ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2016

Δημοπρατήθηκε το έργο για το αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης

Αποτέλεσμα εικόνας για το έργο για το αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης

Στην έδρα της Ειδικής Υπηρεσίας Κατασκευής Δημοσίων Έργων πραγματοποιήθηκε το πρωί της Πέμπτης 27 Οκτωβρίου η δημοπρασία για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Δεν έγιναν δεκτά αιτήματα των εταιρειών για νέα παράταση του διαγωνισμού. Το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου, στο Καστέλι Πεδιάδας θεωρείται το σημαντικότερο, έως σήμερα, έργο υποδομής στην Κρήτη.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στην κοινοπραξία που κατέθεσε τη μεγαλύτερη προσφορά μετέχουν ένας ελληνικός και ένας ινδικός όμιλος (η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την GMR). Η επένδυση που θα φτάσει το 1 δισ. ευρώ συνδέεται με εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας.

Η GBR ιδρύθηκε το 1978. Σήμερα ο όμιλος (με εκτιμώμενο κύκλο εραγσιών για το 2006 τα 2 δισ. δολ.) δραστηριοποιείται σε έργα υποδομών και στον κατασκευαστικό κλάδο. Η έδρα του είναι στο Bangalore και έχει υλοποιήσει έργα στους τομείς των αεροδρομίων, της ενέργειας, των μεταφορών και των αστικων υποδομών. Η GMR Group λειτουργεί το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ινδίας, Indira Gandhi International Airport (IGIA) στο Νέο Δελχί, με το terminal T3, ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, να έχει κατασκευαστεί από τον όμιλο. Ο όμιλος έχει επίσης αναλάβει το Rajiv Gandhi International Airport στο Hyderabad, ενώ σε κοινοπραξία με την Megawide Constructions έχει υπογράψει για τη λειτουργία και ανάπτυξη του Mactan-Cebu International Airport (MCIA), για 25 χρόνια.

Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - GMR θα αναλάβει τη διαχείριση και λειτουργία του νέου αεροδρομίου για 32 χρόνια, θα έχει το management της εταιρείας που θα αναλάβει την παραχώρηση του αερολιμένα, ενώ το ποσοστό του δημοσίου στην εταιρεία θα κυμαίνεται από 45% έως 55%. Μέρος του κόστους των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών ανασκαφών θα καλύψει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Στο χώρο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι προβλέπεται ακόμη να λειτουργήσει μεγάλο εκθεσιακό και εμπορικό κέντρο.

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου στο έργο θα είναι περίπου 220 εκατ. ευρώ, πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται να είναι εν τέλει σημαντικά χαμηλότερη.

Μέχρι να κατασκευαστεί το νέο αεροδρόμιο τοπικοί φορείς και επαγγελματίες ζητούν την αναβάθμιση του σημερινού αεροδρομίου “Νίκος Καζαντζάκης”, το οποίο, τον περασμένο Σεπτέμβριο ξεπέρασε το 1,1 εκατ. επιβάτες.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης θα απαιτηθούν τουλάχιστον 5 χρόνια για να ολοκληρωθεί το νέο αεροδρόμιο.

Στην Κρήτη πάντως παραμένουν οι αντιδράσεις για το ανώφελο του συγκεκριμένου έργου, καθώς και για την επιβάρυνση της ευρύτερης περιοχής της Πεδιάδας, αντιδράσεις που φτάνουν μέχρι και σε ευρωπαϊκό επίπεδο καθώς έχουν γίνει σχετικές παρεμβάσεις ακόμα και σε ευρωπαϊκούς φορείς εναντίον του σχετικού έργου.

Εκτιμάται ότι μέσα στο 2017 θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου.