Η Asia Pacific Airlines Association (AAPA) δήλωσε ότι οι αεροπορικές μεταφορές παραμένουν η ασφαλέστερη επιλογή ταξιδιού. Κάθε μέρα, 100.000 πτήσεις απογειώνονται και προσγειώνονται μεταφέροντας 10 εκατομμύρια επιβάτες στον προορισμό τους με ασφάλεια.
Η Ένωση ανέφερε ότι σε όλο τον κόσμο, για το έτος 2016 συνολικά, υπήρξαν επτά μεγάλα ατυχήματα που αφορούσαν μεγάλα εμπορικά jets, κατασκευασμένα στη Δύση, που κόστισαν τη ζωή σε συνολικά 207 ανθρώπους. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει ποσοστιαία ένα μεγάλο ατύχημα για κάθε τέσσερα εκατομμύρια πτήσεις. Κοιτάζοντας πίσω κατά τα τελευταία πέντε χρόνια, η βιομηχανία έχει μειώσει το ποσοστό θανάτων λόγω ατυχημάτων κατά σχεδόν 60% λόγω της συνεχούς βελτίωσης των επιδόσεων ασφάλειας.
Στα δυτικής κατασκευής εμπορικά αεροσκάφη turboprop το 2016 υπήρξαν πέντε μεγάλα ατυχήματα, που κόστισαν τη ζωή σε συνολικά 80 ανθρώπινες ζωές , που αντιπροσωπεύει ποσοστιαία ένα μεγάλο ατύχημα ανά εκατομμύριο πτήσεων.
Το 2016 οι αερομεταφορείς Ασίας-Ειρηνικού δεν παρουσίασαν σημαντικά ατυχήματα με μεγάλα jets. Ωστόσο οι πτήσεις με αεροσκάφη turboprop κατέγραψαν τρία μεγάλα ατυχήματα που οδήγησαν σε συνολικά 74 θανάτους. Παρ 'όλα αυτά, οι επιδόσεις ασφαλείας για τα turboprop στην Ασία έχει επιδείξει σημαντική βελτίωση τα τελευταία χρόνια, καθώς έχει υπάρξει περαιτέρω επικέντρωση σε συγκεκριμένους παράγοντες κινδύνου και στις κοινές προκλήσεις που προκύπτουν εν πτήσει.
Ο Andrew Herdman, Γενικός Διευθυντής της AAPA σχολίασε: " Η ασφάλεια στις πτήσεις είναι πάντα η πρώτη και πιο σημαντική προτεραιότητα για τις αεροπορικές εταιρείες. Τα θανατηφόρα ατυχήματα είναι πλέον σπάνια γεγονότα, αλλά κάθε τραγωδία φέρνει μαζί της τον ανθρώπινο πόνο. Συλλογικά, έχουμε εργαστεί σκληρά ώστε να πάρουμε τα απαραίτητα μαθήματα και να ενισχύσουμε περαιτέρω την κουλτούρα ασφάλειας σε όλη τη βιομηχανία. Όπως αποδεικνύεται και πάλι από το θετικό αποτέλεσμα για το 2016, το αεροπλάνο παραμένει εξαιρετικά ασφαλές, και γίνεται ακόμη πιο ασφαλές . Οι αεροπορικές εταιρείες της Ασίας-Ειρηνικού λειτουργούν σύμφωνα με τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα, και παρέχουν συνεχείς βελτιώσεις στην απόδοση ασφάλειας. "
Ο Herdman υπογράμμισε ότι η ασφάλεια έχει αναγνωριστεί ως κοινή ευθύνη και απαιτεί συνεχή και στενή συνεργασία μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών, αεροπορικών εταιρειών , μετόχων και όλης της βιομηχανίας. Η θέσπιση κανονισμών και η ρύθμιση των στάνταρ πρέπει να υποστηρίζεται από ολοκληρωμένη ανάλυση δεδομένων και κινδύνων , από διαφανείς συμβουλευτικές διαδικασίες και αποτελεσματική επικοινωνία.
Επιπλέον, η προβλεπόμενη επέκταση του τομέα των αερομεταφορών στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού φέρνει μαζί της σημαντικές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης για αποτελεσματική ρυθμιστική εποπτεία που συμβαδίζει με την ανάπτυξη, καθώς και την πρόσληψη και την κατάρτιση του αναγκαίου ειδικευμένου εργατικού δυναμικού.
Ο Herdman κατέληξε: " Η Διεθνής Οργάνωση Πολιτικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Εθνών (ICAO) έχει ήδη εντοπίσει εμφανείς διαφορές στην ποιότητα της εφαρμογής των προτύπων ασφαλείας και τη ρυθμιστική εποπτεία, μεταξύ των διαφόρων κρατών σε όλο τον κόσμο. Οι κυβερνήσεις έχουν την ευθύνη να λάβουν τις απαραίτητες δεσμεύσεις και να επενδύσουν σε πόρους για να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική εποπτεία σε πλήρη συμμόρφωση με τα αποδεκτά πρότυπα του ICAO, ή να αντιμετωπίσουν την πολύ πραγματική απειλή των διεθνών κυρώσεων, τις οποίες ορισμένες χώρες έχουν ήδη βιώσει. "