδικασία που θα εξελιχθεί στο προσεχές διάστημα: «Το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε μια διαδικασία μελέτης των αεροδρομίων των 23 που έχουν εναπομείνει στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας μετά την παραχώρηση των 14 στην Fraport και θέλει για αυτά τα 23 αεροδρόμια να αναδείξει τα οικονομικά τους στοιχεία, τις δυνατότητες λειτουργικές και υπηρεσιακές και το τι μπορούν να προσφέρουν, ο χαρακτήρας του αεροδρομίου σε κάθε περιοχή σε συνάρτηση πάντα με τα κοινωνικά και οικονομικά στοιχεία της περιοχής.
Στην ουσία δηλαδή το ΤΑΙΠΕΔ κάνει εκτίμηση της περιουσιακής κατάστασης, της ετοιμότητας και των προοπτικών που έχει, πάντα σε συνάρτηση με την περιοχή που βρίσκεται το αεροδρόμιο.
Και έχει αξία αυτό το πράγμα, δηλαδή μια υποδομή μπορεί να φαίνεται ότι είναι προβληματική ως λογαριασμός αποτελεσμάτων χρήσεως, αλλά μπορεί να έχει μεγάλη προστιθέμενη αξία για την περιοχή και ειδικά στις νησιωτικές και στις απομακρυσμένες περιοχές, όπως είναι η δικιά μας. Η σύνδεση με το κέντρο και την Ευρώπη έχει μεγάλη προστιθέμενη αξία και αποτελεί πυλώνα της αναπτυξιακής πορείας μιας περιοχής. Θα τελειώσει λοιπόν αυτή η μελέτη πιστεύω περί το τέλος του έτους και τότε οι υποψήφιοι ιδιώτες επενδυτές αλλά και οι περιφερειακές και τοπικές αυτοδιοικήσεις θα έχουν την πραγματική εικόνα των δυνατοτήτων του αεροδρομίου για το οποίο ενδιαφέρονται. Θεωρώ πολύ σημαντική αυτήν την απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ να δώσει σε ανεξάρτητους μελετητές να παρουσιάσουν την πραγματική εικόνα κάποιων υποδομών. Θα περιμένουμε και μετά θα πούμε περισσότερα επί των στοιχείων»
Όσο για το αεροδρόμιο αυτό καθαυτό, ο κ. Ζαντανίδης υποστηρίζει ότι η λειτουργία του μπορεί να αναπτυχθεί κατά πολύ περισσότερο χωρίς να δαπανηθεί ούτε ένα ευρώ σε υποδομές, αφού οι δυνατότητες του είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτό που βλέπουμε.
Ωστόσο σήμερα εξυπηρετεί μόνο τις πτήσεις από και προς την Αθήνα, τρεις πτήσεις για Κρήτη και ορισμένες εκπαιδευτικές. Για τον ίδιο, ο ιδανικός τρόπος λειτουργίας του «Δημόκριτου» θα ήταν ένα μικτό σχήμα, στο οποίο να συμμετέχει και η τοπική κοινωνία δια των εκπροσώπων της στην τοπική αυτοδιοίκηση: «Σήμερα είμαι υπάλληλος της πολιτικής αεροπορίας και τα αεροδρόμια της χώρας μας τα λειτουργούσε ως τώρα η υπηρεσία πολιτικής προστασίας και θα σας πω χωρίς υπερβολή με πολύ μεγάλη επιτυχία.
Εμείς λειτουργούσαμε τα αεροδρόμια, αλλά δεν αποφασίζαμε για τις επενδύσεις στα αεροδρόμια, ούτε για την αναπτυξιακή τους πολιτική, ούτε για διάφορα άλλα πράγματα όπως για παράδειγμα να προσελκύσουμε νέες πτήσεις, δεν ήταν αρμοδιότητα δικιά μας. Στην Ευρώπη το κάνουν αυτό. Εκεί θα είναι η διαφορά με κάποιον ιδιώτη. Και ένα μικτό σχήμα που θα περιλαμβάνει το λόγο και τα θέλω της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης στην περιοχή μας δεν είναι κακό. Εγώ δεν λέω να βάλει λεφτά σε ένα εταιρικό αεροδρομιακό σχήμα ο Δήμος Αλεξανδρούπολης ή ο Δήμος Κομοτηνής ή η Περιφέρεια ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Λέω όμως ότι θα μπορούσαν να προσφέρουν σε υπηρεσίες, σε τεχνογνωσία, σε προσωπικό που ήδη το πληρώνουν. Και εν πάση περιπτώσει ο λόγος τους στη διοίκηση μιας τέτοιας υποδομής, μιας κρίσιμης υποδομής για την περιοχή, εκφράζει την θέληση της περιοχής μας, είναι οι θεματοφύλακες των συμφερόντων της περιοχής μας. Θα ήταν πολύ καλό να είναι και κάποιοι από την τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση και τα επιμελητήρια της περιοχής, να μπούνε και ιδιώτες μέσα»
aviationnews.gr