Η δημιουργία ενός σύγχρονου τουριστικού τρένου αποτελεί στρατηγικής σημασίας όραμα για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και πλέον όλες οι προσπάθειες στρέφονται προς αυτή την κατεύθυνση.
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συμμετείχε με τους αντιπεριφερειάρχες Π.Ε. Αχαΐας Γρηγόρη Αλεξόπουλο και Π.Ε. Ηλείας Γιώργο Γεωργιόπουλο στο Διεθνές Συμπόσιο «Τρένο, Τουρισμός και Περιφερειακή Ανάπτυξη» στη Ζυρίχη, καλεσμένοι του καθηγητή Bernd Scholl του Πολυτεχνείου της περιοχής, παρουσιάζοντας συγκεκριμένες προτάσεις.
Ο αντιπεριφερειάρχης Γ. Γεωργιόπουλος παρουσίασε σήμερα στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου τα αποτελέσματα του συνεδρίου, σημειώνοντας πως «η αδρανοποίηση του τρένου στην περιοχή είναι πλήγμα για τη Δυτική Ελλάδα και δυστυχώς δε διαφαίνεται άμεσα η επαναλειτουργία του. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας δεν μπορεί να είναι απαθής. Είδαμε το συμπόσιο και ως μια εξαιρετική ευκαιρία να παρουσιάσουμε και να αναδείξουμε την προσπάθεια που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε, με την Συνεργασία του ΟΣΕ, μέσω της ΟΧΕ στον Άξονα Κατάκολο-Πύργος–Αρχαία Ολυμπία, όπου στις ράγες του ιστορικού τρένου οραματίζεται ένα σύγχρονο τρένο, ως ένα τουριστικό προϊόν υψηλής ποιότητας».
Η αποδοχή της προσπάθειας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στο σύνολο της ήταν καθολική και για το λόγο αυτό τέθηκε από τον καθηγητή Bernd Scholl χρονοδιάγραμμα δράσεων και ενεργειών που πρέπει να υλοποιηθούν από κοινού από τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να φθάσει στις Βρυξέλλες ο φάκελος διεκδίκησης για το τουριστικό τρένο της Δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου.
Όπως τόνισε ο κ. Γεωργιόπουλος, στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε η εναρκτήρια εκδήλωση για την υλοποίηση του οράματος επαναλειτουργίας του τρένου να πραγματοποιηθεί στην Ηλεία στο 1ο εξάμηνο του 2017 όπου θα διευκρινιστούν όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες και η διαδικασία σύνταξης του φακέλου διεκδίκησης.
Το Συμπόσιο είχε ως στόχο να προσελκύσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς – ΟΣΕ, ΓΑΙΟΣΕ, Περιφέρειες, Πανεπιστήμια, εκπροσώπους Ελβετικών Σιδηροδρόμων, έγκριτους Έλληνες και Ελβετούς Πολεοδόμους, Φίλους των Σιδηροδρόμων – σε μια συζήτηση για τη διερεύνηση της δυνατότητας επαναλειτουργίας τμημάτων η ολόκληρου του ανενεργού Σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου κατ’ αρχάς για τουριστική χρήση, τις πηγές χρηματοδότησης αυτού του έργου, καθώς και τη δυνατότητα ένταξης του στο Παγκόσμιο Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco.
Παράλληλα, οι Ελβετοί εκπρόσωποι της Rhätische Bahn παρουσίασαν την εμπειρία τους από την διαδικασία ένταξης των γραμμών Albula και Bernina στο Παγκόσμιο Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco, στο οποίο ανήκουν από το 2008.
«Κομβικό σημείο αυτής της διάσκεψης θα αποτελέσει και η αδελφοποίηση με τους Σιδηροδρόμους Albula και Bernina της Ελβετίας, ώστε να “εκμεταλλευθούμε” την εμπειρία τους και να υλοποιήσουμε από κοινού την μεγάλη πρόκληση για την Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο» σημείωσε κλείνοντας ο κ. Γεωργιόπουλος, συμπληρώνοντας πως με την καθοδήγηση αυτών των δύο φορέων θα ξεκινήσει η διαδικασία για υποβολή αίτησης ένταξης των δύο ιστορικών γραμμών της Δυτικής Ελλάδας, του Οδοντωτού Διακοπτό – Καλάβρυτα και του Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία στο Παγκόσμιο Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco.