ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2016

Ρώμη: Πρόταση αύξησης φόρου για τα πούλμαν κατά 500% (!)



Οι τουρίστες σύντομα ίσως χρειαστεί να ξοδέψουν περισσότερα όταν επισκεφθούν τη Ρώμη, με τις Αρχές της ιταλικής πρωτεύουσα να σκέφτονται να εφαρμόσουν μια τεράστια αύξηση στους τουριστικούς φόρους μέσα στο 2016. Οι αλλαγές που προτάθηκαν από το Συμβούλιο της Ρώμης πρόκειται να αυξήσουν το κόστος για τις υπάρχουσες καθημερινές άδειες των πούλμαν από τα 200 ευρώ που είναι τώρα, στα 1.000, μια ιλιγγιώδης αύξηση 500%, με στόχο να περιοριστεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση γύρω από τα διάφορα αξιοθέατα όπως το Κολοσσιαίο ή το Βατικανό, κατά τη διάρκεια του Ιωβηλαίου έτους της Αιώνιας Πόλης φέτος,

Αυτό σημαίνει πως ένας επισκέπτης σε ένα γκρουπ 40 ατόμων που διαμένουν σε ένα ξενοδοχείο 4 αστέρων θα πληρώσει 33 ευρώ τη διανυκτέρευση, σε τοπικούς φόρους, όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Tour Operators Ευρώπης (ΕΤΟΑ), ο οποίος έχει τεθεί ενάντια σε μια τέτοια απόφαση.

Ο ΕΤΟΑ τόνισε ότι η πρόταση αυτή “είναι πέρα από κάθε μέτρο” και απειλεί για ακύρωση κάποιων προπληρωμένων ταξιδιωτικών συμβολαίων του επόμενου έτους, καθώς οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις έχουν μόλις τρεις μήνες για να ενσωματώσουν το επιπλέον κόστος.

Ο Σύνδεσμος ανέφερε χαρακτηριστικά σε δήλωσή του: “Πρόκειται για ένα ακόμη κόστος το οποίο καθιστά τη Ρώμη ένα ακριβό και απρόβλεπτο προορισμό”. Ως συνέπεια, οι τουριστικοί πράκτορες που είναι μέλη του ΕΤΟΑ, επανεξετάζουν τις δραστηριότητές τους στη Ρώμη.

Ο ETOA παραπονέθηκε ότι είχε ήδη να αντιμετωπίσει διπλασιασμό των φόρων διαμονής σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Και επεσήμανε: “Η αύξηση αυτή ειπώθηκε ότι είναι σχεδιασμένη να λειτουργεί αποτρεπτικά και να ωθήσει τις ομάδες των τουριστών να ταξιδέψουν με τις υπάρχουσες δημόσιες μεταφορές στις διάφορες τοποθεσίες στο κέντρο της Ρώμης, μια κίνηση όμως που είχε καταστροφικές συνέπειες στο Ιωβηλαίο του 2000”.

“Αντί να αντιμετωπίζονται ως μέρος του προβλήματος, τα ταξίδια με πούλμαν θα πρέπει να θεωρηθούν ως λύση και ως επέκταση των μέσων μαζικής μεταφοράς”, υποστηρίζει ο ETOA. “Αν υπάρχει άγχος στην πόλη της Ρώμης για τις μεταφορές με πούλμαν, δεν είναι επειδή αυτά τα ‘τέρατα του δρόμου’ ‘εισβάλουν’ στην πόλη, αλλά επειδή δεν έχει τεθεί τεθεί ποτέ ένα κατάλληλο σχέδιο σε εφαρμογή για να τα φιλοξενήσει”.

Ο ETOA καλεί το Συμβούλιο της Ρώμης να ακυρώσει την προτεινόμενη αύξηση και να συνεργαστεί με τις εταιρείες πούλμαν για να βρεθεί μια λύση -ή αλλιώς θα αντιμετωπίσουν την απώλεια τόσο θέσεων εργασίας όσο και χρημάτων από τις δαπάνες των τουριστών.

Ο Tom Jenkins, διευθύνων σύμβουλος του ΕΤΟΑ, ισχυρίστηκε επίσης: “Τα πούλμαν είναι μια μορφή μέσων μαζικής μεταφοράς. Το να μετακινούν τους επισκέπτες από το ένα λεωφορείο στο άλλο δεν εξυπηρετεί κανένα σκοπό. Καταλαμβάνουν χώρο στο δρόμο όσο δύο αυτοκίνητα, με εκπομπές καυσίμων όσο τέσσερα αυτοκίνητα, αλλά χωρούν μέχρι και 57 άτομα. Έτσι, η συμπεριφορά αυτή φαίνεται παράλογη και εκ του πονηρού. Τι θα λάβουν αυτοί οι επισκέπτες ως αντάλλαγμα για αυτήν την αύξηση; Το γεγονός ότι η αύξηση ανακοινώθηκε τον ίδιο μήνα με την υποψηφιότητα της πόλης για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 δείχνει ότι οι φιλοδοξίες της Ρώμης και οι πραγματικές οργανωτικές της ικανότητες δε συμβαδίζουν”.

“Το 2015 ήρθαν πάνω από 15 εκατ. επισκέπτες, και ξόδεψαν πάνω από 5 δισ. ευρώ. Ένα μικρό ποσοστό αυτών χρησιμοποίησαν πούλμαν: σχεδόν 300 πούλμαν ανά ημέρα”, είπε ακόμη ο Tom Jenkins.


Πηγή:traveldailynews.gr/